aA
Automobilių registracijos mokestis labiausiai smogs neturtingųjų sluoksniui, o situacijos senų automobilių rinkoje nepakeis, sako Lietuvos verslo konfederacijoje dirbantis finansų analitikas Marius Dubnikovas.
Uždaryta Žemaičių gatvė Kaune
© R. Tenio nuotr.

„Keičia pakankamai daug. Visų pirma tai atrodo desperatiškas veiksmas kažkokiu būdu įvesti tokį mokestį, bet jis keičia tai, kad jis nutolsta nuo ekologijos mokesčio principo. Reikia suprasti, kad pirmą kartą registruojamam automobiliui taikomas mokestis reiškia, kad tie automobiliai, kurie yra taršūs šalyje, jų nebus skatinama atsisakyti, toliau cirkuliuos rinkoje. Maža to, jie taps sąlyginai patrauklesni negu įsivežami iš užsienio, galbūt šiek tiek naujesni ar geresnės kokybės“, – „Žinių radijo“ laidoje „Ryto espresso“ sakė M. Dubnikovas.

„Šiuo atveju tai prailgins ir užrakins tuos senus taršius automobilius Lietuvoje, kurie jau šiandien yra“, – pridūrė jis.

Ekonomisto teigimu, kritikos šiam mokesčiui tik daugėja.

„Tai panašu į desperatišką veiksmą bandant įvesti mokestį. Maža to, jis dar yra kažkiek mažinimas ir surinkimas šio mokesčio priartėja prie visiškai niekingo skaičiaus. Kalbama tik apie 15 mln. eurų. Kritikos tik daugėja šiam mokesčiui“, – „Žinių radijui“ teigė M. Dubnikovas.

Anot jo, šis mokestis labiausiai paveiks neturtingųjų sluoksnį.

„Reikia suvokti, kad valdantieji yra nusitaikę į neturtingiausiąjį sluoksnį, nes jei atvežame naujus, apynaujus, bet galingus ir taršius automobilius, tarkime, 200 eurų prie brangaus automobilio nepaveiks žmogaus apsisprendimo. Tačiau jei žmogus neturi pinigų, gyvena regione, nori atsivežti automobilį, kuris kainuoja 1 ar 5 tūkst. eurų, tai toks mokestis gali sudaryti 10 ar 20 proc. automobilio vertės. Tiems žmonėms šis mokestis tikrai smogs. Tas sprendimas išties atrodo keistas, nes jis nutaikytas į mažiausias pajamas gaunančius žmones“, – sakė M. Dubnikovas.

ELTA primena, kad Seimo Biudžeto ir finansų komiteto pirmininkas „valstietis“ Valius Ąžuolas ketvirtadienį ketina pateikti Seimui Motorinių transporto priemonių pirmos registracijos mokesčio įstatymo projektą.

Mokesčio objektas būtų M1 klasei ar N1 klasei priskirtos motorinės transporto priemonės, pirmą kartą registruojamos Lietuvos kelių transporto priemonių registre. Mokestį mokėtų pirmą kartą registruojamos motorinės transporto priemonės valdytojas.

Jeigu Seimas pritartų, mokestį mokėtų mokesčio mokėtojai, atliekantys registraciją nuo 2020 m. sausio 1 d.

Skaičiuojama, kad mokesčio dydis svyruos nuo 40 iki 760 eurų. Tikimasi, kad kasmet šis mokestis valstybės biudžetą papildys apie 15 milijonų eurų.

Be raštiško ELTA sutikimo šios naujienos tekstą kopijuoti draudžiama.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(21 žmogus įvertino)
3.9524

Ragina Narkevičių grąžinti pinigus už vakarienę Abu Dabyje: tai – skandalinga (1)

Konservatorė Aistė Gedvilienė kreipėsi į premjerą Saulių Skvernelį, ragindama susisiekimo...

Greito maisto restoranas „Burger King“ įsteigė įmonę Lietuvoje (1)

Tarptautinio greitojo maisto restoranų „ Burger King “ franšizės valdytoja, didžiausia Estijos...

Klaipėdos ir Alytaus aikštelės nebepriima senų padangų: kada priims – neaišku (7)

Po milžiniško gaisro Alytuje prasidėjęs padangų keitimo sezonas jau ne viename mieste kelia...

Seimo komitetas – už kaitinamojo tabako akcizo didinimą: pakelis brangtų 33 centais

Seimo Biudžeto ir finansų komitetas ( BFK ) trečiadienį pritarė Vyriausybės siūlymui nuo 2020...

Vyriausybėje – priemonių mažinti klimato kaitą planas (3)

Vyriausybė trečiadienį svarstys Nacionalinį energetikos ir klimato srities veiksmų planą. Jį...

Top naujienos

Masiulis: Grybauskaitė perdavė prašymų „MG Baltic“, ir ne vieną papildyta 12:47 (286)

Kyšio ėmimu įtariamas buvęs Liberalų sąjūdžio vadovas Eligijus Masiulis sako, kad tuometinė...

Bankai uždarė 450 skyrių: gyventojai priversti vykti į kitus miestus, kad pasiektų savo pinigus (172)

Lietuvoje drastiškai mažėja kredito įstaigų skyrių skaičius. Jų iš 900 2011-aisiais 2019...

Vilnius–Kaunas magistralės laukia didžiuliai pokyčiai: leis važiuoti 130 km/h greičiu (9)

Iki 2021 m. pavasario visa magistralė Vilnius–Kaunas atitiks automagistralėms keliamus...

Žiniasklaida: Lukašenkos pasisakymai Austrijoje pribloškė Europos žurnalistus (175)

Baltarusijos diktatorius savo pareiškimu pribloškė Europos žurnalistus, rašo charter97.org....

Grybauskaitės atstovė spaudai perdavė Prezidentės poziciją dėl Masiulio žodžių (17)

Kol vyksta teismo procesas koncerno „ MG Baltic “ politinės korupcijos byloje, prezidentė Dalia...

Kaip galima tai parduoti: vertingesnio pastato Kaune turbūt nesurasime

Trečiadienį Seimo Kultūros komitete buvo svarstytas Vilniaus, Kauno ir Klaipėdos miestų...

Siūlo nebemokėti atostoginių: darbuotojas turėtų pats susitaupyti nuo algos (871)

Kilusi diskusija dėl atostoginių mokėjimo tvarkos sulaukia dviprasmiškų vertinimų. Ekonomistų...

Po šoką sukėlusių tyrimų Alytuje – mero nuogąstavimai: rezultatai laboratorijose skiriasi šimtus kartų (50)

„Šiuo metu vyksta tyrimai. Žinoma, norėtųsi, kad tie tyrimai būtų nuodugnesni ir gilesni....

Sprendimas dėl Venckienės bus priimamas Vilniuje papildyta (98)

Neringos Venckienės skundas dėl suėmimo pratęsimo bus nagrinėjamas Vilniaus apygardos teisme.

Dėl pavojingų priemaišų Lietuvos rinkai uždrausta tiekti dar vieną grupę ypač populiarių vaistų (36)

Valstybinė vaistų kontrolės tarnyba (VVKT) priėmė sprendimą uždrausti tiekti Lietuvos rinkai...