Apie e-komercijos tendencijas ir pokyčius laidoje „Verslo požiūris“ kalbėtasi su siuntų gabenimo sprendimus siūlančios įmonės „Siųsk 24.lt“ vadovu Egidijumi Breikštu.

Verslas renkasi e-komercijos sprendimus

E. Breikštas pasakoja, kad pagrindinis jo vadovaujamos įmonės tikslas – suteikti verslo klientams ir fiziniams asmenims galimybę siųsti siuntas į visas pasaulio šalis. „Siųsk 24.lt“ kuria sprendimus, leidžiančius optimizuoti e-komercijos veiklą taip, kad logistikos klausimai netaptų per dideliu barjeru e-komercijos dalyviams.

Pašnekovas sako, kad nuo 2019 m., kai prasidėjo COVID-19 pandemija, Lietuvoje kaip ir visame pasaulyje matomas spartus e-komercijos augimas. Jos dalyviai ėmė sparčiau spręsti klausimus, kaip padėti klientams lengviau užsisakyti paslaugas. „Jei anksčiau šokoladinės, kepyklėlės savo prekes parduodavo tiesiogiai parduotuvėse, tai šiandien jos pradėjo kreiptis į informacinių technologijų, e-komercijos platformas, prašydamos sprendimų, leidžiančių produktus pardavinėti elektroninėje prekyboje“, – apie pokyčius pasakoja Delfi TV laidos svečias.

Egidijus Breikštas

E. Breikštas teigia, kad jo įmonė veikia kaip tarpininkas tarp kurjerių ir prekybininkų, bei suteikia reikalingas e-komercijos sistemas. „Klientai gali integruotis į tokias sistemas kaip „Amazon“ ar „e-Bay“. Sudaroma galimybę paprasčiau ir patogiau pardavinėti produktus, optimizuoti logistikos sprendimus. Kitaip tariant, naudotojai vienoje vietoje gauna ir kurjerių ir e-platformų paslaugas. Tokiu būdu optimizuojama logistikos grandinė.“

Konkurencija skatina kurti geresnį produktą

Laidos „Verslo požiūris“ vedėjai pasiteiravus apie „Siųsk 24.lt“ patiriamą konkurenciją, įmonės vadovas teigia, kad konkurentai yra įvairūs. Vieni jų orientuojasi tik į reikalingos sisteminės dalies kūrimą, o kiti – į sprendimus, padedančius gabenti krovinius ir siuntas. „Visuomet stengiamės ieškoti partnerių, kurių veiklą galėtume apjungti, kad vartotojui būtų kuo patogiau naudotis viena bendra sistema. Pavyzdžiui, jei klientas savo produktais prekiauja „Amazon“ ir siunčia juos į užsienio šalis, jis ieško ir logistinio sprendimo, kaip galėtų pasiekti Europos ar JAV rinką. Todėl žmogus turėtų teirautis kurjerių paslaugų, prašyti integracijų, kainuojančių nemažai pinigų. Tokiu būdu ir atsiranda tokios kaip mūsų platformos, kurios padeda vienoje vietoje paprasčiau sujungti klientus su kitais partneriais“, – pasakoja Delfi TV laidos svečias.

E. Breikštas sako, kad konkurencija turi ir privalumų. Pasak jo, daugiau konkurentų, kuriančių inovatyvius sprendimus, skatina tobulėti ir judėti į priekį. „Daugiausiai dėl to laimi klientas, gaunantis daug įdomių sprendimų. Tai reiškia, kad jei mūsų konkurentai sukuria naują sprendimą, mes stengiamės jį pagerinti ir tai tęsiasi nuolat. Jei nebūtų konkurencijos – atsidurtume blogoje rinkoje, blogu metu ir su blogu produktu.“

Kristina Ciparytė, Egidijus Breikštas

„Siųsk 24.lt“ vadovas pasakoja, kad šiuo metu logistikos sektorius sparčiai vystosi. Kaip pavyzdį jis mini ir mokėjimų kompanijos „Paysera“ paskelbtą naujieną apie kuriamą paštomatų tinklą. „Logistika aprėpia visą e-komerciją, jos neatsiejamos. Todėl norint pasiekti kuo didesnę klientų bazę, iš mokėjimų srities galima pereiti prie logistinių sprendimų. Turi būti atliekama visa grandinė veiksmų, kad siunta nukeliautų iš taško A į tašką B“, – Delfi TV eteryje pasakoja E. Breikštas.

Pašnekovo teigimu, pandemija lėmė didelį e-komercijos šuolį visame pasaulyje. Jis sako, kad vartotojai, kurie anksčiau nesinaudojo šiomis paslaugomis, buvo pastūmėti pasitelkti elektroninę prekybą ir ieškoti prekių tokiu būdu. Visgi laidos svečias prideda, kad ne visi logistai tam buvo pasiruošę ir kaip pavyzdį mini Lietuvos pašto fiasko, kai siuntiniai gavėjams buvo pristatomi po 2–3 mėnesių arba grąžinami atgal.

Tikslas – siuntas gabenti į užsienį

Laidos „Verslo požiūris“ svečias pažymi, kad svarbu atskirti tris logistikos kategorijos – visiškai smulkias ir smulkiąsias siuntas bei krovinius. Jis teigia, kad kokybiškas paslaugas teikiantys kurjeriai užtikrina, kad turėtų pakankamai resursų siuntas pristatyti laiku. Tačiau netikėtai prasidėjus pandemijai tai tapo sudėtinga. Todėl su sunkumais susidūrė negalintys plėstis paslaugų tiekėjai, o tai galėję padaryti kurjeriai netgi pakėlė savo įkainius.

Pašnekovas pasakoja ir apie jo vadovaujamos įmonės atliktą klientų apklausą, kuri parodė, kad tik 16 proc. verslų siekia plėstis užsienio rinkose, o 68 proc. apklaustųjų nusprendė veiklą vystyti Lietuvoje ir Pabaltijo šalyse. Kalbėdamas apie „Pigu.lt“ suteikiamą platformą savo produktais prekiauti smulkiesiems verslininkams, E. Breikštas mano, kad tai gera galimybė, tačiau pažymi, kad tokios platformos kaip „Azmon“, „e-Bay“ ar „Etsy“ yra įdomesnės. Pasak jo, „Siųsk 24.lt“ orientuojasi ne į tai, kaip auginti Lietuvoje esančią rinką ir siuntų judėjimą šalies viduje, tačiau kaip prekes išsiųsti į užsienį.

Egidijus Breikštas

Kalbėdamas apie užsienio rinkos pokyčius, Delfi TV laidos svečias teigia, kad Europa kaip ir Lietuva tampa vis globalesnė, todėl pasiekti kitų šalių klientus tampa vis paprasčiau. „Prekių nugabenimas į Vokietiją gali užtrukti 1–3 d. d. Lietuvoje siuntas taip pat galime gauti per panašų laiką. Tai reiškia, kad tam tikrose elektroninėse platformose prekiaujančiam pardavėjui pasiekti Vokietijos rinką, kuri yra gerokai didesnė nei Lietuvos, yra taip pat lengva ir paprasta.

Prekeiviams suteikiama galimybė dirbti su užsienio rinkomis sėdint namuose“, – apie rinkos pokyčius kalba pašnekovas.

Laidos „Verslo požiūris“ vedėjai pasiteiravus E. Breikšto nuomonės apie Kinijos rinką ir suprastėjusių geopolitinių santykių pasekmes, jis sako, kad ši rinka įdomi. Vienu metu su Kinija ir norima dirbti, ir baiminamasi. „Siųsk 24.lt“ vadovas kalba, kad Kinija labai stipriai veržiasi į viso pasaulio rinką. Jis neatmeta, kad tam tikruose sektoriuose išlieka didelė priklausomybė nuo šios šalies importuojamų prekių, bei pažymi, kad Kinijos prekyba pastaraisiais metais nesmuko ir tikėtina, kad ir ateityje nesumažės.

Svarbu galvoti apie užsienio rinkas

Kalbėdamas apie verslininkų dažnai aptariamą darbuotojų trūkumo problemą, laidos svečias laikosi nuomonės, kad šios tendencijos yra laikinos. „Pirmosios pandemijos metu turėjome daug be darbo sėdinčių vairuotojų, autoparkuose stovinčių mašinų. Dabar susiklostė atvirkštinė situacija, nes po sustojimo iškilusį poreikį reikia patenkinti. Jei daugiau nebus pandemijos bangų, kurios turėtų didelę įtaką logistikai, viskas judės į priekį sava vaga ir situacija po 6 mėnesių išsilygins.“

Delfi TV laidos vedėjai pasiteiravus, ar pašnekovas įžvelgia problemą, jog siuntų verslas nėra tvarus, jis teigia, kad yra ieškoma įvairių sprendimų. „Vienas aspektas yra logistikos procesų optimizavimas, kai prekės iš tam tikrų vietų vartotoją gali pasiekti greičiau. Taip daro Kinija, kuri kai kurias prekių kategorijas atgabena į centrinį sandėlį Europoje ir tada paskirsto siuntas po skirtingas šalis. Kitas tvarumo aspektas yra tai, kad daugelis kurjerių investuoja ir ieško technologijų, leidžiančių siuntas pristatyti ekologiškiau. Tiesa, dėl pandemijos šiuos planus tenka atidėti, nes pirmiausia stengiamasi užtikrinti aprūpinimą būtiniausiomis prekėmis“, – mintis dėsto „Siųsk 24.lt“ vadovas.

E. Breikštas sako, kad per paskutiniuosius metus suaktyvėjusi e-komercija leido lietuviams atrasti užsienio rinkas, pradėti dirbti su įvairiomis platformomis. Pašnekovo teigimu, planuojama, kad per penkerius metus e-komercijos rinka išaugs šešis kartus. „Stengiamės padėti Lietuvos verslininkams suprasti, kad svarbu nesėdėti vien tik Lietuvos rinkoje, bet reikia judėti ir į užsienį, nebijoti eksperimentuoti su įvairiomis sistemomis.

Kai Europoje ir visame pasaulyje atsivėrė prekybos sąlygos, konkurencija išaugo ir Lietuvoje. Mes taip pat tapome atviri kitiems, kurie prekiauja visame pasaulyje. Matome, kad į Lietuvos rinką ateina tokios įmonės kaip „About You“, „Zalando“. Todėl e-komercijoje prekiaujantys verslininkai turi pradėti galvoti, kaip plėstis į užsienio rinkas, kitaip bus suvalgyti. Turime gražius pavyzdžius, apie kuriuose nekalbame. Dvidešimtuke geriausių pasaulyje „e-Bay“ prekeivių turime du lietuvius“, – įžvalgomis dalijasi E. Breikštas ir papildo, kad sienų suvaržymus dėl šiandien turimų prekių pristatymo galimybių galime pamiršti.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (7)