aA
Norint pažaboti reikšmingą transporto sektoriaus šiltnamio efektą sukeliančių dujų (ŠESD) emisiją, savo indėlį stengiasi įnešti ne tik Lietuvos logistikos įmonės, bet ir su šiais verslais bendradarbiaujantys mažmeninės prekybos sektoriaus atstovai. To siekia ir prekybos tinklas „Lidl“. Stengiantis mažinti įtaką aplinkai vežėjai naudoja aplinką mažiau teršiančias transporto priemones, efektyviai planuoja maršrutus ir naudoja kitas priemones.
Transporto sektorius
Transporto sektorius
© Vida Press

2019 m. daugiausia ŠESD Lietuvoje išmetė transporto (30,9 proc.), energetikos (27,5 proc.), žemės ūkio (20,9 proc.) sektoriai. Kiek mažesnį ekologinį pėdsaką sukūrė pramonės (16,7 proc.), atliekų (4 proc.) sektoriai. Siekiant tvaresnių pokyčių, prie to prisideda ir kituose segmentuose veikiantys verslai, bendradarbiaujantys su logistikos bendrovėmis, rašoma pranešime spaudai.

Anot „Lidl Lietuva“ logistikos departamento vadovo Tomo Pupeikio, tai supranta ir prekybos tinklas bei nuo pat veiklos šalyje pradžios kelia itin aukštus tvarumo standartus ne tik sau, bet ir su „Lidl Lietuva“ dirbančiomis įmonėmis, tokiu būdu siekiant auginti savo ir partnerių atsakomybę prieš aplinką.

„Iš savo logistikos partnerių visuomet tikimės patikimumo, sąžiningumo, aukštų verslo ir etikos standartų laikymosi. Siekiame, kad kuo daugiau mūsų prekes gabenančių vilkikų atitiktų EURO 6 standartą, be to, vežėjai nuolat atnaujina savo puspriekabių parką su tyliaisiais šaldymo agregatais, tokiu būdu prisidėdami ir prie aplinkos triukšmo taršos mažinimo.

Taip pat visada stengiamės kuo efektyviau planuoti transporto maršrutus ir užpildymą, siekiant kuo optimalesnio resursų panaudojimo – sunkvežimiui pristačius prekes ir jam grįžtant į logistikos centrą, kartu su juo yra parvežamos ir parduotuvėse susidariusios antrinės žaliavos. Norint kuo labiau užpildyti vilkikus, pakrovus visas rytojui numatytas prekes, likusi vieta užpildoma surenkant dalį dar kitos dienos prekių. Tai lemia, kad vidutiniškai sunkvežimiai iš sandėlio Kaune išvažiuoja su 96 proc. užpildymu“, – sako T. Pupeikis.

Papildomos tvarios iniciatyvos ir rūpestis vairuotojais

„Lidl Lietuva“ logistikos departamento vadovas akcentuoja, kad aplinkai draugiškų veiksmų, susijusių su logistika, prekybos tinklas imasi ir kitais būdais.

„Nors per metus logistikos centre sunaudojame apie 60 tonų palečių vyniojimo plėvelės, dedame visas pastangas, kad ši plėvelė būtų naudojama tvariai. Panaudota ši plėvelė grįžta į mūsų sandėlį, yra surenkama ir atskiriama į skaidrę ir neskaidrią plėvelę. Tuomet ją perduodame perdirbėjams, kur plėvelė yra panaudojama dar kartą. Į plastiko mažinimą žiūrime išties rimtai, todėl prekių komplektavimui sandėlyje naudojame plastikines paletes, kurioms sulūžus, perlydome jas iš naujo. Prekių transportavimui naudojame apie 186 tūkst. vienetų daugkartinių plastikinių dėžių įvairių produktų, tokių kaip pienas, mėsa, duona, gabenimui. Šios dėžės yra prižiūrimos ir naudojamos ilgą laiką, taip sutaupant plastiko.

Be to, antrinės žaliavos iš parduotuvių grįžta kartoninėse dėžėse, kurios, nors ir yra laikomos vienkartinėmis, mūsų prekybos tinkle yra panaudojamos net tris kartus, taip užtikrinant tvarų išteklių naudojimą. Kai jos tampa nebetinkamomis naudoti, jas supresuojame ir perduodame perdirbėjui. Galiausiai sandėlyje iš šaldymo agregatų išsiskirianti šiluma yra panaudojama paties pastato šildymui“, – sako T. Pupeikis.

Tomas Pupeikis
Tomas Pupeikis
© Bendrovės nuotr.

Anot jo, „Lidl Lietuva“ aktyviai prisideda ir prie transporto priemonių vairuotojų gerovės užtikrinimo: „Sandėlio sunkvežimių stovėjimo aikštelėje esančioje poilsio zonos patalpoje vairuotojai gali pasišildyti savo maistą, nusiprausti po dušu, pasinaudoti kavos aparatu ar laukiamajame paskanauti nemokamų vaisių. Džiaugiamės, kad jie tai vertina – šį faktą atskleidžia ir pernai mūsų vykdyta apklausa, kurios metu visi transporto priemones vairuojantys žmonės teigiamai atsiliepė apie jiems sandėlyje sukuriamas sąlygas. Taip pat kartu su mūsų partneriais, matydami sudėtingą situaciją darbo rinkoje, inicijavome vairuotojų atlygio pakėlimą.“

Įtakos turi ir mažiausi pokyčiai

Pasak transportavimo paslaugas „Lidl Lietuva“ teikiančios UAB „Nordekspresas“ direktoriaus Aldo Kulikausko, transporto sektoriaus paliekamas ŠESD pėdsakas yra išties milžiniškas, todėl kiekviena atsakingai veikianti transporto segmento įmonė turėtų mažinti savo įtaką aplinkai.

„Mūsų įmonės veiklos spektras yra gana siauras – prekių transportavimas nuo taško A iki taško B, todėl didžiausios pastangos tausoti aplinką vyksta atsižvelgiant į naujų transporto priemonių galimybes ir vairuotojų gebėjimus jas valdyti kuo efektyviau“, – sako A. Kulikauskas.

Logistikos paslaugas prekybos tinklui teikiančios UAB „Baltic transline“ logistikos vadovas Donatas Nickus priduria, kad transporto sektoriuje funkcionuojantys verslai privalo veikti dar tvariau, nes net ir minimalūs pokyčiai gali turėti milžinišką įtaką pažabojant klimato kaitą.

„Kiekvienas sutaupytas litras kuro, įsigyjant naujesnę transporto priemonę ar investuojant į atitinkamą įrangą, gali leisti išvengti milžiniškų kiekių ŠESD emisijos. Todėl mes stengiamės įmonės viduje imtis net mažiausių permainų, galinčių paversti mūsų verslą draugiškesniu aplinkai“, – teigia D. Nickus.

Tvarumą užtikrina platus spektras priemonių

„Baltic transline“ logistikos vadovas pratęsia, kad tvarumą įmonės viduje pirmiausiai padeda užtikrinti nuolatinis įmonės vilkikų atnaujinimas – bendrovės transporto priemonės nėra eksploatuojamos ilgiau nei 3 metai, vidutinis vilkikų amžius siekia mažiau nei 2 metus.

„Gamintojai nuolat investuoja milžiniškas sumas į vilkikų tobulinimą – diegia papildomas saugumo priemones, atnaujina techninius parametrus, variklius, taip mažinant jų taršą. Be to, naujuose vilkikuose yra įrengiamos specialios programinės sistemos, leidžiančios matyti reljefo pokyčius 3 kilometrus į priekį. Šios sistemos, įvertinusios vilkiko ir krovinio svorį, numato, kokia pavara geriausia važiuoti, kad kuro sąnaudos būtų maksimaliai mažos. Įmonė taip pat naudoja naujausius šaldymo agregatus, užtikrinančius minimalias kuro sąnaudas ir mažesnę ŠESD emisiją. Be to, šaldytuvai veikia tyliuoju režimu, todėl netrikdo gyventojų naktį, kuomet neretai vyksta krovinių iškrovimas“, – sako D. Nickus.

Jis pažymi, kad „Baltic transline“ turi ir savo vairavimo mokyklą bei visų darbuotojų apmokymui dedikuotą instruktorių ir vilkiką: „Tai reiškia, kad kiekvienas mūsų vairuotojas yra praėjęs specialius mokymus, užtikrinančius saugų ir ekonomišką elgesį kelyje. Tokiu būdu garantuojame mūsų vairuotojų ir kitų eismo dalyvių saugumą, mažiname CO2 emisiją, taupome degalus.“

Eina koja kojon su naujausiomis tendencijomis

A. Kulikauskas pažymi, kad „Nordekspresas“ taip pat stengiasi neatsilikti nuo naujausių tendencijų: „Mes nuolat stebime, ką naujo ir draugiškesnio aplinkai pristato transporto priemonių ir įvairių agregatų gamintojai, stengiamės tai pritaikyti savo veikloje. Tai apima mažiau taršias transporto priemones, ekologiškumą didinančias transporto priemonių programines sistemas, efektyvesnius krovinių šaldymo agregatus ir dar daugiau.“

Pašnekovas akcentuoja, kad naujose transporto priemonėse įdiegtos sistemos leidžia kilogramų tikslumu apskaičiuoti automobilių išmetamą ŠESD kiekį ir žinoti konkrečias priežastis, kodėl teršalų kiekis auga ar krenta.

„Sistemos vertina, kaip vairuotojai valdo transporto priemones: važiavimo greitį, vilkiko inercijos išnaudojimą riedėjimui, efektyvų stabdymą ir greitėjimą. Tuomet yra išvedami balai, nurodantys, kaip tvariai yra valdoma transporto priemonė, kiek per tam tikrą laiko tarpą gebama sutaupyti CO2. Atsižvelgiant į šiuos balus, permainų siekti paprasčiau“, – sako „Nordekspreso“ direktorius.

Palengvina tvarių permainų siekimą

„Baltic transline“ logistikos vadovas akcentuoja, kad pokyčių inicijavimą palengvina ir tokie partneriai kaip „Lidl Lietuva“.

„Pavyzdžiui, dirbdami su prekybos tinklu naudojame tik EURO 6 emisijos standartą atitinkančius vilkikus, be to, bendraudami su „Lidl Lietuva“ jau kurį laiką nenaudojame popieriaus – viską darome elektroniniu būdu, taupydami popierių ir rašalą“, – teigia D. Nickus.

„Nordekspresas“ direktorius A. Kulikauskas priduria: „Bendradarbiaudami su šiuo prekybos tinklu gauname stiprų stimulą diegti dar aplinkai draugiškesnius sprendimus savo įmonės viduje. Tai darome ne tik norėdami patenkinti partnerio keliamus lūkesčius, bet ir siekdami prisidėti prie visų bendro tikslo – gyventi švaresnėje Lietuvoje ir žalesniame pasaulyje.“

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(3 žmonės įvertino)
1.0000

Kokią vertę įmonei sukuria lojalūs darbuotojai

Lojali komanda yra bendrovės stiprybė bei konkurencinis pranašumas. Praktika rodo, kad greito...

Verslas PliusEugenija Grižibauskienė

Spalvingas Rusijos oligarcho azero Achmedovo gyvenimas: nuo prekybos kailiais iki vienų brangiausių skyrybų

Vakarų taikomos sankcijos ne vienam Vladimirui Putinui palankiam Rusijos oligarchui stipriai...

„Wizz Air“ ir partneriai siūlo 10 tūkst. nemokamų bilietų Ukrainos karo pabėgėliams, keliaujantiems į JK

„Wizz Air” oro linijų bendrovė ir toliau prisideda prie paramos nuo karo bėgantiems Ukrainos...

Verslas PliusUgnė Karaliūnaitė

Neįtikėtina lietuvės Kristinos gyvenimo istorija: nuo indų plovimo bare iki „Forbes“ perspektyviausių verslininkų sąrašo

Kad galėtum pasiekti aukštumas, tenka nemažai paklampoti apačioje. Tą galėtų patvirtinti dar...

„Lidl Lietuva“ jau įdarbino daugiau nei 100 ukrainiečių: norintiems suteikia teisinę ir psichologinę pagalbą

Nuo karo pradžios prekybos tinklas „ Lidl “ įdarbino daugiau nei 100 karo pabėgėlių iš...

Top naujienos

Intelektualai Rusijoje puikiai supranta realybę: turi dvi alternatyvas

Lietuvos karo akademijos (LKA) docentas, informacinių karų žinovas Viktoras Denisenko sako, kad,...

Delfi PliusDalia Vaitkutė-Šiaulienė

Nedidelis Lietuvos miestelis siūlo unikalią pramogą: taip paruoštas ir patiektas silkes išvydę turistai negali patikėti savo akimis

Kelionių po Lietuvą mėgėjų akiratyje pasirodė legendomis bei padavimais išraizgyta Šunskų...

Po skandalingų Rusijos karininko kalbų apie karą Ukrainoje – staiga pakeista plokštelė: ko išsigando Kremlius (2)

Ukrainą nemaloniai nustebins mūsų karinės vadovybės sumanymas. Jei tai būtų eiliniai Kremliaus...

„Žalgiris“ ant prarajos krašto: trilerį Kaune laimėjęs „Lietkabelis“ – per žingsnį nuo LKL finalo (4)

Lietuvos čempionų titulą ginantis Kauno „Žalgiris“ nebeturi kur trauktis. Kazio Maksvyčio...

Šias žarnyno ligas neretai painioja su hemorojumi: jomis sergantiems labiau gresia vėžys

Dažnas viduriavimas, varginantys pilvo skausmai, kraujas išmatose, kurio pasirodymą dažnai...

Lietuvos boksininkė Gabrielė Stonkutė tapo pasaulio čempione (1)

Pirmą kartą pasaulio bokso čempionatų istorijoje skambėjo Lietuvos himnas. Lietuvos boksininkė...

„Eurovizijos“ rengėjai įvardijo, kurių šalių komisijų balsai buvo anuliuoti: toks pažeidimas – beprecedentis

Šeštadienį, gegužės 14 d., Europos transliuotojų sąjunga (EBU) pranešė, kad „ Eurovizijos...

Karas Ukrainoje. Rusija grasina perimti iš Ukrainos Zaporižios atominę elektrinę: ji dirbs mums Ukraina įvardijo, ką laikys pergale prieš Rusiją

Rytiniame Donecko regione Rusijos pajėgos nužudė mažiausiai 10 ukrainiečių civilių, tarp jų...

Verslas PliusArūnas Milašius

Buvęs ūkininkas paskaičiavo: kada grūdų ūkis jau tampa verslu

Buvęs ūkininkas, dabar premjerės patarėjas Ignas Jankauskas suskaičiavo, kad grūdų ūkį jau...

Fausta Marija Leščiauskaitė. Neskaičiuosiu kalorijų ir valgysiu angliavandenius

Kad mitybos sutrikimai yra viena didžiųjų šio ir praeito amžiaus pabaigos ligų, neigti gali tik...