Kiekvienais metas jis susiduria su logistikos galvosūkiu: Kalėdas visame pasaulyje švenčiantiems vaikams reikia laiku pristatyti dovanas.

Prieš kelerius metus atliktame tyrime pateikiami tam tikri skaičiai, iliustruojantys, kokį milžinišką darbą jam tenka nudirbti. Lesterio universiteto mokslininkai pirmiausia apskaičiavo, kad visame pasaulyje gyvena maždaug 715 mln. krikščionių berniukų ir mergaičių.

Tada jie padarė prielaidą, kad viename namų ūkyje gyvena vidutiniškai trys vaikai, o tai reiškia, jog Kalėdų seneliui tenka aplankyti apie 238 mln. namų. Na, o tai reiškia, kad Rudolfas ir kiti elniai turi traukti Kalėdų senelio roges tokiu greičiu, kuris prilygsta pusei šviesos greičio – 540 mlrd. km/h.

Šiuo metu ne tik Kalėdų senelis intensyviai darbuojasi ir tęsia paskutinius pasiruošimus. Kalėdos neabejotinai yra labiausiai įtemptas ir užimtas metų laikas pardavėjams – deja, bet niekas iš mūsų negalime kliautis vien stebuklingu būdu per kaminą pristatomomis dovanomis.

O dabar, kai pirkiniai internetu sudaro daugiau nei trečdalį visų Kalėdų laikotarpio pardavimų, pardavėjai turi atidžiai susitelkti į pristatymo sistemas.

Šios industrijos milžinė yra „Amazon“, per praėjusius metus vien Jungtinėse Valstijose pristačiusi 4,2 mlrd. siuntinių.

Facebook/Meta/Google/Amazon/Microsoft/Apple

Tai buvo daugiau negu dvigubai nei per visus 2019 m., kai šis skaičius siekė 1,9 mlrd., mat koronavirusas paskatino itin ryškų internetinių pirkinių skaičiaus išaugimą. Jis buvo toks ryškus, kad praėjusiais metais Jungtinėse Valstijose kas penktas siuntinys buvo pristatytas „Amazon“.

Panaši situacija susiklostė ir Jungtinėje Karalystėje – čia „Amazon“ pardavimai 2020 m. išaugo 51 proc.

„Amazon“ tapo tokiu patogiu variantu, kad daugelis mūsų dabar automatiškai tikisi tokių dalykų kaip greitas pristatymas ir galimybė sekti siuntą.

Kitiems pardavėjams, tiek dideliems, tiek mažiems, tai kelia problemų: kaip jiems pasivyti milžinę ir savo pristatymo sistemas paversti kaip įmanoma veiksmingesnėmis ir patogesnėmis vartotojams?

Galimi variantai

Vienas iš variantų yra tapti „Amazon“ trečiosios šalies pardavėju, tačiau tai reiškia daugybę mokesčių. Paprastai jie iš viso sudaro 15 proc. prekių kainos, bet, kaip teigiama, gali siekti net 45 proc.

Kitas variantas – pardavėjai mažmenininkai gali likti nepriklausomi nuo „Amazon“ ir verčiau pasinaudoti daugelio technologijų kompanijų, galinčių padėti sklandžiausiai pristatyti produktus klientams, paslaugomis.

Pigu.lt prekių sandėlis

Viena iš tokių kompanijų yra Jungtinėje Karalystėje įsikūrusi „Diamond Logistics“, kuriai vadovauja Kate Lester.

Pasitelkdama skaitmeninę platformą „Despatch Lab“, kompanija suteikia galimybę pardavėjams užsakyti, sekti ir valdyti pristatymus naudojantis kompanijos furgonais, taip pat paštu ar tokiomis pristatymo kompanijomis kaip DPD arba „Hermes“.

Pardavėjai taip pat gali susitarti, kad jų produktai būtų saugomi „Diamond Logistics“ sandėliuose, iš kur būna tiesiai išsiunčiami.

K. Lester pasakoja, kad šiemet kompanijos pajamos išaugo 50 proc., mat vis daugiau parduotuvių plėtoja savo veiklą internete.

„Turime 30 vietinių vykdymo centrų. Tad galime laikyti prekes, jas paimti, supakuoti ir išsiųsti“, – aiškina K. Lester.

„Pardavėjų pasirinkimas išties nėra platus. Arba sudedi savo prekes į „Amazon“, ir jų kaina tampa palyginamu dalyku, kokia ir yra „Amazon“ esmė, arba išlaikai logistikos kontrolę ir perduodi ją kažkokiai išorinei kompanijai – pavyzdžiui, mums“, – pridūrė K. Lester.

Alternatyva pardavėjams mažmenininkams gali būti pristatymui naudoti savas transporto priemones. Kad suteiktų galimybę įmonėms stebėti prekes gabenančius vairuotojus ir planuoti jų maršrutus, Jungtinių Valstijų kompanija „HyperTrack“ sukūrė programėlę ir GPS paremtą stebėjimo sistemą.

Už pardavimus atsakingas kompanijos viceprezidentas Francois Martelis pasakoja, kad sistema leidžia tiek mažmenininkams, tiek didmenininkams garantuoti klientams tikslesnius pristatymo terminus.

„Įsivaizduokite, kad esate mažmenininkas, užsisakantis iš didmenininko. Didmenininkai neturi tokios pat technologijos, kaip, sakykime, „Amazon“, bet jie vis vien nori užtikrinti kuo tikslesnį pristatymo laiką. Šiuo metu nurodomo laiko tikslumas gali būti juokingas, tad mes galime padėti iš esmės pakeisti pristatymo patirtį“, – dėsto F. Martelis.

Tikslas – sumažinti pristatymo atstumus

Norvegų kompanijos „Gelato“ (šis pavadinimas su ledais neturi nieko bendra) svarbiausias tikslas yra padėti kompanijoms sumažinti pristatymo atstumus.

Kompanijos programinė įranga suteikia galimybę elektronine prekyba užsiimantiems tokių fizinių produktų kaip drabužiai ar knygos pardavėjams susisiekti su gamintojais visame pasaulyje.

Tarkime, jeigu marškinėlių su piešiniais dizaineris Didžiojoje Britanijoje sulaukia užsakymo iš Australijos, jis gali, užuot siuntęs drabužį iš Jungtinės Karalystės, užsakyti, kad piešinį ant marškinėlių atspaustų ir pristatytų Australijos kompanija.

„Gelato“ įkūrėjas ir vadovas Henrikas Mülleris-Hansenas pažymi, kad tai suteikia didžiulę naudą ne tik aplinkai.

„Vietinė gamyba ir gamyba atsižvelgiant į poreikį suteikia galimybę sumažinti platinimo atstumus ir suderinti pasiūlą su paklausa. Nebereikia spėlioti. Anksčiau tam, kad pasiektumei masto ekonomiją, reikėjo įsikurti kaip didelei pasaulinei gamybos kompanijai ir mėginti įvertinti paklausą. Dabar, kai gamyba yra vietinė ir remiasi konkrečia paklausa, gamyba vyksta sulaukus užsakymo“, – aiškina kompanijos vadovas.

H. Mülleris-Hansenas viliasi, kad jo verslas augs drauge su 3D spausdinimo plėtra, kuri suteiks galimybę daugiau produktų lengvai gaminti nuotoliniu būdu.

Visgi veikiausiai įdomiausia pažanga pristatymo srityje – ir ypač Kalėdų seneliui – yra krovinius gabenantys dronai. Tiesą pasakius, dešimtys milijonų jų per Kūčias iš tiesų atskuba į pagalbą.

Tačiau, nors ši technologija jau egzistuoja, ji vis dar laukia reguliuotojų patvirtinimo.

Pasitelks ir dronus

Pasaulyje šiuo metu yra gausybė bandomųjų projektų. Suprantama, „Amazon“ vysto nuosavą projektą – „Prime Air“ – tačiau daugybė mažesnių kompanijų taip pat kuria savo dronus.

Dronas

Viena iš tokių kompanijų yra „Flytrex“ iš Izraelio, kuri jau suteikia galimybę Šiaurės Karolinos miesto Holy Springso restoranams pristatyti maistą dronais. Tai yra JAV Federalinės aviacijos administracijos patvirtinto projekto dalis.

Ateityje dronai gali leisti prabangą visas Kalėdų dovanas užsakyti gruodžio 24-ąją ir užtikrinti, kad dar tą pačią popietę jos bus pristatytos.

Tačiau kol kas, K. Lester teigimu, geriausia dovanas užsakyti kuo anksčiau. „Neatidėliokite to iki gruodžio 21-osios – tada jau bus per vėlu. Šis gruodis yra išties darbingas“, – pažymi K. Lester.

Žinoma, nebent visą vargą patikėsite Kalėdų seneliui.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją