„Anksčiau buvo nesutarta su Krašto apsaugos ministerija, bet dabar tas sutarimas įvyko. Dabar žengiamas pirmas žingsnis, (...) prašome pritarti idėjai, o po to jau yra įpareigojimai pačioms įstaigoms nustatyti, kokios tai galėtų būti transporto priemonės ir kiek jas galėtų perduoti VRM administruoti. Niekas nesiginčija dėl (sprendimo. – ELTA) efektyvumo“, – posėdyje sakė vidaus reikalų ministras Eimutis Misiūnas.

Atnaujintame projekte pasiūlyta pavesti ministerijoms iki rugpjūčio 1 d. įvertinti ministrams priskirtose valdymo srityse esančiose įstaigose naudojamų tarnybinių lengvųjų automobilių tikslinę paskirtį, išskiriant iš jų išimtinai tarnybinius administracinės paskirties lengvuosius automobilius, o informaciją apie juos pateikti VRM.

Taip pat numatyta nuo 2020 m. tarnybinius administracinės paskirties lengvuosius automobilius perduoti centralizuotai valdyti Turto valdymo ir ūkio departamentui bei prijungti prie centralizuotos tarnybinių administracinės paskirties lengvųjų automobilių parko valdymo sistemos.

Šių automobilių išlaikymą numatyta finansuoti iš įstaigoms skiriamų valstybės biudžeto asignavimų, kurie būtų perduoti VRM 2020 m. Ministerijoms pavedama iki gegužės 1 d. įvertinti naudojamų automobilių tikslinę paskirtį ir pateikti VRM informaciją apie naudojamų tarnybinių administracinės paskirties lengvųjų automobilių skaičių, jų išlaikymo kaštus ir vairuotojų pareigybių skaičių.

Ankstesniuose Ministrų kabineto posėdžiuose dėl šio siūlymo kilo diskusijos. Krašto apsaugos ministras Raimundas Karoblis kovo 6 d. Vyriausybės pasitarime teigė, kad projekte yra problemų su rūšiavimu, nes siūlomais teisės aktais neatskiriamos transporto priemonių paskirtys, o tai įneštų sumaišties į Krašto apsaugos ministerijos automobilių ūkio valdymą.

Finansų ministras Vilius Šapoka teigė, kad yra daug automobilių parko valdymo būdų, todėl galima surasti išeitį, kaip nepakenkti kitoms ministerijoms.

„Kalbame apie žymiai efektyvesnį automobilių parko valdymą, apimant procesus, techniką, išlaikymą ir personalą. Būsiu nepopuliarus, bet kartais detaliai nežinodami per daug išsigąsdiname. Parko valdymo paslaugų būdų ir metodų yra labai daug. Judame šia linkme ir viskas“, – sakė V. Šapoka.

Kaip skelbiama Vyriausybės pasitarimo pažymoje, remiantis įmonės „Civitta“ 2018 m. atliktu vertinimu, 2017 m. administraciniais tikslais naudojamų lengvųjų automobilių išlaikymo sąnaudos siekė apie 17,8 mln. eurų.

VRM tikisi, kad, įgyvendinus siūlomą projektą, dėl centralizuoto tarnybinių administracinės paskirties lengvųjų automobilių parko valdymo galėtų būti sutaupyta nuo 5,2 mln. iki 10,9 mln. eurų per metus.