Gebėjimas teikti paslaugas, bendrauti su žmonėmis, taisyti kompiuterius ir jų sistemas, padėjo užsispyrusiam žemaičiui įsitvirtinti Kaune.

Pirmoji reklama – skelbimai laiptinėse

„Dar vaikystėje žaisdamas su savo kiemo draugais, visiems sakydavau, kad užaugęs būsiu direktoriumi, laimei stojau ne į vadybą, kaip anuomet buvo populiaru, o į elektronikos inžineriją Kaune. Vaikystės svajonę tapti direktoriumi, buvau atidėjęs geresniems laikams, tačiau labai greitai teko prisitaikyti prie nūdienos darbo rinkos ir imtis verslo“, – apie naujo pragyvenimo šaltinio pasirinkimą atviravo E. Vaičiulis.

2008 m., kai visą pasaulį paveikė ekonominė krizė, Egidijus išėjo iš darbo dėl nebemokamo atlyginimo.

„Buvę darbdaviai susidūrė su ekonominiais sunkumais. Teko atsisveikinti su jais, ieškojau darbo, bet krizės atspindys jautėsi ir darbo paieškose. Tačiau nepasidaviau, ieškojau išeities. Buvo galimybė sugrįžti į Žemaitiją, dirbti vienoje Plungės įmonėje, tačiau norėjau gyventi Kaune. Dar besimokydamas vidurinėje labai domėjausi kompiuterine technika, vėlesniais metais neretai draugams ar giminaičiams teko padėti ir sutaisyti ne vieną kompiuterį. Ieškant išeities ekonominėje bei darbų paieškos krizėje, supratau, kad galėčiau remontuoti kompiuterius, o ir baigtos teisingos studijos tą labai palengvino. O pirmoji naujo verslo reklama buvo – skelbimai laiptinėse, kuriuos pats klijavau“, – teigia bendrovės „Mega group Europe“ vadovas. Jis pasakoja, atkakliai siekęs likti didesniame mieste, mat gyventi atokiau nuo miesto šurmulio jaunam žmogui nesinorėjo.

Sniego gniūžtės efektu

IT ūkio priežiūros ir remonto paslaugas Egidijus teikia jau dvyliktus metus, o šioje nenuspėjamoje rinkoje išlikti padėjo pelnytas klientų pasitikėjimas. Pasak verslininko, svarbiausia užsidirbti gerą vardą, kitu atveju – mažoje Lietuvos rinkoje išlikti ir augti bus labai sunku.

Egidijus Vaičiulis

Pavyzdžių tikrai toli ieškoti nereikia, nes daug panašias paslaugas teikiančių įmonių jau užsidarė.

Sunkiausia jam buvo surasti pirmuosius klientus, o vėliau – viskas pavyko savaime, nes pastarieji rekomenduoja draugams, o šie draugų draugams. Taip viskas ir išjudėjo, nes verslas neretai yra kuriamas sniego gniūžtės efektu.

Pasmalsavome, o kiek kompiuterių Egidijus yra remontavęs. Jis atviravo, kad apie 10 tūkst. kompiuterių tikrai yra praėję per jo rankas. Anot pašnekovo, gerai veikiantis kompiuteris, padidina įmonės našumą net iki 30 proc., todėl visai nesvarbu, ar įmonė sugeneruoja didžiulius pelnus, ar yra smulkus ar vidutinis verslas, IT ūkio priežiūra, auditas, dėmesys kibernetiniam saugumui yra būtinas.

Dažniausiai pasitaikantys gedimai – sisteminių diskų „mirtys“, pakrovimų lizdų lūžiai, sulietų kompiuterių remontas, žmonės taip pat kreipiasi dėl sudužusių ekranų ir t.t.. Egidijus taip pat pastebi, kad Lietuvoje kuriami verslai daro didžiulę klaidą, neįvertindami kibernetinio saugumo.

Pavojų labai daug

Anot specialisto, smulkaus verslo savininkams kartais susidaro klaidingas įspūdis, kad tik didelės bendrovės tampa taikiniu, tačiau tai yra tik dalis tiesos, nes kiekvienai įmonei yra rizika, jog į ją įsilauš programišiai. Natūralu, kad klientai pasitiki įmone, kai pateikia mokėjimo informaciją, vardą, pavardę, adresą ir panašią informaciją, tačiau kai klientas gauna žinią, jog jo informacija yra įsilaužėlių rankose, tai gali turėti rimtų neigiamų pasekmių. Paprasčiausiai, jie nebenorės būti ištikimi būtent tai įmonei, leidusiai taip atsitikti.

Egidijus Vaičiulis

Jei smulkusis verslas įsitrauktų į teisinę kovą dėl duomenų pažeidimo, atsigauti būtų labai sunku, nes išlaidų ir neigiamos informacijos viešumoje gali pakakti, kad įmonė visam laikui nutrauktų veiklą.

„Įsivaizduokite, kad kompiuteriuose laikoma labai daug kritinės informacijos: būna verslų, kur darbuotojų darbo laiko apskaitą vykdo kompiuteris, arba jie patenka į darbą su lustine kortele. Įsilaužėliai iš nuotolio gali nuskaityti kortelės raktą, laisvai patekti į bendrovės vidų ir taip nepastebėti vykdyti sekantį įsilaužimo etapą“, – apie galimus pavojus kalbėjo Egidijus.

Sunkumai

Kaip ir kiekviename versle, taip ir paslaugų sektoriuje pasitaiko sunkumų. Darbo laikas yra neribojamas, norisi padėti klientams, nes būna, kad tenka dirbti net iki išnaktų.

Verslininkas pasakojo, kad vienoje gamykloje, kuri neturėjo atsarginių duomenų kopijų sprendimo, sugedus serveriams, sustojo darbas ir įmonė gavusi kontaktus iš pažįstamų susisiekė savaitgalį.

Reikėjo skubiai bandyti atkurti prarastus duomenis, nes prastovų kaina milžiniška. Žinoma, kad dėl to teko net asmeninį gyvenimą paaukoti, praleisti vaiko gimtadienį. Anot jo, norint pelnyti pasitikėjimą – kartais tenka su tuo susitaikyti.

Sunkumai taip pat kyla, kuomet susiduriama su nemokiais klientais, nes finansinės problemos, atidėliojami atsiskaitymai tikrai nepalengvina darbo.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (6)