Pasaulyje augantys tvarumo lūkesčiai iš verslo sektorių, intensyvėjantys klimato kaitos ir energetinio saugumo iššūkiai, mažėjanti iškastinio kuro paklausa vidaus rinkose ir kiti veiksniai skatina vis daugiau organizacijų įtraukti tvarumą į esamas ir naujas verslo strategijas, rašoma pranešime spaudai.

„Transformacija bet kuriame verslo sektoriuje gali būti ir galimybė, ir iššūkis. Tačiau svarbu įvertinti tai, kad verslas, nusprendęs įtraukti tvarumą į savo verslo strategiją, į tai žiūrėtų kaip į ilgalaikę investiciją, kuriančią vertę akcininkams, partneriams, klientams ir planetai. Tvarumas ne vien sukuria konkurencinį pranašumą – didėjantys lūkesčiai aplinkai draugiškiems sprendimams kelia kartelę, kartu sukurdami galimybes išsiskirti“, – teigia J. Sestakauskaite.

Pasak jos, siekdamos sklandžiai integruoti tvarumo strategiją, organizacijos turi atsižvelgti į iššūkius keliančius išorės veiksnius, skatinti bendradarbiavimą tarp vertės grandinės dalyvių ir suprasti, kad tvarumo tikslai turi tapti verslo strategijos pagrindu. Be to, siekiant tvarumą paversti verslo strategijos branduoliu, į to procesą būtina įtraukti kompanijos darbuotojus.

„Tvarumas nėra greitas procesas, tačiau būtina suvokti, kad dialogas su suinteresuotomis šalimis, visuomene bei bendradarbiavimas su partneriais gali padėti kartu siekti ambicingų tvarumo tikslų. Tai yra svarbi investicija į ateitį“, – sako J. Sestakauskaite.

Anksčiau buvusi tik naftos perdirbėja vietinės rinkos mastu, „Neste“ įgyvendino verslo transformaciją, tapdama didžiausia pasaulyje dyzelino, gaminamo iš 100 proc. atsinaujinančių žaliavų – atliekų ir liekanų – gamintoja.

Jonė Sestakauskaitė

Neseniai korporacija paskelbė apie planus nuo ketvirto dešimtmečio vidurio veiklą orientuoti į vis didesnį atsinaujinančių išteklių panaudojimą. Siekiant išplėsti degalų iš atsinaujinančių išteklių gamybą ir ilgalaikėje perspektyvoje, Porvo miestą Suomijoje planuojama paversti žiedinės ekonomikos centru.

„Nuosekliais tvarumo veiksmais siekiame įgyvendinti pagrindinį mūsų strateginį tikslą – tapti
pasauliniu atsinaujinančių energijos šaltinių ir žiedinių sprendimų lyderiu, padedančiu kurti tvarią, ilgalaikę vertę visoms suinteresuotoms pusėms“, – teigia kompanijos atstovė.

Tarp „Neste“ partnerių – baldų pardavėja „Ikea“, Suomijos avialinijos „Finnair“, logistikos įmonė „DB Schenker“ ir kitos kompanijos.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją