Milžiniška konkurencija dėl darbuotojų

„Šiuo metu trūksta įvairių sričių specialistų. Ypač jaunųjų orlaivių mechanikų, pradedančių savo karjerą. Tačiau būtent tokių specialistų šiuo metu labiausiai ir stinga. Žinoma, tam reikia atitinkamų mokslų, sertifikatų, bet, pasiekus tam tikrą lygį, ir alga pasiekia tam tikrą lygį – 2 500–3 000 eurų. Patyrusių inžinierių, kurių taip pat aktyviai ieškome, atlyginimai gali siekti ir 7 000–8 000 eurų“, – sako Orlaivių techninės priežiūros ir remonto paslaugų teikėjos „FL Technics“ vadovas Žilvinas Lapinskas. Jis skaičiuoja, kad kompanija visame pasaulyje nuolat ieško bent 100–130 specialistų.

Kodėl susiduriama su darbuotojų trūkumu? Anot Lapinsko, kai specialistų rinka yra tokia sekli kaip Lietuvoje, natūraliai atsiranda milžiniška konkurencija tarp juos pasamdyti norinčių įmonių. Kova dėl darbuotojų prasideda dar šiems mokantis.

Tačiau kad ir kokias geras sąlygas aviacijos įmonės siūlytų, panašu, darbuotojų trūkumo problema išliks aktuali dar bent kelerius artimiausius metus. Ž. Lapinskas išskiria dvi esmines to priežastis. Visų pirma, jaunus žmones mažiau domina inžinerinės, techninės specialybės. Jie mieliau mokosi programavimo ar rinkodaros. Nuomonės nekeičia net ir didesni atlyginimai ar karjeros perspektyvos. Studentų, studijuojančių aviacijai reikalingas specialybes, per pastarąjį dešimtmetį, anot pašnekovo, sumažėjo maždaug trečdaliu.
Laida „Ar galiu užeiti?” - Vilniaus oro uostas

Vis tik kviečiama pagalvoti apie ilgalaikę perspektyvą – aviacija siūlo didelio augimo ir kopimo karjeros laipteliais galimybes.

Pasaulį sudrebinusi pandemija yra antroji darbuotojų trūkumo aviacijos industrijoje priežastis. Jos metu kompanijoms teko atsisakyti labai daug specialistų, nes skrydžiai buvo beveik nevykdomi. Tad buvę arti pensijos žmonės arba patys į ją išėjo, arba jiems buvo pasiūlyta tai padaryti.

„Pasibaigus pandemijai, daugelis išėjusiųjų į darbo rinką taip ir negrįžo, o jaunoji karta dar nespėjo išaugti. Skrydžių skaičius šovė į kosmosą, paklausa didelė, senosios kartos nebėra, o naujosios dar nėra. Turime duobę, kuriai užpildyti prireiks 4–5 metų“, – dėstė Ž. Lapinskas.

Viena iš tokių sričių – įtraukties didinimas. Pavyzdžiui, aviacijos industrijoje dirba palyginti mažai moterų, nors jos irgi gali būti puikios mechanikės. Kitas aspektas – neįgaliųjų įtraukimas.
Lapinsko teigimu, konkurencija dėl aviacijos specialistų aršiausia Europoje ir JAV. Azijoje ar Jungtiniuose Arabų Emyratuose specialistų rasti kiek lengviau. Tad šios rinkos gali tapti bent jau daliniu atsakymu į darbuotojų trūkumo klausimą.

Šiuo metu įmonė ieško šių darbuotojų.

1. Aviacijos mechanikas-mokinys (-ė).

Darbas – Kauno oro uoste (Karmėlava) arba Vilniaus oro uoste.

Darbo pobūdis:

* Orlaivių techninė priežiūra ir remontas;
* Mechaninių ir elektrotechninių orlaivių gedimų šalinimas;
* Darbas komandoje vadovaujant licenzijuotam orlaivių technikui;
* Griežtas instrukcijų laikymasis;

Iš darbuotojo tikimasi:

* Gerų anglų kalbos žinių;
* Vidurinio išsilavinimo;
* Aviacinio ir/arba techninio išsilavinimo (privalumas);
* Patirties mechanikos srityje (privalumas);
* Atsakingumo, pareigingumo, iniciatyvumo, orientacijos į tikslą;
* Gebėjimo dirbti savarankiškai ir komandoje.

Įmonė siūlo:

* Įdomi aviacinė darbo aplinka;
* LEAN kultūra ir kūrybiškumo laisvė;
* Asmeninio tobulėjimo mokymai;
* Papildomas sveikatos draudimas;
* Dalinis pietų kompensavimas;
* Užsienio kalbų mokymai;
* Renginiai darbuotojams;
* Dalyvavimas įvairiose sportinėse veiklose;
* Tolimesnės aviacijos techniko karjeros perspektyvos.

Atlyginimas:

nuo 1 305 Eur (bruto), o konkreti suma bus aptarta pokalbio metu, įvertinus turimą patirtį ir kvalifikaciją.

2. Šaltkalvis-taisytojas mokinys (-ė)

Darbas – Kauno oro uoste (Karmėlava).

Darbo pobūdis:

* Orlaivio kėbulo konstrukcijos ir jos dalių remontas;
* Metalo pjaustymo, gręžimo, formavimo ir kniedijimo darbai;
* Darbas komandoje, tinkamiausių remonto sprendimų ieškojimas ir įgyvendinimas.

Iš darbuotojo tikimasi:

* Metalo gręžimo, pjovimo, formavimo įgūdžių;
* Vidurinio išsilavinimo;
* Techninės srities išsilavinimo (privalumas);
* Gerų anglų kalbos žinių;
* Atsakingumo, pareigingumo, iniciatyvumo, orientacijos į tikslą;
* Gebėjimo dirbti savarankiškai ir komandoje.

Įmonė siūlo:

* Įdomi aviacinė darbo aplinka;
* LEAN kultūra ir kūrybiškumo laisvė;
* Asmeninio tobulėjimo mokymai;
* Papildomas sveikatos draudimas;
* Dalinis pietų kompensavimas;
* Užsienio kalbų mokymai;
* Renginiai darbuotojams;
* Dalyvavimas įvairiose sportinėse veiklose.

Atlyginimas:

nuo 1505 Eur (bruto), o konkreti suma bus aptarta pokalbio metu, įvertinus turimą patirtį ir kvalifikaciją.

3. Orlaivių kompozitinių komponentų taisytojas-mokinys (-ė)

Darbas – Karmėlavoje.

Darbo pobūdis:

* Orlaivio konstrukcijos remontas;
* Darbas su epoksidinėmis ir poliesterinėmis dervomis, stiklo bei anglies pluoštu;

Iš darbuotojo tikimasi:

* Darbo patirtis dirbant su kompozitinėmis medžiagomis – privalumas;
* Anglų kalbos žinių;
* Vidurinio išsilavinimo;
* Atsakingumo, pareigingumo, iniciatyvumo, orientacijos į tikslą;
* Noro tobulėti ir siekti užsibrėžtų tikslų.

Įmonė siūlo:

* Įdomi, multikultūrinė ir aviacinė aplinka;
* LEAN kultūra ir laisvė naujoms idėjoms;
* Asmeninio tobulėjimo mokymai;
* Užsienio kalbų mokymai;
* Papildomas sveikatos draudimas;
* Dalinis pietų kompensavimas (taikomas po bandomojo laikotarpio);
* Darbuotojų šventės;
* Dalyvavimas įvairiose sportinėse veiklose;
* Tolimesnės aviacijos techniko karjeros perspektyvos.

Atlyginimas:

nuo 1505 Eur (Bruto), o konkreti suma bus aptarta pokalbio metu, įvertinus turimą patirtį ir kvalifikaciją.

4. Avionikos komponentų technikas (-ė)

Darbas Vilniuje.

Darbo pobūdis:

* Orlaivių avarinių gelbėjimosi priemonių techninis aptarnavimas ir modifikacijos;
* Orlaivių akumuliatorių techninis aptarnavimas;
* Orlaivių virtuvės įrangos techninis aptarnavimas;
* Darbas su elektros prietaisais ir specializuota įranga;
* Darbas komandoje, griežtas procedūrų laikymasis;
* Pamaininis darbo grafikas.

Iš darbuotojo tikimasi:

* Elektros ir elektronikos prietaisų veikimo principo išmanymas;
* Atsakingumo, pareigingumo, iniciatyvumo, orientacijos į tikslą;
* Noro tobulėti ir siekti užsibrėžtų tikslų;
* Techninės srities išsilavinimo (privalumas);
* Anglų kalbos žinių.

Įmonė siūlo:

* Įdomi aviacinė darbo aplinka;
* LEAN kultūra ir kūrybiškumo laisvė;
* Asmeninio tobulėjimo mokymai;
* Papildomas sveikatos ir nelaimingų atsitikimų draudimas;
* Dalinis pietų kompensavimas;
* Dovanos ir renginiai darbuotojams įvairiomis progomis;
* Užsienio kalbų mokymai;
* Partnerių nuolaidos.

Atlyginimas:

nuo 1305 Eur (bruto), o konkreti suma bus aptarta pokalbio metu, įvertinus turimą patirtį ir kvalifikaciją.

***

Šis straipsnis yra specialaus „Delfi Karjera“ projekto ciklo „Ieško darbuotojų“ dalis. Ankstesnį ciklo tekstą rasite ČIA. Jei ieškote viso būrio darbuotojų, turite įdomių­ darbo pasiūlymų ar prie komandos norite pakviesti itin retų specialybių atstovus, susisiekite: roma.macijauskaite@delfi.lt.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją