Bendrovės vadovas R. Vilkaitis teigia, kad nors šiuo metu siuntų pristatymo sektorius išgyvena aukso amžių, tačiau šį džiaugsmą temdo pandemijos aplinkybės.

„Darbas vyko kone karo sąlygomis. Išaugusią paklausą lėmė prekyba internetu, nes daug žmonių ją atrado ir pradėjo naudotis. Todėl lyginant su praėjusiais metais, mūsų versle siuntų kiekiai išaugo 30–40 proc., o artėjant Kalėdų metui, augs dar tiek pat.

Toks kiekių šuoliavimas sukelia daug iššūkių, nes reikia papildomų pajėgumų, išvystytos infrastruktūros. Pasibaigus kalėdiniam laikotarpiui, iškart pradedame ruoštis artėjančiam naujam pikui“, – sako laidos svečias.

Vasario mėnesį interviu R. Vilkaitis teigė, kad dėl išaugusių poreikių, per dvi savaites jo vadovaujamai įmonei teko įdarbinti apie 150 naujų darbuotojų. Laidos „Verslo požiūris“ vedėjai pasiteiravus, kokia situacija yra šiandien, pašnekovas sako, kad kaip ir daugelis kitų verslų, „DPD Lietuva“ susiduria su darbuotojų trūkumu.

Robertas Vilkaitis

„Tuo metu sąlygos buvo ekstremalios, buvo karantinas, daug verslų sustojo, o žmonės, kurie neteko darbo, galimybę atrado pas mus. Mūsų įmonėje dirbo policininkai, aktoriai, virtuvės šefai.

Tačiau dabar situacija kitokia. Visą laiką bėgome maratoną, todėl žmonės pavargo, norėjo pailsėti. Taip pat ekonomikos vystymąsi paskatino suteikta parama. Yra daug augančių verslų, todėl susiduriame su tokiu pačiu darbuotojų trūkumu kaip ir kitos įmonės. Šiemet kalėdiniam laikotarpiui mums ir vėl reikia apie 170–180 naujų žmonių ir tai sukelia daug iššūkių”, – kalba R. Vilkaitis.

Pasak jo, „DPD Lietuva“ stengiasi darbuotojus ne tik įdarbinti, bet ir išlaikyti, o tam gali padėti patrauklus atlyginimas, geros darbo sąlygos ir darbo aplinka.

Kas gali lemti siuntų vėlavimą?

Delfi TV eteryje viešėjęs „DPD Lietuva“ direktorius teigia, kad pandemija pakeitė žmonių įpročius, todėl išaugusi darbų apimtis yra nauja realybė. Pasak pašnekovo, jei šiais metais nebus įvesti papildomi karantino ribojimai, ritmas, kuriuo įmonė gyvena dabar, taps nuolatiniu.

R. Vilkaitis pasakoja, kad siuntų išvežiojimo verslą stipriai veikia ne tik pandemija, bet ir politinis kontekstas. „Sekame tai, kaip situacija gali keistis. Visada yra ir planas A, ir planas B. Pasienio migracijos krizė taip pat veikia mūsų veiklą. Nors kol kas nebuvo sutrikimų, tačiau iškart ruošėmės ir reagavome. Reaguojame į visas situacijas, kurios vyksta už lango“, – dėsto laidos svečias.

Kalbėdamas apie priežastis, dėl kurių kalėdiniu laikotarpiu gali vėluoti siuntų pristatymas, pašnekovas aiškina, kad pagrindinė problema yra trūkinėjanti tiekimo grandinė. „Prekių trūksta. Žinoma, nenutiks taip, kad visai nebūtų ką pirkti. Tačiau pasirinkimas gali sumažėti, nes situacija rinkoje įtempta.
Prieš kalėdinį laikotarpį visuomet padaugėja užsakymų. Tai mūsų kasdienybė kiekvienais metais. Dėl to visada atsiranda šiek tiek vėlavimų, nes užtrunka siuntų atrinkimas, paruošimas ir pristatymas. Terminai dar labiau prailgėja, kai prekė perkama ne iš Lietuvoje esančių parduotuvių. Be to, ne tik Lietuvoje, bet ir visame pasaulyje, žmonės dažnai linkę reaguoti paskutinę dieną“, – teigia „DPD Lietuva“ vadovas.

Investicija į ateitį

Visai neseniai į Vilniaus gatves išriedėjo 35 nauji „DPD Lietuva“ naudojami elektromobiliai, pakeitę dyzelines transporto priemones. Planuojama, jog projekto pabaigoje naujų automobilių bus 60. Todėl laidos „Verslo požiūris“ vedėjai paklausus, kodėl įmonė nusprendė eiti tvarumo keliu, R. Vilkaitis sako, kad tai yra pristatymo grupės „DPD Group“ strateginis pasirinkimas.

Robertas Vilkaitis, Kristina Ciparytė

„Gatvėse važinėja daug mūsų ženklu pažymėtų automobilių, todėl esame viena iš įmonių, išskiriančių nemažai anglies dioksido ir taip darančių įtaką gamtai. Grupės mastu tvarumo kampanija prasidėjo dar 2012 m. Visą mūsų išmetamą anglies dioksidą neutralizuojame investuodami į gamtosaugos projektus visame pasaulyje. Tačiau, kadangi technologijos vystosi, domėjomės, kas galėtų pakeisti dyzelinį kurą. Taip atsirado elektromobiliai“, – pasakoja laidos svečias.

Pašnekovas sako, kad nors šiuo metu investuodami į elektromobilius „DPD Lietuva“ yra pionieriai, o šios transporto priemonės brangios ir reikalauja specialios infrastruktūros, tačiau stebint ES ruošiamas direktyvas, po 5–10 m. būti netvariems taps sudėtinga.

Delfi TV laidos svečias sako, kad ruoštis automobilių parko atnaujinimui pradėjo dar prieš pandemiją, tačiau ji pakoregavo turėtą planą. Padidėjus darbo krūviui išaugo visų turimų transporto priemonių skaičius, todėl elektromobiliai aptarnauja mažesnę Vilniaus miesto dalį nei buvo planuota.

Pasak R. Vilkaičio, tvarumas yra realybė, kurios neišvengsime. „Vyriausybė kalba apie kelių mokesčius, kuro akcizo didinimą. Kai ateis laikas kiekvienai įmonei pirkti anglies dioksido taršos leidimus, susidarys papildomi kaštai. Visa tai vertinant, nors šiandien mūsų investicija nėra 100 proc. pagrįsta ekonomine logika, ji yra orientuota į ateitį“, – mintimis dalija siuntų išvežiojimo įmonės direktorius. Visgi jis pažymi, kad elektromobilių infrastruktūra Lietuvoje dar tik žengia pirmuosius žingsnius, todėl bus reikalingos tiek privataus verslo, tiek valstybės investicijos.

Vartotojams rūpi tvarumas

Laidos vedėjai prakalbus apie tai, kaip verslas Lietuvoje supranta tvarumo sąvoką, „DPD Lietuva“ direktorius sako, kad šis elementas yra visur. Pasak jo, apie paslaugų ir prekių tvarumą vis labiau galvoja ir vartotojai.

„Daug kam galimybė, kad siunta atvažiuotų žaliu transportu, bus viliojanti. Vartotojų žinios gilėja, jų ir aplinkos interesai sutampa. Tokiems dalykams labai imlus jaunimas, kuriam svarbu, kad įmonė turėtų tvarumo strategiją.“

Robertas Vilkaitis

Kalbėdamas apie galimą žaliąjį smegenų plovimą, kai tam tikri žingsniai link tvarumo pasitelkiami reklamai, R. Vilkaitis sako, kad verslai daug dalykų gali pristatyti kaip tvarius ir ekonomiškai pagrįstus. Kiekvienas gamyklos ar veiklos efektyvinimas tam tikra prasme sukuria tvarumą. Tačiau pašnekovo teigimu, „DPD Lietuva“ sprendimas pakeisti taršius automobilius netaršiais yra realus pokytis, kuris negali būti palaikytas žaliuoju smegenų plovimu.

Laidos „Verslo požiūris“ svečias sako, kad 60 automobilių atnaujinimas yra tik pirmasis žingsnis. Pasak jo, labai svarbu, kad atpigtų automobilių technologijos ir būtų paruošta Lietuvos elektros sistema, nes tai viena iš didžiausių investicijų dalių. Įmonės skaičiavimais, projektas turėtų atsipirkti per 3–5 m. Be to, „DPD group“ planuoja, kad iki 2030 m. 99 proc. jų automobilių parko sudarys netaršios transporto priemonės.

R. Vilkaitis, mano, kad tapti dar tvaresniais galima efektyvinant ir kitas kasdienines veiklas, pavyzdžiui, naudojant kuo mažiau energetinių išteklių. Pašnekovas taip pat tikina, kad dėl bandomojo projekto įmonės paslaugų kainos nesikeis. Pasak jo, kaip sekasi dirbti su naujaisiais automobiliais, kaip jie tarnauja, koks yra veiklos efektyvumas ir kiti reikšmingi rodikliai, bus vertinama po pusmečio.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį. Daugiau informacijos Taisyklėse ir info@delfi.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (34)