aA
Dėl pandemijos verslas tapo stipriai skaitmenizuotas, kita vertus, jau ir prieš COVID-19 daugelis suprato dirbtinio intelekto potencialą.
Botas
Botas
© Vida Press

Viena iš pirmų naujovių klientų aptarnavimo srityje buvo pokalbių robotai (angl. bot). Deja, šiuo metu pokalbių robotai sulaukia nemažai kritikos dėl neefektyvumo.

Kas nutiko? Pokalbių robotai nepateisino lūkesčių dėl trijų priežasčių:

Pirmieji pokalbių robotai neefektyviai tobulėjo.

Jie turėtų mokytis iš praeities interakcijų ir tobulėti, tačiau pirmieji pokalbių robotai nebuvo tokie pažangūs, kokie yra dabar.

Pokalbių robotų neatnaujindavo.

Net ir šiuo metu kai kurios kompanijos kuria savo pokalbių robotus, tačiau ne itin efektyviai. Pavyzdžiui, neatnaujiną jų, neįdiegia naujausios informacijos apie produktus, todėl klientai lieka nepatenkinti, prastėja pardavimai.

Bandėme viską automatizuoti, tačiau ne mažiau svarbu suvokti, ko nevertėtų automatizuoti.

Sudėtingesnius klausimus turėtų spręsti darbuotojai. Kartais paprasčiausiai norisi pasitarti su žmogumi – įmonėms vertėtų šito nepamiršti ir tinkamai koordinuoti procesus.

Nuolatiniai nesusipratimai.

Šioje srityje vis dar gausu nesusipratimų. Neretai tenka girdėti iš klientų aptarnavimo srities specialistų – jie baiminasi, kad pokalbių robotai pakeis klientų aptarnavimo specialistus. Kita vertus, daugelis per daug tikisi iš pokalbių robotų.

Verslininkams vertėtų pasimokyti iš ankstesnių klaidų, t. y. pasigilinti, kaip veikia pokalbių robotai, kada juos naudoti.

Nauji sprendimai

Taigi, kaip įmonėms pasitelkti šią technologiją, plėtojant santykius su klientais, ir siekiant padidinti pardavimus?

Pasitelkite pažangiausias technologijas – jos šiais laikais gerokai efektyvesnės.

Dirbtinio intelekto programinė įranga, skirta pokalbiams, nesudėtingai įdiegiama. Sunkumai prasideda ją palaikant.

Ne visus procesus reikia automatizuoti. Pavyzdžiui, kai klientas jaučia stresą ar pyktį, būtų kus kas geriau, jei su juo pasikalbėtų žmogus. Paprastesniems atvejams tokio lygio empatijos nereikia.

Pakeisti kliento prekių pristatymo adresą ar atnaujinti prenumeratą lengvai gali virtualus asistentas. Tobulindami technologijas automatizuosime vis daugiau procesų.

Pamirškite stereotipus. Įrodyta – įdiegus automatizuotų procesų, klientai lieka patenkinti. Jie greitai sulaukia atsakymų, o sudėtingesniais atvejais greičiau sulaukia pagalbos. Klientus aptarnaujantys darbuotojai mažiau apkraunami monotoniškomis užduotimis, jie tampa dėmesingesni, kantresni klientams.

Kas laukia ateityje

Rinkoje yra didžiulis potencialas – 85 proc. klientų mielai naudotųsi pokalbių robotais. Kita vertus, pakanka vienos nesklandžios patirties, kad 50 proc. klientų išeitų pas konkurentą.

Dirbtinio intelekto naudojimo apimtimis Europa pirmauja. 2020 m. Danijoje skubios pagalbos tarnyboje informuodavo pokalbių robotai – tai padėjo suvaldyti situaciją Covid-19 pandemijos metu. Panašiai ALAB laboratorija Lenkijoje tapo oficialia vyriausybės partnere, testuojant nuo koronaviruso, ji pasitelkė pokalbių robotus – šie registruodavo žmones testavimui. 2021 m. balandį Europos Komisija pasiūlė naujų veiksmų ir taisyklių, kurie garantuotų dirbtinio intelekto patikimumą.

Pasitelkę virtualius asistentus, klientų aptarnavimo specialistai galėtų skirti daugiau laiko sudėtingesniems atvejams analizuoti, įsigilinti į klientų poreikius.

Šiuolaikiniai pokalbių robotai pažangesni, nei buvo praeityje, jie gali teigti vertingos ir patikimo pagalbos.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(7 žmonės įvertino)
1.0000

Į Egiptą su šeima išsikraustęs ir verslą ten kuriantis lietuvis: reikia ne skųstis, o imti ir daryti (19)

Kilus idėjai, svarbiausia per daug neanalizuoti ir negalvoti, kas bus, kitaip galima save sustabdyti...

Vadovai įvardijo didžiausius praėjusių metų iššūkius

Koronaviruso pandemijai neleidus pernelyg atsipalaiduoti ir 2021 metais, verslams netrūko...

Drąsiai paskelbusi nuosprendį dujoms Pietų Korėja sulaukė priekaištų (10)

Pietų Korėjos vyriausybė sulaukė kritikos už tai, kad įtraukė gamtines dujas į veiklų,...

Įvertino verslininkų finansinio raštingumo lygį: labiausiai kenčia smulkiausieji (1)

Bendras Lietuvos gyventojų finansinio raštingumo indeksas siekia vos 45 iš 100 galimų balų,...

Įmonės be sustojimo giriasi savo sprendimais: kaip atskirti tikrus nuo akių dūmimo

Šešerius metus rašęs apie visa, kas susiję su klimato kaita , aš supratau, kad mano užduotis...

Top naujienos

Policiją sudomino tiesioginės transliacijos feisbuke: įkliuvo drabužius „gyvai“ demonstravusi pardavėja (79)

Socialiniame tinkle „ Facebook “ tiesiogines transliacijas rengusi ir jų metu įvairius...

Taivano planus Lietuvoje ekspertai vertina atsargiai: patys galime būti nepasiruošę investicijoms

Lietuvos konfliktas su Kinija dėl Taivano gali tapti netikėta galimybe – investicijomis į...

D+Eglė Šiugždinytė

Teisininkas atsako: ar galima atleisti nėščią darbuotoją per bandomąjį laikotarpį?

Naujiena apie naują šeimos narį įprastai yra džiuginanti, tačiau kartais sukelianti ir...

D+ Valerijus Morozovas, šeimos gydytojas

Morozovas – apie vyrų supergalią, kuri atsiskleidžia tik susilaukus vaikų

7 minutės. Tiek vidutiniškas tėtis vidutiniškai skiria laiko vaikui per dieną sočioje,...

Macrono siekis, kad ES įgyvendintų pasaulinį mokesčių susitarimą, susiduria su kliūtimis

Europos Sąjungos valstybės skeptiškai vertina perspektyvą, kad prezidentas Emmanuelis Macronas...

Indrė Burlinskaitė – apie projekto „Olialia“ užkulisius, visus vyro verslus ir gandus dėl plastinių operacijų: turėjau kompleksą

Į pašnekovo kėdę laidoje „Nepatogūs klausimai“ šįkart atsisėdo žinoma influencerė,...

Vandenyno dugne prie Antarktidos – stulbinantis reginys: žuvų elgseną tyrinėję mokslininkai iki šiol nebuvo matę nieko panašaus

Giliavandenius gyvūnus tyrinėjantys biologai kaip reikiant nustebo praėjusiais metais netoli...

„Ignitis grupės“ darnumo vadovas: gyventojai gali patys užsitikrinti stabilią energijos kainą

„ Ignitis grupės“ darnumo vadovas Valentas Neviera teigia, kad šiuo metu Europą drebinančią...

Kokius kambarinius augalus galima užsiauginti iš parduotuvėje pirktų vaisių kauliukų

Puiki proga papildyti kambarinių augalų kolekciją – kelionė į šiltuosius kraštus ar bent jau...

D+ Tomas Janonis

Didžiulius pinigus už sklypus soduose sumokėję pirkėjai pašiurpę: nuo šiol nieko neleidžia statyti (1)

Vilniuje esančiuose soduose sklypus nusipirkę gyventojai susidūrė su netikėta kliūtimi. Iki tol...