Pasak tyrimų bendrovės „Harbour Intelligence“, vadinamojo „ekologiško aliuminio“, taip pat jo ruošinių ir liejinių operacijos paskutiniu metu Europoje buvo vykdomos aukštesnėmis už standartines kainas.

„Ugnis įsiplieskė, – interviu telefonu sakė Jorge Vazquezas, Teksase įsikūrusios tyrimų bendrovės generalinis direktorius. – Ugnis nėra tik kibirkštis – kalbame apie keletą pagrindinių rinkos dalyvių sandorių tiek iš vartotojų, tiek iš gamintojų pusės.“

Per savaitę Buvo parduota beveik 200 000 metrinių tonų europietiško žaliavinio aliuminio, o keliems sandoriams priskaičiuotos papildomos priemokos siekė net 14 dolerių už toną, teigiama firmos pranešime klientams. Kai kuriose ketvirčio sutartyse dėl ruošinių, kurie naudojami gaminant įvairias prekes, įskaitant langų rėmus ir transporto priemones, buvo sumokėta priemoka, siekianti iki 12 dolerių už toną.

Anglies pėdsakas

Pasak „Harbour“, „staigus“ ekologiško aliuminio pirkimų augimas ypač būdingas Europos automobilių pramonei. „BMW AG“ ir „Emirates Global Aluminium PJSC“ šią savaitę sudarė mažiausiai 100 milijonų eurų vertės sutartį: automobilių gamintojas per metus įsipareigojo nupirkti 43 000 tonų aliuminio, pagaminto naudojant saulės energiją.

Tai vienas iš pirmųjų atvejų, kai vartotojai ir gamintojai sutiko mokėti priemoką už aliuminį, kurio anglies pėdsakas mažesnis, nes metalui gaminti naudojami atsinaujinantys energijos šaltiniai, tokie kaip vandens ar saulės energija. Pardavimai rodo, kad kai kurie vartotojai yra pasirengę už ekologiškesnį aliuminį mokėti daugiau.

Reikėtų pabrėžti, kad parduodamas ekologiškas aliuminis yra tas pats metalas, kurį gamintojai ir prekybininkai siūlė jau daugelį metų. Skirtumas dabar yra tas, kad kompanijos, kurios gamina mažiau anglies dioksido emisijų reikalaujantį aliuminį, reklamuoja jį kaip tokį. Tarp žemų anglies dioksido emisijų aliuminio gamintojų matome „Alcoa Corp.“, „Rio Tinto Group“, „Norsk Hydro ASA“, „Emirates Global Aluminium“ ir „United Co. Rusal International PJSC“.

„Tie, kurie sugebėjo parduoti prekes už papildomą priemoką, prekiavo ekologiško aliuminio prekių ženklais“, – sakė J. Vazquezas.

Gruodžio mėnesį „Norsk Hydro“ per investuotojams skirtą renginį pareiškė, kad klientai sutinka mokėti „žaliąją priemoką“ už kompanijos siūlomus „Hydro CIRCAL“ ir „Hydro REDUXA“ prekių ženklų produktus. Finansų vadovas Palas Kildemo teigė, kad kompanijos dėmesys tvarumui ateinančiais metais atsilieps gaunamai grąžai.

„Harbor Intelligence“ kol kas nemato jokių papildomų priemokų už ekologišką aliuminį Šiaurės Amerikoje, nors J. Vazquezas prognozuoja, kad regionas pradės veikti aktyviau, kai įsigalios JAV prezidento Joe Bideno administracijos siūlomos ekologiškos iniciatyvos.

„Tai tendencija, kurią pastebime savo klientų, jų klientų ir galutinių vartotojų elgsenoje“, –interviu telefonu sakė vieno didžiausių pasaulio gamintojų „Rio Tinto Aluminum“ vadovas Alfas Barriosas. Jis pažymėjo, kad „žmonės vis dažniau ir dažniau klausinėja“ apie aplinkos, socialinius ir valdymo veiksnius, turinčios įtakos jų perkamoms žaliavoms.