Pagrindinis tikslas – pasiekti kuo daugiau žmonių

E. Jakilaitis teigė, kad socialinė kampanija buvo įkvėpta komunikacijos trūkumo apie vakcinavimą, tad svarbiausias tikslas – pasiekti kuo daugiau skeptikų ir nuraminti tuos, kurie turi abejonių.

„Suprasdami, kad valstybės viešųjų pirkimų sistema yra inertiška ir ją užkurti, įvykdyti pirkimus ir vėliau juos realizuoti užtrunka daug laiko, mes viską pasiūlėme sukurti neatlygintinai. Mūsų šaulių būrys vienija apie trisdešimt reklamos ir žiniasklaidos industrijos atstovų, kurie gali skirti tam laiko“, – tvirtino žurnalistas.

Anot jo, jau dabar galima pamatyti klipus, orientuotus į šiuo metu skiepijamą senjorų auditoriją, o netrukus startuos ir dar viena kampanija, skirta jaunesnei auditorijai.

„Visi kampanijos produktai buvo kuriami pagal sociologines apklausas, kurios parodė, kad daugiau nei du trečdaliai vyresnių žmonių labiausiai pasitiki ekspertais ir specialistais, vėliau jau vakciną gavusių žmonių nuomone ir paskutinėje vietoje jiems įdomi politikų nuomonė apie skiepus. Klipus sukūrėme būtent pagal tai, kas turi potencialo labiausiai įtikinti visuomenę“, – teigė pašnekovas.

Nepretenduoja į geriausią kampaniją, siekia pasiekti kuo didesnę auditoriją

Kampanija „Petys už laisvę“ buvo sukritikuota socialinės reklamos agentūros „Nomoshiti“ vadovo Pauliaus Rymeikio, kuris teigė, jog šios kampanijos šūkis – turbūt blogiausias lietuviškas šūkis, kokį jam yra tekę girdėti, o ir joje nepasakoma nei nauja informacija, nei paveikiai įtikinama auditorija. Vis dėlto E. Jakilaičio teigimu, reklama buvo paruošta remiantis sociologinėmis apklausomis, o ir tikslas buvo sukurti ne geriausią reklamą, o išplatinti ją kuo didesnei visuomenės daliai.

Edmundas Jakilaitis

„Mes nedalyvaujame gražiausios reklamos konkurse, mes norime, kad visuomenė pasiskiepytų. O ar galima padaryti geriau? Žinoma. Tai paprasti klipai, nutaikyti į nedidelę auditorijos dalį, kuriai reikalinga specialistų informacija. Ta auditorija, kuri dabar yra skiepijama, pirmiausia pasiekiama per komercines televizijas ir regioninę spaudą. Jos mažiausiai yra socialiniuose tinkluose, tad kampanija yra sukurta tam, kur ji turi būti transliuojama“, – tvirtino E. Jakilaitis.

E. Jakilaitis patikino, kad socialinė kampanija „Petys už laisvę“ yra vykdoma neatlygintai, o abejojantiems tuo teigia, kad šaulių būrys yra pajėgus padėti valstybei, kai šiai – sunkus laikas.

„Mes esame žmonės, kurie gali prisidėti ir tą daro, nes mano, kad tai yra mūsų kaip piliečių pareiga, matant, kad šiuo metu valstybėje yra sudėtinga situacija. Visuomenės informavimas yra kritinis įrankis kaip pasiekti didelę auditorijos dalį ir įtikinti, kad raktas į laisvę yra skiepas į petį, o ne bobutės užkalbėtas vanduo“, – kalbėjo žurnalistas.

Pasak jį, anksčiau skelbta informacija, jog kitos reklamos agentūros Sveikatos apsaugos ministerijai taip pat siūlė neatlygintinas paslaugas, nepasitvirtino – SAM tokio pasiūlymo teigia negavusi.

„Skaičiau, kad reklamos agentūros siūlėsi neatlygintinai kurti kampanijas, aš pasiklausiau SAM žmonių, ar taip iš tikrųjų buvo. Gavau atsakymą, kad tai – melas. Manau, kad tai buvo nepatikrinta informacija“, – teigė pašnekovas.

Edmundas Jakilaitis

Anot žurnalisto, tam, kad nekiltų daugiau neaiškumų, „Petys už laisvę“ kampanijos dalyviai ir kūrėjai nedalyvaus jokiuose viešuosiuose konkursuose, kurie susiję su bet kokia veikla dėl pandemijos.

Skiepus visuomenė vertina palankiai, tačiau didžiausia motyvacija – privilegijos

Nors E. Jakilaičio manymu socialinė kampanija dėl visuomenės vakcinavimo turėjo būti padaryta vėliausiai tarp pirmos ir antros pandemijos, sociologiniai tyrimai rodo, kad visuomenės nusiteikimas dėl skiepų – pozityvus.

„Pagal atliktą reprezentatyvų tyrimą, didesnė dalis visuomenės palankiai vertina skiepą. Sociologiškai vertinant, turbūt reikėtų pasiekti 75-80 proc. visuomenės palankumo tam, kad nekiltų abejonių, jog 70 proc. žmonių pasiskiepys“, – teigė žurnalistas.

Vis dėlto jo nuomone, visuomenę skiepytis geriausiai motyvuos tik lengvatos ir privilegijos.

„Lengvatos ir privilegijos, o ne viešinimo kampanija bus efektyviausia motyvacija skiepytis. Jeigu žmonės aiškiai suvoks, kad negavę skiepo negalės keliauti, dirbti kontaktiniame darbe ar kitaip realizuoti galimybes, tada nekils abejonių, kad skiepas – būtinas“, – tvirtino žurnalistas E. Jakilaitis.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (204)