aA
Dėl daugiau nei prieš mėnesį išsekusios užsieniečių įdarbinimo kvotos transporto ir logistikos sektoriaus atstovai skaičiuoja nuostolius. Vežėjai kaltina Socialinės apsaugos ir darbo ministerija proceso vilkinimu ir netgi kreipėsi į premjerę Ingridą Šimonytę. Delfi TVVerslo požiūrio” laidoje apie sektoriuje susidariusią situaciją buvo kalbama su ekonomistu Pauliumi Kunčinu.

Pokalbį Paulius Kunčinas pradeda nuo savo požiūrio į situaciją: „Aš matau, čia kertasi du labai svarbūs interesai. Yra ilgalaikis Lietuvos strateginis interesas: maksimaliai išnaudoti savo darbo jėgos potencialą, auginti produktyvumą, našumą, investuoti ir nepriklausyti nuo įvežtinės pigios darbo jėgos. Aš visada pasisakiau, kad mes negalime turėti tokio verslo modelio, kur mes savus tėvynainius siunčiame į užsienį ir tada importuojame iš Ukrainos ir Baltarusijos. Ilgainiui tai labai netvaru ir aš visada pasisakiau prieš. Bet reikia pastebėti, kad dabar mes esame papuolę į po pandeminės krizės valdymo situaciją ir yra labai pavojinga prarasti savo konkurencines pozicijas.”

Pasak jo, šiuo metu oro transporte, laivynuose, geležinkeliuose vyksta didelė konkurencinė kova – šalys bando perimti rinkas. P. Kunčinas teigia matantis realią vežėjų transporto rinkos praradimo pavojų. Pasak jo, jei klausimas nebūtų išspręstas, praradimas būtų strateginis.

„Noriu pabrėžti: mes negalime sau leisti užstrigti. Labai svarbu ne tik balansas, bet ir greitis. Aš labai tikiuosi, kad šita diskusija bus išspręsta pakankamai greitai, ir kad mes neužstrigsime, kaip su Darbo kodeksu, kur metų metais vilkinamas procesas. Nes, kaip sakau, kitos šalys mato galimybę paimti rinkos dalį, nes vyksta didžiulė transformacija”, – sako ekonomistas. Anot jo, naujos technologijos, žaliasis kursas, infrastruktūra – tai įsisavinant visa atsiranda galimybė kitoms šalims perimti rinkos dalį.

P. Kunčinas ragina nepamiršti ir šešėlinės rinkos rizikos: „Kaip žinau, stebėjome, kad smulkieji žaidėjai, jeigu negauna valstybės atsakymo, sprendžia klausimą taip – jie dažniausiai išsikelia į Lenkiją, iš ten veža darbuotojus. Tada mes, kaip valstybė, prarandame mokesčių. Labai tikiuosi, kad mes neprieisime vėl prie šitos praktikos.”

Lietuva – ne vienintelė šalis, kurioje tam tikram sektoriui trūksta darbuotojų. Tai ypač išryškėjo pandemijos aplinkoje.

„Noriu pabrėžti, kad konkurencija dėl talentų vyksta ne tik transporto ir logistikos sektoriuje, paslaugų sektoriuje. Man teko laikytis Vokietijoje, Lenkijoje, visur susiduriama su ta pačia problema. Visos valstybės dar vis duoda labai geras kompensacijas darbuotojams už prastovas. Prancūzija netgi galvoja pratęsti jas iki kitų metų. Todėl visos valstybės nori iš dalies nusiurbti talentus iš Rytų Europos, Rumunijos, Bulgarijos, tame tarpe – iš Lietuvos. Todėl aš manyčiau, kad tikrai reikėtų mums susitelkti, turėti tvirtą, gerą strateginę poziciją”, – mintis dėsto P. Kunčinas.

Jo nuomone, kova dar nėra pralaimėta, tačiau situacija darbo rinkoje yra labai įtempta. Todėl svarbu kalbėtis su Europos partneriais, atrasti kompromisą. „Dalinai reikia gerinti darbo sąlygas, investuoti, taip pat judėti toliau ir išspręsti šitą klausimą kaip galima greičiau”, – sako laidos „Verslo požiūris” svečias.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(34 žmonės įvertino)
2.3529

Ekonomistas Kunčinas apie vežėjų sujudimą: rinkoje vyksta didžiulė transformacija (93)

Dėl daugiau nei prieš mėnesį išsekusios užsieniečių įdarbinimo kvotos transporto ir...

Vežėjai skundžiasi išsekusia užsieniečių įdarbinimo kvota: ministerija ragina įdarbinti Lietuvos gyventojus (159)

Jau daugiau nei mėnesį transporto ir logistikos sektoriaus atstovai skundžiasi, kad patiria...

Gečas apie tai, kuo skiriasi Vanago ir brolių Lavrinovičių atvejai kalbant apie juos pasirinkusius prekių ženklus (15)

Įmonės neretai renkasi žinomus veidus, kad padidintų savo prekės ženklo žinomumą ar...

Top naujienos

Kasčiūnas: incidentas prie Rūdninkų poligono primena provokaciją (381)

Seimo Nacionalinio saugumo ir gynybos komiteto pirmininkas Laurynas Kasčiūnas sako, kad...

Tomaševskis: LLRA neorganizavo protesto akcijos Rūdninkuose, tai – provokacija (369)

Lietuvos lenkų rinkimų akcija – Krikščioniškų šeimų sąjunga neorganizavo protesto akcijos...

Žmonės nuo kelio prie Rūdninkų poligono nustumti jėga, neramumus malšino riaušių policija policija sulaikė 8 asmenis, įvyko dar vienas pareigūnų ir protestuotojų susirėmimas (1805)

Policijos pareigūnai pirmadienį jėga patraukė žmones nuo kelio prie Rūdninkų poligono, kur jie...

Netikėtas posūkis už Atlanto: „Grizzlies“ išmainė Joną Valančiūną (53)

ESPN žurnalistas Adrienas Wojnarowskis skelbia, kad Memfio „ Grizzlies “ klubas nusprendė...

Darbdaviai skundžiasi darbuotojų trūkumu, bet vyresnio amžiaus žmonės jaučiasi nepastebimi: trūksta stažo pensijai (204)

Darbdaviai skundžiasi, kad negali rasti darbuotojų. Profsąjungos atkerta, kad vyresnio amžiaus...

Tropinė oro masė pasitrauks su trenksmu (1)

Šiandien per Lietuvą slinks aktyvus, kontrastingas šaltasis atmosferos frontas, pamažu...

Eglė su šeima iš Vilniaus išsikraustė į kaimą: dabar trijų vaikų mama augina tai, ko nerasi jokiame turguje ar prekybos centre (29)

Kol vieni ieško egzotikos už tūkstančio kilometrų, kiti ją „augina“ patys savo darže. Eglė...

Atlikėjas Paulius Bagdanavičius su žmona Lina dukroms surengė krikštynų šventę: vyresnėlė pati išsirinko sau krikštatėvius (21)

Grupės „El Fuego“ narys Paulius Bagdanavičius su žmona Lina Vilniaus Šv. Apaštalų Petro ir...