Lietuvos prekybos centrų duomenimis, gruodį prekyba buvo 5-10 proc. geresnė nei prieš metus. Veikiausiai dėl to kai kuriose parduotuvėse sausio pirmosiomis dienomis dar buvo matyti prekėmis neužpildytų vietų.

„Šiemet gruodį ir paskutinėmis metų dienomis prekybos tinklo „Iki“ pardavimai išaugo: gruodį pardavimai augo apie 5 proc., palyginti su pernai gruodžiu, o paskutinį mėnesio sekmadienį pardavimai buvo apie 40 proc. didesni“, - skaičiavo prekybos tinklo „Iki“ Viešųjų ryšių departamento vadovas Andrius Petraitis.

Pasak jo, išaugę pardavimai sietini ne tik su pasiruošimu Naujųjų metų šventei, kai prekyba įprastai suintensyvėja, tačiau ir su euro įvedimu.

Maxima LT“ fiksavo, kad gruodį, palyginti su ankstesniais metais, pardavimai padidėjo 8 proc.

Šlavė kruopas, makaronus, miltus

Bakalėjos prekės šluotos iš parduotuvių lentynų: tai – įvairios kruopos, aliejai, miltai, padažai. Augo prieskonių ir kitų šalių virtuvių patiekalams reikalingų gaminių pardavimai.

Rimi Lietuva“ duomenimis, gruodžio 29-30 d. kruopų ir dribsnių pardavimai išaugo du kartus, aliejaus pardavimai – pustrečio karto palyginti su pernai tuo pat metu.

„Pastebėjome keistą tendenciją: apie 20 proc. augo druskos pardavimai. Anksčiau prieš šventes tokio šuoliuko nebūdavo. Augo ir visų kruopų bei makaronų pardavimai: ryžių – 50 proc., grikių – 70 proc., žirnių – 40 proc. Galbūt žmonės su baime pasitiko ir euro įvedimą, ir nusipirko daugiau ilgesnio galiojimo produktų siekdami išvengti dažnesnių vizitų į parduotuves dviejų valiutų laikotarpiu“, - tokią tendenciją įvardijo ir „Maxima LT“ Komunikacijos vadovė Renata Saulytė.

Taip pat žmonės pirko daugiau konservų: jei anksčiau buvo įprasta, kad žuvies konservų pardavimai augdavo prieš Kūčias, šiemet – priešingai, jų pirkta mažiau, bet augo mėsos konservų paklausa.

Mėsos konservų pardavimai augo apie 24 proc., tai reiškia, kad žmonės juos pirko ne Kūčioms, o galimai dėl jaučiamų baimių. Tokią tendenciją esame pastebėję ir prasidėjus konfliktui tarp Rusijos ir Ukrainos“, - sakė R. Saulytė.

Ji mano, kad tam įtakos turėjo ne per daug optimistinės prognozės 2015-iems.

„Gausiai buvo perkamos tokios ilgo galiojimo bakalėjos prekės kaip miltai, aliejus, margarinas, avižinių kruopų gaminiai, įvairūs konservai. Mėsos konservų parduota apie 65 proc., žuvies apie 45 proc. daugiau nei įprastai. Taip pat augo patiekalų ruošimui skirtų prekių pardavimai, tai rodo, kad žmonės Naujųjų metų šventei patiekalus linkę gamintis patys: kiaušinių parduota apie 30 proc., majonezo apie 16 proc., pieno produktų apie 12 proc. daugiau“, - vardijo A. Petraitis.

Taip pat parduota apie 20-30 proc. daugiau vaisių bei daržovių.

Investavo į buitį ir dovanas

Prekybininkai pastebi, kad per kalėdinę ir naujametinę prekybą žmonės daugiau investavo į dovanas bei buitines prekes.

„Matėme šią tendenciją ir Latvijoje, ir Estijoje. Tokiu būdu rengdamiesi euro įvedimui žmonės investavo litus į buitinę, kompiuterinę, virtuvinę techniką, kosmetiką“, - vardijo R. Saulytė.

Aktyviai pirkta buitinė chemija: skalbimo ir valymo priemonių pardavimų augimas siekia 2 kartus.

Prekybos tinklas „Iki“ fiksuoja, kad buitinės chemijos pardavimai augo ir sausio 1 d.: jų įgyta apie 30 proc. daugiau nei prieš metus.

„Tai rodo, jog pirkėjai galvoja ir apie namų tvarkymą po švenčių“, - mano A. Petraitis.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (116)