aA
Lietuvos pramonininkų bendruomenė kartu su šalies Vyriausybe įvertino Klaipėdos jūrų krovinių kompanijos „Bega“ įgyvendinamą unikalų ilgalaikį CO2 ir kitų oro taršos emisijų mažinimo projektą, rašoma pranešime spaudai.
Krova
Krova
© Bendrovės nuotr.

Ši kompanijos „Bega“ iniciatyva yra vienas iš realių žingsnių Klaipėdos jūrų uoste įgyvendinant Europos Sąjungos Žaliojo kurso politiką bei šiemet už aplinką, vandenynus ir žuvininkystę atsakingo eurokomisaro Virginijaus Sinkevičiaus paskelbtą Žaliojo jūrų uosto koncepciją.

„Bega“ nuo 2016 m. vykdo manevrinių geležinkelio lokomotyvų modernizavimo programą, pagal kurią dyzeliniai šilumvežiai yra keičiami elektriniais robotizuotais lokomotyvais. Iki šių metų kompanijos „Bega“ specialistai buvo sukūrę ir pagaminę keturis į tinklą įjungiamus elektrinius lokomotyvus. 2020-aisiais specializuotas inžinerinis krovos kompanijos padalinys pristatė dar vieną unikalų įrenginį, neturintį analogų nei jūrų uostų, nei geležinkelių sistemose. Tai – autonominis elektrinis robotas-lokomotyvas, varomas įkraunama ličio-jonų baterija ir turintis nuosavą 4 kW galios saulės energijos jėgainę. Su pilnai įkrauta baterija robotas gali dirbti apie 24 valandas, baterijos įkrovimo laikas – iki 2 valandų. Elektrinio variklio galia – 80 kW, jo pakanka patraukti daugiau nei 20 pilnų vagonų, arba per 2000 tonų. Lietuvos pramonininkų konfederacija šį įrenginį pripažino Lietuvos metų gaminiu-2020 ir apdovanojo aukso medaliu.

Remiantis Europos aplinkos agentūros 2019 m. Oro taršos emisijų vadovo pateikiama skaičiavimo metodika, vienas tradicinis manevrinis šilumvežis, priklausomai nuo jo dydžio ir pajėgumo, degindamas dyzelinį kurą, per metus į aplinką išleidžia nuo 106 iki 132 tonų CO2 ir kitų emisijų. Tuo metu elektriniai lokomotyvai, kurių kompanijoje „Bega“ greitu metu iš viso dirbs devyni, jokių teršalų į aplinką neišmeta. Įgyvendinusi geležinkelio lokomotyvų modernizavimo programą, vien tik šioje veiklos srityje „Bega“ eliminuos per 1000 tonų CO2 emisijų kasmet.

Pasak kompanijos „Bega“ valdybos pirmininko Aloyzo Kuzmarskio, to paties siekiama ir laivų krovos srityje: neseniai įmonė įsigijo naujos kartos elektrinį kraną, kuris ne tik neturi poveikio aplinkai, bet ir, atlikdamas tam tikrus manevrus, gali gaminti elektros energiją. A. Kuzmarskio teigimu, vien šiais metais kompanija „Bega“ į įvairias emisijų mažinimo krovos procesuose programas investavo apie 1,2 mln. eurų, šimtu procentų tam naudodama savo resursus ir kaštus bei rodydama savo iniciatyvą.

Be to, „Bega“ yra viena iš steigėjų bei aktyvių Lietuvos jūrinio klasterio narių. Šis klasteris vienija jūrinio verslo ir mokslo potencialą kuriant inovacijas, įgyvendinant įvairias žaliojo transporto iniciatyvas.

Pasak „Begos“ generalinio direktoriaus Laimono Rimkaus, šiuo metu kompanija jūrinio klasterio rėmuose kartu su partneriais ruošia naują elektros traukos lokomotyvo prototipo projektą. Tokie lokomotyvai galėtų dirbti uosto privažiuojamųjų geležinkelių ruožuose, kurie pirmame etape nebus elektrifikuoti, bei aptarnauti uosto terminalus, pramonės objektus. Į šį projektą, be kita ko, planuojama įtraukti ir elektrinės vidaus vandenų baržos sukūrimą.

„Planuojame, kad tiek elektros traukos lokomotyvui, tiek baržai būtų galima pritaikyti tą pačią modulinę elektros jėgainę. Tokiomis elektrinėmis vidaus vandenų baržomis iš Lietuvos gilumos į jūrų uostą galėtų būti gabenami, pavyzdžiui, ekologiniai grūdai, arba tokie kroviniai, kurių pirkėjams yra svarbu žinoti, jog prekės transportuojamos žaliuoju transportu su deklaruota nuline emisija. Kiek teko susipažinti su Vakarų Europos uostų patirtimi šioje srityje, kurdami tokias transporto „ekosistemas“ kol kas mes nuo jų neatsiliekame, o kai kur gal net ir lenkiame. Tačiau privačių iniciatyvų sėkmei ir rezultatams nemažai įtakos turės ir šalies valstybinių institucijų požiūris bei dalyvavimas šiuose procesuose teikiant tam tikrą pagalbą, kuriant investicijų į žaliąsias technologijas skatinimo priemones. Tikime, kad mums parodytas verslo, pramonės bendruomenių, visuomenės ir valdžios dėmesys padrąsins veikti toliau, nes, be žinių, reikalingi ir dideli materialiniai ištekliai“, - sako L. Rimkus.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Top30. Lietuviško verslo dinastijose – vis nauji vardai (44)

Verslus nepriklausomoje Lietuvoje kūrę jo pionieriai vienas po kito visą ar dalį atsakomybės...

Karantinas nesustabdė nerti į apribojimų kankinamą veiklą: dvi šeimos pasiryžo perimti vieną žinomiausių Palangos restoranų (112)

Tikriausiai visi, kam teko lankytis Palangoje , žino, kad šis kurortas garsėja kavinių ir...

Negirdėtą sanatoriją Širvintų rajone įkūrusi pora: arkliai neprivalo keliauti į skerdyklas (40)

Tradiciškai vos išgirdus žodį ūkis , susidaro įspūdis, kad jame gausybė žemės ūkio...

TOP10. Aukso amžių išgyvenančioje NT rinkoje vietos skundams nėra (93)

Nekilnojamojo turto (NT) operacijos sprogdina rinką. Nepaisant kainos butai ir namai tiesiog...

Į tai verslai investuoja negailėdami: auganti pasiūla mažina kainas (8)

Vis dažniau iš verslo lūpų girdime apie jo sprendimus eiti ekologiškesnių produktų, tvaresnės...

Top naujienos

Paskiepyta vilnietė vis tiek užsikrėtė koronavirusu: gydytojai paaiškino, kodėl taip nutinka (328)

Vilniuje dirbanti 28 metų Monika (tikrasis vardas ir pavardė redakcijai žinomi), prieš 10 dienų...

Dailius Dargis | D+

Kaune – neeilinis sujudimas: gangsteriai siūlo pusę milijono eurų, į laisvę gali grįžti vienas įtakingiausių šalies nusikaltėlių

Kauno šešėliniame pasaulyje netyla kalbos, kad aktyviai ieškomas „kišeninis“ teisėjas, kuris...

Juodas darbas, kantrybė ir tobula galimybė: pagaliau atsiskleidęs Valančiūnas užkariauja ne tik Memfį (38)

Kol trigubus dublius ir asmeninius bei klubo rekordus skaičiuojantis Domantas Sabonis Indianapolyje...

Putinui pasigyrus puikiai valdant pandemiją patikrino skaičius: padėtis šokiruojanti (77)

„The New York Times“ palygino Rusijoje , Jungtinėse Valstijose ir dar keliose Europos...

Kubilius ir Skvernelis įvertino situaciją dėl koronaviruso: laisvinti karantiną ar geriau sustoti (193)

Buvęs premjeras Saulius Skvernelis sako, kad griežti karantino ribojimai jau nebeveikia. Pasak jo,...

Martikonytė atskleidė daugiau detalių apie nelegalų vakarėlį: aš tokia ne pirma ir ne paskutinė (102)

Kaip linksmas vakarėlis karantino metu gali baigtis liūdnai. Naktį iš penktadienio į...

Pagrindinis „Kangoo Jumps“ biuras Londone sureagavo į skandalingą vaizdo įrašą su Petru Gražuliu: išreiškė nusivylimą darbuotojais (80)

Sporto klubas „Kangoo Club“ pirmadienį išplatino vaizdo klipą, kuriame pagal vulgarią dainą...

Po vyruko staigmenos per pasimatymą moteris bėgte pasileido į automobilį: sako, spėk, ką turiu kišenėje (4)

Man atrodo, aš galėčiau pretenduoti į juokingiausių, nesėkmingiausių ir visokių kitokių...

Transliacija / Aš ikona. Skyrybų nesutarimai ir turto dalybos: kaip išvengti šių nemalonumų

Skyrybos gali būti taikios, tačiau dažniau pasitaiko, kad dalintis tenka ne tik emocijomis, bet ir...