Kodėl IT srityje yra svarbu auginti ne vien tik technines darbuotojų kompetencijas? Kokios yra svarbiausios darbuotojų bei vadovų kompetencijų auginimo taktikos ir strategijos? Klausiama pranešime spaudai.

Įžvalgomis apie tai, kaip darbdaviui kurti tobulėjimo aplinką ir skatinti darbuotojus auginti profesinių žinių bagažą dalijasi IT įmonėsDevbridge“, priklausančios „Cognizant Softvision“ kompanijai, Personalo verslo partnerė Rūta Baleišienė.

Organizacija turi padėti tobulėti

R. Baleišienė pabrėžia, kad jau daugelį metų organizacijoje yra įprasta ugdyti technines kompetencijas ir tai yra skatinama daryti nuolat. Ugdymas organizuojamas tam skiriant bent vieną dieną per mėnesį – vidinių akademijų, patyrusių kolegų pagalba bei įvairių kitų mokymosi formų metu. Taip pat įmonėje sėkmingai naudojamos įvairios projektų valdymo metodikos, padedančios siekti aukštų verslo rezultatų, tačiau jau seniai tapo aišku, kad vien tik to ne gana.

„Visas mūsų veiklos modelis grįstas komandiniu darbu, tad pirmiausia, kad būtum sėkmingas ir įgyvendintum projektus – niekada negali būti vienas. Smagu kai šalia visada bus kolega, kuris galbūt žino daugiau ir gali tau padėti. Tačiau, kad komanda sklandžiai veiktų – pirmiausia visi turime mokytis susikalbėti, gerai komunikuoti tarpusavyje. Visi turime jaustis saugiai ir patogiai – tam svarbu nevengti ir sunkių temų bei jas iš karto aptarti. Nuolat investuojame į darbuotojų visapusišką ugdymą, dalijamės praktikomis įmonės viduje. Bendraujant su žmonėmis dažniausiai neveikia teoriniai modeliai ar tipinės schemos, turi būti atviras situacijai ir reaguoti čia ir dabar. Mūsų tikslas, kad visi darbuotojai turėtų tobulėjimo galimybes darbe ir kiltų karjeros laiptais. Vis dėlto per daugelį metų įsitikinome, kad įmonės sėkmę lemia ne tik nuolat komandą papildantys vis nauji profesionalai, tačiau ir stiprūs vadovai, kurie sugeba komandą suburti, motyvuoti bei nuolat palaikyti su kiekvienu nariu glaudų ir nuoširdų ryšį“, – teigia personalo verslo partnerė.

Rūta Baleišienė

Vadovus pratina prie neapibrėžtumo

Anot R. Baleišienės, dažnai IT specialistams žengiant pirmus vadovavimo žingsnius juos nustebina neapibrėžtumas ir algoritmų nebuvimas. Todėl nuo pirmųjų dienų jiems bandome padėti pratintis prie neapibrėžtumo sąlygų ir mokytis jose išbūti. Tai reikalauja tiek savęs, tiek ir kitų pažinimo, tiek ir stipraus emocinio intelekto ugdymo.

„Visada stengiamės žiūrėti tiek į konkrečios darbuotojų grupės poreikius, tiek ir į individualius. Turime vidines ugdymo programas vadovams ir taip pat projektų vadovams. Tai tarsi bazinės žinios. Vėliau jų žinias papildome įvairiais išoriniais mokymais. Pastebėjome, kad mūsų kolegos labiausiai vertina ne tiek naują informaciją, kiek galimybę diskutuoti, aptarti jiems kylančius klausimus ir gauti įžvalgas iš kolegų susidūrusių su panašiomis situacijomis. Daug dėmesio skiriame padėdami vadovams pirmiausia pažinti save – suprasti, kaip ir kada jie patys jaučiasi geriausiai. Vėliau tas pačias žinias jau galima pritaikyti ir bendraujant su komandos nariais. Pastebime, kad dažnai reikia ne naujų žinių, bet savo požiūrio ar nuostatų keitimo. Todėl organizuodami vidinius mokymus daugiausiai dėmesio ir laiko skiriame praktinėms užduotims ir diskusijoms. Ir patys vadovai labiausiai vertina dalijimąsi patirtimi. Taip pat tikrai aktuali kiekvienais metais išlieka pokyčių tema. Tarsi ir esame prie jų jau pripratę, tačiau tuo pačiu vis ieškome geriausių būdu kaip tokias situacijas pergyventi patiems ir padėti tą padaryti šalia esantiems“, – pataria įmonės atstovė.

Inicijuoja koučingo mokymų sesijas

R. Baleišienės teigimu, vadovas pagrindinis žmogus, kuris gali padėti savo komandai tobulėti ir augti. Dauguma vadovų organizacijoje užauga įmonės viduje – dažniausiai būtent čia jie žengia pirmuosius vadovavimo žingsnius, todėl nuolat yra investuojama ir vadovų lyderystės įgūdžius.

„Turime tiek vidines mokymų programas naujiems vadovams, tiek ir samdome išorės lektorius tobulinti emocinio intelekto, derybų ar asmeninio pažinimo įgūdžius. Vadovams tenka nešti daug atsakomybės už savo komandą ir jų bendrą savijautą. Siekdami sudaryti įvairiapusiškas galimybes vadovams tobulėti praėjusiais metais pradėjome inicijuoti individualias koučingo sesijas, kurios skirtos padėti jiems sunkiose situacijose. Koučingo sesijas vertiname kaip papildomą ugdymo priemonę vadovams. Tai būdas aptarti konkrečias situacijas ir įsigilinti individualiai į kiekvieno asmeninę situaciją. Taip pat tai saugi erdvė, kurioje galima rasti sprendimus. Dažnai vadovai susiduria su situacijomis, kai naujos žinios nepadeda ir neišsprendžia situacijos. Koučingo sesijų metu aptariame vadovo nuostatas, kodėl tam tikri komandos nariai ar situacijos jam kelia neigiamus jausmus ir iššaukia netikėtas reakcijas. Koučingo sesijos padeda pamatyti alternatyvas ir surasti geriausius kelius situacijai išspręsti“, – teigė įmonės atstovė.

Svarbus visapusiškas vadovų ugdymas

Anot R. Baleišienės, nėra vienos svarbiausios mokymų temos ar vieno geriausio mokymosi metodo. Visada aktualūs mokymai yra apie sudėtingas situacijas su darbuotojais, kaip geriausia juos pažinti ir motyvuoti, kaip suteikti grįžtamąjį ryšį ir pan. Tačiau tuo pačiu kasmet paliečiame vis gilesnius šių temų aspektus.

„Norint pasiekti gerų rezultatų bet kurioje pozicijoje, pirmiausia yra svarbu joje gerai jaustis – suprasti, kodėl tai darai ir kas būtų geriausia. Todėl stengiamės nuolat ieškoti naujų talentų mūsų gretose ir ugdyti vadovavimo kompetencijas dar neužimant šių pareigų. Tai leidžia kolegoms „pasimatuoti“ vadovų rolę dar prieš jais tampant. Mūsų vadovai tikrai labai smalsūs ir ieško vis naujų metodų, kuriuos galima pritaikyti darbe. Siekiame atliepti jų lūkesčius, organizacijoje vis bandome naujas ugdymo formas ar įrankius, leidžiančius vadovui geriau atlikti jo darbą. Tokiu būdu vis pildome vadovo „įrankių krepšelį“. Turime metodus, kurie padeda labiau pažinti darbuotoją, išsiaiškinti jo motyvaciją, padėti susidėlioti augimo planą ir pan. Šiemet planuojame daug dėmesio skirti mokymams – diskusijoms organizacijos viduje. Pastebėjome, kad labai pasiteisino trumpų mokymų formatas, kai gaunamas trumpas teorinis įvadas ir toliau tema nagrinėjama konkrečių užduočių metu, aptariant konkrečias situacijas ir inicijuojant bendras diskusijas“, – dalijosi personalo verslo partnerė.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją