aA
Jau ne vienerius metus sekėjus „Facebook“, „Instagram“ ar „TikTok“ viliojantys nuomonių formuotojai jau kaip reikiant susikūrė savo asmeninius prekės ženklus visuomenėje. Tačiau Lietuvoje paskutiniu metu vis didėja profesionalų aktyvumas „LinkedIn“ socialiniame tinkle. Specialistai pastebi, kad kitais metais gali būti pasiektas esminis lūžis, kai galėsime pradėti kalbėti ir apie „LinkedIn“ nuomonių formuotojų kartą.
LinkedIn nuomonės formuotojai
LinkedIn nuomonės formuotojai
© DELFI

Dar prieš penkerius metus Lietuvoje profesionalams skirtas socialinis tinklas „LinkedIn“ turėjo apie 250 tūkst. vartotojų. Šiemet šis skaičius jau perkopė pusę milijono. Ypač prie šio socialinio tinklo populiarumo šalyje prisidėjo pandemija ir karantinas. Pirmojo karantino metu „LinkedIn“ vartojimas šalyje augo kartais.

Pernai balandį telekomunikacijų bendrovės „Bitės“ atliktas tyrimas parodė, kad pagal interneto vartojimo duomenis „LindedIn“ vartojimas pirmojo karantino metu išaugo 680 proc. (duomenų naudojimas).

„OVC Conculting“ lektorė Vitalija Ročė savo paskyroje pasidalijo daugiausia sekėjų „LindedIn“ platformoje turinčių lietuvių dešimtuku. Jame – nemažai mažiau visuomenėje girdėtų vardų, tačiau turinčių tūkstančius profesionalų socialinio tinklo sekėjų. Į dešimtuką papuola ir pora politikų – tai Remigijus Šimašius ir Artūras Zuokas.

Pirmoji vieta atitenka Linui Beliūnui, kuris jau sugebėjo pritraukti daugiau nei 169 tūkst. sekėjų. Kaip portalui Delfi pasakojo JAV įkurto finansinių paslaugų startuolio (angl. fintech) „Flutterwave“ regioninis vadovas, jis „LinkedIn“ paskyrą susikūrė dar 2014 m., studijų metais.

Naudojo kaip pardavimų kanalą

Pirmuosius metus pašnekovas teigė „LinkedIn“ paskyrą naudojęs kaip pardavimo kanalą.

„Kol pradėjau dirbti fintech’o srityje, šios paskyros naudojimas buvo kaip pardavimo kanalas – susisiekti su įmonių vadovais, įsiūlyti pirkti. Kai pradėjau dirbti fintech’e ir man labai patiko ši sritis, praplėčiau mąstymą ir į šį tinklą pradėjau žiūrėti kaip į socialinį tinklą, tuomet ir prasidėjo kitoks jo naudojimas – dalintis mintimis, patirtimi, susijungti su žmonėmis, o ne naudoti tik tam, kad kažką parduoti. Nuo tada ir prasidėjo eksperimentavimas, dalijimasis įvairiu turiniu. Po truputį pradėjo auditorija augti ir taip užaugo“, – prisiminė jis.

Turinį anglų kalba kuriantis L. Beliūnas įsitikinęs, kad jo auditorija užaugo organiškai dalijantis jam pačiam įdomiu turiniu.

„Jei būtų buvęs tikslas tik užsiauginti didelį sekėjų ratą, gal būtų ir nepavykę. Nemanau, kad tai būtų buvęs teisingas kelias. Kurdamas turinį pirmiausiai stengiuosi žiūrėti į vertę – kiek mano turinys naudingas ir įdomus tiek man, tiek kitiems“, – sakė jis.

Linas  Beliūnas
Linas Beliūnas
© Asmeninio albumo nuotr.

Pašnekovas prisipažino, kad socialinis tinklas turi įtakos ne tik skleidžiant tam tikras žinutes, bet ir akivaizdžios tiesioginės naudos: „Didžiausi verslo sandoriai, kuriuos esu padaręs, tiek asmeniniai, tiek verslo, įvyko per šį socialinį tinklą, arba bent bendravimas su partneriais prasidėjo juose“.

L. Beliūnas pasakojo, kad „LinkedIn“ sulaukia nemažai ir darbo pasiūlymų, o būtent kontaktas su dabartiniu darbdaviu taip pat užsimezgė per šį socialinį tinklą.

„Pasiūlymų sulaukiu, ypač nemažai jų buvo anksčiau, kai mano paties pozicija dar buvo žemesnė. Natūralu, kad ten ir darbuotojų kaita didesnė. Dabar, kur esu aš, kaita gal ne tokia didelė, bet pasiūlymu vis vien atsiranda“, – kalbėjo pašnekovas.

Pasiteiravus, kaip pasirenka, kokį turinį publikuoti, L. Beliūnas teigė, kad čia galioja du principai. Vienas – niekada negali žinoti, kuris įrašas ar nuotrauka taps itin populiari – sėkmės variantas. O kitas – kurti pačiam sau įdomų turinį.

Profesionalesnė auditorija

Antroje vietoje tarp daugiausiai sekėjų „LinkedIn“ socialiniame tinkle turinčiųjų vartotojų Lietuvoje – privatus investuotojas, mentorius Mindaugas Navickas. Jis šiame socialiniame tinkle turi 29 tūkst. sekėjų.

Akcijomis ir jų prekyba besidomintis ir kitiems savo patirtį perduodantis pašnekovas teigė, kad „LinkedIn“ kanalą būtent ir išnaudoja savo profesinei veiklai.

Aktyviai įrašais socialiniame tinkle jis jau dalijasi nuo 2015 m.

„Dalis informacijos yra specializuota, bet ne tik tai, kas susiję su mano veikla, sulaukia dėmesio“, – prisipažino jis.

M. Navickas turinį „LinkedIn“ paskyroje kuria lietuvių kalba, todėl absoliuti dauguma jo vartotojų – lietuviai.

Mindaugas Navickas
Mindaugas Navickas
© Asmeninins albumas

Pasiteiravus, ar aktyvi veikla šiame socialiniame tinkle jam neša tiesioginę naudą, M. Navickas prisipažino, kad per šį tinklą pavyko užmegzti nemažai pažinčių, kurie vėliau išaugo ir į bendradarbiavimą. Pasak jo, kaip mentoriui, „LinkedIn“ platforma yra daug palankesnė nei, sakykime, „Facebook“, kuriame jis taip pat yra susikūręs profesinę anketą.

Pašnekovas teigė pajutęs, kad šiame socialiniame tinkle auditorija, besidominti akcijomis, daug profesionalesnė, labiau pasikausčiusi žiniomis ir žino, į ką nori koncentruotis.

„Jei sulaukiu susidomėjusiųjų per „Facebook“, tai dažniausiai klausimai būna megėjiški, o „LinkedIn“ jau labai dažnai profesionalesni, kur man ir pačiam įdomu atsakinėti“, – sakė jis.

„LinedIn“ influenceris – nuo 30 tūkst. sekėjų

Socialinius tinklus „LinkedIn“, „Facebook“ ir „Twitter“ atstovaujančios bendrovės „Httpool“ vadovas Lietuvoje Šarūnas Sakalauskas teigė, kad pradinė „LinkedIn“ funkcija, kuria naudojosi lietuviai, buvo kanalas suvesti darbdavius su darbuotojais. Taip pat tai buvo virtualaus CV atitikmuo. Tačiau po to, 2016 m. šį socialinį tinklą įsigijo „Microsoft“, pasikeitė ir tinklo funkcionalumas. Socialinis tinklas tapo verslu besidominčios auditorijos medijos kanalu.

Socialinių tinklų populiarumą ir naudojimąsi Lietuvoje sekantis ekspertas pastebi, kad kuo toliau tuo dažniau profesionalai jungiasi prie „LinkedIn“.

Skaičiuojama, kad 2016 m. Lietuvoje „LinkedIn“ turėjo 250 tūkst. vartotojų, o dabar jų – jau virš pusės milijono.

„Skaičiai iškalbingi ir tai dar ne pabaiga. Lietuvoje „LinkedIn“ vartotojai sudaro 27 proc. visų socialinių tinklų vartotojų, kai, pavyzdžiui, Didžiojoje Britanijoje – apie 60 proc., o JAV ar Kanadoje – apie 70 proc. Tai vietos augimui dar yra“, – įsitikinęs jis.

Š. Sakalauskas pastebi, kad vidutiniškai „LinkedIn“ auditorija Lietuvoje auga po 5 tūkst. vartotojų per mėnesį. Prie socialinio tinklo populiarumo nemažai prisidėjo ir karantinas.

Šarūnas Sakalauskas
Šarūnas Sakalauskas
© Shutterstock

Pats apklausas apie šį socialinį tinklą savo sekėjų rate atliekantis profesionalas pastebėjo, kad jei pernai tvirtino prie „LinkedIn“ ne kasdien besijungiantys 13–14 proc. vartotojų, tai dabar jų dalis nesiekia 10 proc. Jei prie paskyros kasdien daugiau nei penkis kartus besijungiančių buvo apie 30 proc., tai dabar jau apie 40 proc.

Pasiteiravus, ar jau galime kalbėti apie „LinkedIn“ nuomonių formuotojus kaip apie „Facebook“ ar „Instagram“ tinklų, pašnekovas teigė, kad kol kas ankstoka, bet einama ta kryptimi. Pasak jo, profesionalams skirtame socialiniame tinkle nuomonių formuotojais Lietuvoje būtų galima vadinti tuos, kurie perkopia 30 tūkst. sekėjų ratą.

„Kol kas dar skaičius 30 tūkst. nieko nepasako, nes „LinkedIn“ leidžia tiek prisijungti žmonių kaip kontaktų. Tai mes galime pasikviesti patys tiek žmonių. Dažnai pažiūrėjus, pavyzdžiui, į žmogiškųjų išteklių žmones, matysime, kad jie šiame socialiniame tinkle nekuria jokio turinio, bet turi daug kontaktų, bet jie tai daro, nes turėdamas kontaktuose žmogų, gali jiems nemokamai siųsti žinutę. Todėl jiems tai yra naudinga“, – komentavo pašnekovas.

Kaip teigė tikintis Š. Sakalauskas, apie tikrus „LinkedIn“ nuomonių formuotojus galėsime tikriausiai kalbėti kitais metais, kai tie vartotojai, kurie šiuo metu turi 10–20 tūkst. sekėjų ribą, po metų jau bus peržengę 30 tūkst.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(23 žmonės įvertino)
1.6957
Eugenija Grižibauskienė | D+

Ekspertai įspėja: darbo rinkos temperatūra kyla tiesiog akyse kokio dydžio atlyginimai siūlomi vadovams? (1)

Visi kalba apie galimą nekilnojamojo turto (NT) rinkos perkaitimą ir nepastebi, kad prasideda...

Metalas, pinigai, paslaptis: kaip britų metalų magnatas sukūrė savo imperiją (1)

Nors jau vasara, tačiau Neviso kalną ir aplinkines viršukalnes, stūksančias aplink Fort Viljamą,...

Top10. Lietuvą dusinanti pandemija gerokai išpūtė farmacininkų pinigines (58)

Lietuvą užgriuvusi ir antrus metus dusinanti pandemija, regis, turėjo padaryti ypatingai teigiamą...

Žemės ūkio milžinė su galvijų keliamomis bėdomis kovos savaip: pasitelks kaukes (3)

Žemės ūkio milžinė „ Cargill Inc.“ pradės prekiauti metaną absorbuojančiais įtaisais...

Verslai vis aktyviau neria į augančio populiarumo socialinį tinklą: kaip pritraukti sekėjų (6)

Pandemijos metu išryškėjusi tendencija, kad vis daugiau laiko žmonės praleidžia internete, o...

Top naujienos

Po ilgos kovos motina įrodė, kad jos 7-metė dukra nėra kalta dėl „Maximoje“ kilusio gaisro (362)

Septynmetės mergaitės motinai prireikė daugybės laiko ir jėgų, kad įrodytų, jog jos mažametė...

Vilnietis nusivylęs neseniai įsigaliojusia tvarka: tą patį mokestį turi mokėti du kartus papildyta teisininko paaiškinimu (106)

Ir vystytojai, ir fiziniai asmenys, norintys statyti namą, kuriam reikalingas statybą leidžiantis...

Vilniaus centre nufilmavo baisų išpuolį: agresyvus vyras užsipuolė merginas ir grasino replėmis (93)

Trečiadienio vakarą į nemalonią situaciją pateko Vinco Kudirkos aikštėje grojusios grupės...

„Politico“: viena ES šalis blokuoja sankcijas Baltarusijai (111)

Austrija mėgina sušvelninti Europos skelbiamas sankcijas Baltarusijai . Konkrečiai kalbama apie...

Perėjome į naują etapą: vakcinacijos centruose – tuštuma, kai kuriems teko grįžti nepaskiepytiems (74)

Vakcinacijos centruose – tuštoka. Tarp atėjusių ir vaikai nuo 12 metų, bet iki popietės keli...

Lietuvoje nustatyti 72 nauji koronaviruso atvejai, mirė vienas žmogus papildyta (107)

Praėjusią parą, ketvirtadienį, Lietuvoje patvirtinta 72 nauji koronaviruso (COVID-19) atvejai,...

Ukrainos rinktinės žvaigždė pasielgė priešingai nei Ronaldo ir Pogba, rusų strategas – net atsigėrė

Cristiano Ronaldo poelgis per spaudos konferenciją, kai Portugalijos rinktinės žvaigždė...

Po šaltos žiemos Europa jau spjauna į globalinį atšilimą: elektros taip trūksta, kad tenka imtis taršiausių priemonių

Europoje taip stipriai trūksta gamtinių dujų , kad šis žemynas, į kurį dažnai žvelgiama kaip...

Tiesioginė transliacija / Delfi premjera: Indrė Stonkuvienė pristato dainą, sukurtą su Vidu Bareikiu (4)

Televizijos laidų vedėja, iniciatyvos #MoterųPasaulyje įkūrėja bei nuomonės formuotoja Indrė...

Paulius Gritėnas. Maršas ir demokratija (68)

Antradienį prie Seimo prasidėjo ir tris dienas tęsėsi Šeimos gynimo maršu prasidėjęs ir...