Kaip pastebima centrinio banko pranešime, kiekviena finansų įstaiga privalo nusistatyti reikalavimus atitinkančius veiklos tęstinumo valdymo procesus, kad rimtų sutrikimų atveju užtikrintų nepertraukiamą veiklą.

Lietuvos bankas nustatė pažeidimų ir kitose srityse, kuriuos nusprendė paviešinti kaip poveikio priemonę.

Pirmiausia, įstaiga ilgiau nei metus taikė reikalavimų neatitinkantį įstaigos klientų lėšų apsaugos aprašą, jame nebuvo nustatytos tinkamos vidaus kontrolės procedūros, kaip ir kada turi būti sutikrinami klientų lėšų likučiai banko sąskaitose.

Be to, trumpą laikotarpį įstaiga neužtikrino klientų lėšų apsaugos reikalavimų vykdymo.

2021 m. gruodžio 31 d. ir 2022 m. kovo 31 d. įstaiga Lietuvos bankui pateikė ketvirtines balansines ataskaitas, kuriose buvo nurodyta neteisinga informacija apie klientų lėšų likučius.

Galiausiai, įstaiga kurį laiką neturėjo reikalavimus atitinkančios Informacinių ir ryšių technologijų (IRT) strategijos, o vėliau parengta ir patvirtinta strategija turėjo trūkumų. Be to, nesilaikė IRT išteklių registrams keliamų reikalavimų.

„Via Payments“ jau yra pateikusi nepriklausomo išorės vertintojo išvadą, kad pažeidimai yra iš esmės ištaisyti, nurodė Lietuvos bankas.

Šaltinis
Temos
Be raštiško ELTA sutikimo šios naujienos tekstą kopijuoti draudžiama.
ELTA
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją