aA
Pandemija daugelį verslų privertė žaibiškai transformuotis ir fizinę prekybą perkelti į elektroninius kanalus per rekordiškai trumpą laiką. Vieniems tai atvėrė neregėtas galimybes, o kitiems skubotas persikėlimas į virtualią erdvę atnešė net tik nuostolius, bet ir neigiamai paveikė ilgai kurtą reputaciją. Kokias esmines klaidas daro verslai, norėdami perkelti sėkmingą fizinę prekybą į e-platformą?
Internetinė prekyba
Internetinė prekyba
© Shutterstock

Daugiau nei 20 metų Jungtinėse Amerikos Valstijose gyvenantis bei ten IT verslą plėtojantis Aurimas Adomavičius teigia, kad daugelis amerikiečių verslų jau kur kas anksčiau persikėlė į elektroninę erdvę, pandemija tam lemiamos įtakos neturėjo. Lietuvoje verslas kol kas atsilieka šioje srityje, rašoma pranešime spaudai.

„Amerikiečių e-prekyba ir visa industrija yra labai stipriai išvystyta ir pažengusi į priekį. Natūralu, čia tai daryti yra ganėtinai paprasta. JAV daugiau nei 300 mln. vartotojų šneka viena kalba ir naudojasi ta pačia valiuta, tai palengvina visus procesus. Pamenu, kai dar 1999 m. prekės ženklas „Zappos“ vieni pirmųjų verslą pradėjo nuo internetinės parduotuvės, kurioje pardavinėjo batus. Tai sėkmingai daro jau daugiau nei dvidešimt metų ir nesustoja vystyti verslą. Tokių pavyzdžių, kur paslaugos virtualioje aplinkoje itin kokybiškai išvystytos, galima įvardyti ne vieną, tačiau Lietuvos industrija dar nėra tiek toli pažengusi“, – teigia JAV programavimo paslaugų įmonės „Devbridge“ prezidentas A. Adomavičius ir įvardija dažniausiai pasitaikančias e-prekybos veiksmų klaidas.

E-platformos pasirinkimas

Norint susikurti e-prekybos platformą nereikia milžiniškų pastangų ar didelių investicijų. Tačiau būtina įsivertinti, ar platforma įgyvendins visus reikiamus parduotuvės funkcinius reikalavimus. Ar bus patogiai apskaičiuoti prekių likučiai, patogi ir saugi atsiskaitymo sistema, ar svetainės veiks keliomis kalbomis, ir atlaikys didesnius pirkėjų srautus. Dėl šios priežasties geriau viską iš anksto įsivertinti ir pasirinkti geriausiai kliento ir pardavėjų lūkesčius atliepiančią sistemą.

Derėtų pirkti patikimas e-komercijos platformas, ir naudoti tokias, pavyzdžiui, kaip „Shopify“, kurios turės visus reikalingus šablonus interneto parduotuvei sukurti, leis išsibandyti ir įsitikinti, kad e-prekyba gali būti vystoma sėkmingai. Svarbu pasitikrinti, ar klientai jus tikrai ras interneto paieškose, pirks būtent pas jus. Jau vėliau įsitikinus galima ir daugiau investuoti į funkcionalesnius sprendimus.

Aurimas Adomavičius
Aurimas Adomavičius
© Bendrovės nuotr.

„Devbridge“ programuotojai yra kūrę ir vienam didžiausių JAV industrinių prekių tiekėjų milžinišką funkcionalumą suteikiančią sistemą, kuri aptarnauja milijonus vartotojų visame pasaulyje. Ši e-komercijos platforma per metus sugeneruoja apie 5-6 mlrd. dolerių apyvartos per metus. Tad galima įsivaizduoti, kiek funkcionalumo, saugumo parametrų reikėjo sukurti, kad viskas veiktų nepriekaištingai ir padėtų verslui veikti bei auginti pardavimus. Tokios sistemos integravimas, žinoma, kainuoja ne vieną milijoną, tačiau to prireikia tik milžiniškoms industrijoms, mažieji rinkos žaidėjai sėkmingai išsivers ir su minimaliais kaštais“, – pavyzdžiu dalijasi A. Adomavičius.

Nuvertina savo klientų lūkesčius

Kita, viena iš dažniausiai pasitaikančių klaidų, kai verslo kūrėjai sėkmingai vystę fizinę prekybą, pamiršta, kad klientui turi suteikti lygiai tokias pat malonias patirtis apsiperkant ir internetu, kaip ir užsukus į tikrą parduotuvę. Pirkėjas, pirkdamas prekę internetu, turi jaustis net dar geriau ir patogiau aptarnautas, nei lankydamasis fizinėje parduotuvėje.

Jeigu vartotojas užsisakė konkrečią prekę, tai privalu, kad jis būtent ją ir gautų. Idealu, kad ji atitiktų interneto svetainėje pateiktą išvaizdą bei aprašymą, o pristatymas įvyktų sklandžiai. Nėra gerai, kai vartotojas prekę sėkmingai užsisako, bet vėliau paaiškėja, kad reikiama prekė vis dėlto buvo išparduota, o kitos teks laukti nedovanotinai ilgai. Jei prekės neliko parduotuvėje, geriau jos jau neberodyti svetainėje arba tiksliai nurodyti, kada ji vėl bus prieinama. Vartotojo kelionė turi būti apibrėžta, maloni ir nesukelti nepatogumų. Tam, neabejotinai, kartais reikia ir investicijų į reklamą, rinkodaros sprendimus, patrauklų įvaizdį ir funkcionalią e-parduotuvę.

Neužtikrina vartotojų teisių

Vartotojas, užsukęs apsipirkti į bet kokią elektroninę parduotuvę, nori jaustis saugus ir būti užtikrintas, kad svetainėje pateikti jo asmeniniai duomenys bus apsaugoti ir jais nebus neteisėtai pasinaudota, o pats apsipirkimas bus sklandus. Tačiau dažnai įvyksta įvairiausių situacijų, kai tenka aiškintis, kodėl atkeliavo ne ta prekė, ar iškyla sunkumų dėl prekės grąžinimo, keitimo, arba mokėjimas nuo sąskaitos buvo nuskaičiuotas net kelis kartus. Žinoma, prekyboje pasitaiko visko, tačiau JAV pirkimas internetu yra toks populiarus ne tik tarp jaunų žmonių, bet ir senjorų.

Daugelis Amerikos bankų užtikrina įvairiapusę vartotojo apsaugą, jei pirkėjas negauna prekės, ji pasimeta, pirkėją apgavo, ar nuskaičiavo pinigus – vartotojas pats niekada to neturi aiškintis. Tačiau jis gali jaustis visiškai saugus, kad nepraras nei savo siuntos, nei pinigų. Užtenka paskambinti bankui, ir jam iš karto grąžina visus pinigus be jokių papildomų įrodinėjimų, banko atstovai patys aiškinasi su pardavėju, o klientas nesuka sau dėl to galvos. Tad pagrindinė taisyklė – jei verslas nori perkelti prekybą į virtualią erdvę, turi apgalvoti, kaip operatyviai spręs keblias situacijas ir kaip sugebės užtikrinti saugų vartotojo apsipirkimą ir teigiamą patirtį.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(5 žmonės įvertino)
4.2000

Verslą JAV valdantis Jurkonis: viskas, ką manote žinantys apie politiką, yra netiesa

Žodžio „politika“ išvengti negalime. Tačiau ar tikrai suprantame skirtingas jo reikšmes?

Top 10. Lietuviški išradimai ir idėjos, besiskinančios kelią per visą pasaulį (45)

Vis dažniau ir dažniau tarp protingiausių ir sėkmingiausių žmonių, taip pat ir organizacijų,...

Startuolių išradingumui nėra ribų: pardavinėja „karvių kreditus“ (11)

Vienas Europos startuolis pradėjo pardavinėti anglies dioksido kreditus galvijams , šeriamiems...

6 Buffetto patarimai, kaip apsaugoti finansus per pandemiją (14)

Didžiuliame jo konglomerate „ Berkshire Hathaway Inc.“ ši pandemija „neigiamai atsiliepė...

Šis miestas pernai pasipildė 33 milijardieriais (27)

Pekine šiuo metu gyvena daugiau milijardierių negu bet kuriame kitame pasaulio mieste. Taip teigti...

Top naujienos

Europos sergamumo koronavirusu žemėlapyje – netikėtumas: gerokai pasikeitė pirmavusios šalys (32)

Pagal sergamumą COVID-19 liga praėjusią savaitę Europoje pirmavusios Vengrija ir Estija...

Restoranų ir kavinių sektorius atgyja, tačiau sunkumai neapleidžia: dėl kelių staliukų veiklą atnaujins ne visi (17)

Kauno cente šalia barų ir restoranų išdygę staliukai byloja apie svarbų maitinimo verslui...

Kremliaus režimo juokdariai paspendė spąstus: į juos pateko ir Lietuvos parlamentaras

Kremliaus režimui artimi populiarūs Rusijos komikai Vovanas (Vladimiras Kuznetsovas) ir Lexusas...

Ekspertai: „valstiečių“ veiksmai nėra spontaniški, tai – didesnės strategijos dalis (122)

Politologai sutartinai vertina tai, kad Lietuvos valstiečių ir žaliųjų sąjungos ( LVŽS )...

Rusija atitraukia karius: skelbiama, kad „tikslas pasiektas“ papildyta (803)

Rusijos gynybos ministras Sergejus Šoigu nurodė atitraukti karius nuo „pietinių Rusijos...

Baisi nelaimė Vilniuje: iš daugiaaukščio iškritęs žuvo 11 metų berniukas (10)

Ketvirtadienį, 15.07 val., Vilniaus policija gavo pranešimą, kad Karoliniškėse, V. Vaitkaus g.,...

Naujoji Anykščiuose rasta atmaina jau pasklido po įvairius rajonus, nustatyta dar 450 britiškosios atmainos atvejų (50)

Nacionalinė visuomenės sveikatos priežiūros laboratorija (NVSPL), koordinuojanti koronaviruso...

Arvydas Kny | D+

Taksisto užrašai. Kaip aš vaikystėje poemą Leninui rašiau, arba Kodėl nustėro mama

Vėliau, kai viskas buvo ištaškyta, išdraskyta, sugriauta, suniokota, žmonės ir patys pradėjo...

Čekijos reikalavimas Maskvai: turi likti tik 5 diplomatai (94)

Čekija pareikalavo Rusijos savo ambasadoje palikti tik penkis diplomatus.

Ką daryti, jei išmanusis telefonas įkrito į vandenį arba jį apliejote?

Pastaraisiais metais dažnai juokaujama, jog namuose palikti išmanųjį telefoną yra kur kas...