Nors dažnu atveju nebūna vieno teisingo atsakymo, šį kartą jis yra – komunikuokite pirmi. Nelaukite kol krizė įsisiūbuos ir žurnalistai pradės belstis į duris su sudėtingais klausimais.

Komunikuokite pirmi ir taip sumažinkite galimybę pateikti netikslius įvykio faktus. Tai gali būti ne visai tikslus įvykio liudininko komentaras ar aštresnis naujienos interpretavimas. Kai organizacija kriziniu momentu komunikuoja pirma, kilusi problema skaitytojams dažnai pasirodo mažiau svarbi.

Anot Gento Universiteto mokslininkų atliktų tyrimų kai organizacijos atskleidžia krizines situacijas savo iniciatyva visuomenė skiria mažiau dėmesio vėlesnėms publikacijoms šia tema. Vartotojams kiekviena kita žinutė, susijusi su minėta krize, būna vis mažiau aktuali. Komunikuojant pirmiems krizė turės ir mažiau įtakos organizacijos reputacijai. Taip jūs parodysite, kad nesislapstote ir nevengiate atsakomybės.

Asociatyvi nuotr.

„PricewaterhouseCoopers” atlikto tyrimo metu iš daugiau nei 1 400 organizacijų, kurios buvo patyrusios didelę krizę, net 42 procentai teigė, kad iš krizinės situacijos organizacijos išėjo net sustiprėjusios, o jų situacija rinkoje tapo geresne nei prieš krizę. Dalis jų teigė, kad dėl krizės suvaldymo tiesiogiai padidėjo jų pajamos.

Dažniausiai organizacijos susiduria su finansų bei techninių gedimų krizėmis (23 procentai apklaustųjų). Vis tik paklausus organizacijų vadovų, kokio tipo krizės kelia didžiausią susirūpinimą ateityje, net 38 procentai apklaustųjų pasirinko kibernetinių atakų grėsmę.

Tad pirmas namų darbas galėtų būti potencialių krizinių situacijų identifikavimas. Net jei jūsų verslas minimaliai priklauso nuo informacinių technologijų įvertinkite tai kaip potencialią grėsmę. Tai būtų nebloga pradžia.

Įdomu, kad net 69 procentai verslo atstovų teigia organizacijoje susidūrę su krize bent kartą per paskutinius penkis metus. Tad krizė greičiausiai ateis ir į jūsų kiemą. Svarbu būti jai pasiruošus (turėti komandą ir veiksmų planą) bei būti aktyviam ir atviram. Ir nebijoti komunikuoti pirmam. Krizės ateina ir praeina, o mūsų atmintyje išlieka matomi organizacijų veiksmai ir įdėtos pastangos.