Pasak VLPK pirmininko Česlovo Blažio, dabar apskritai netinkamas metas ruošti šio įstatymo pataisas, kadangi maždaug kitų metų pirmojo ketvirčio pabaigoje jau turėtų būti parengta iš esmės nauja Azartinių lošimų bei Loterijų ir azartinių lošimų mokesčio įstatymo redakcija.

"Tai būtų iš esmės naujas įstatymo variantas. Naujos technologijos, interneto galimybės ir jų apimtis, reklamos draudimo ribojimai, techniniai reikalavimai lošimo įrangai - tai keli momentai, kurie tikrai bus kitaip reglamentuoti įstatyme, negu yra dabar", - trečiadienį spaudos konferencijoje teigė Č. Blažys.

Naująją įstatymo redakciją rengsianti darbo grupė turi būti sudaryta dar spalio mėnesį. Pasak Č. Blažio, naujoje įstatymo redakcijoje lažybų verslas vis dėlto bus labiau išskirtas iš kitų azartinių lošimų veiklos sričių.

"Mes matome, kad dėl įstatyme numatytų apribojimų pagal rezultatą lažybos vis tik atsilieka nuo kitų azartinių lošimų sričių. Galvosime, kaip lažybas išskirti, arčiau loterijų priartinti. Aišku, ne visai joms laisvą ir lengvą gyvenimą duosime", - sakė Č. Blažys.

Norą aktyviai dalyvauti rengiant naują įstatymo redakciją trečiadienį viešai pareiškė Lietuvos lošimo operatorių asociacija (LLOA), vienijanti daugiau kaip 10 bendrovių.

"Asociacija nori aktyviai dalyvauti darbo grupėse ir išsakyti savo nuomonę, kad nebūtų priimami verslui žalingi sprendimai", - sakė LLOA prezidentas bei lošimo namus ir riboto laimėjimo lošimo automatų salonus valdančios bendrovės "Nesė" vadovas Kazys Paulikas.

Asociacijos atstovai teigė esą prieš lošimo įstaigų apribojimus ar vienos iš azartinių lošimų veiklos sričių protegavimą.

LLOA tvirtina, kad parengtoje Azartinių lošimų įstatymo redakcijoje yra tikslingai proteguojamas riboto laimėjimo (B kategorijos) lošimo automatų salonų veiklos sąlygų pagerinimas, siūlant leisti eksploatuoti pavienius B kategorijos automatus, nesteigiant lošimo automatų salonų.

Pasak LLOA, tai leistų masiškai eksploatuoti pavienius riboto laimėjimo lošimo automatus, o jų kontrolė būtų problematiška.

Be to, LLOA nepritaria lažybų organizatorių "Top Sport" ir "Orakulas" įsteigtos asociacijos bandymams įteisinti Azartinių lošimų įstatymo pataisas, kurios apsunkintų kitų bendrovių patekimą į lažybų rinką ir iš jos praktiškai išstumtų mažiau kaip 50 lažybų punktų turinčias bendroves.

LLOA atstovai taip pat teigė sieksią, kad naujoje įstatymo redakcijoje lažybų ir kitų azartinių lošimų reklamos principai ir galimybės būtų suvienodinti su loterijų reklama, o įstatymas aiškiai apibrėžtų ir atskirtų informacijos ir reklamos sampratas.

Naujoje įstatymo redakcijoje LLOA bandys įteisinti vienodą lošiančiųjų amžiaus cenzą, taip pat lošimo namuose fiksuojamų vaizdo įrašų saugojimo terminą sutrumpinti nuo 180 iki 90 dienų.

"B kategorijos lošimų organizatoriai ir dabar pakankamai laisvai gyvena, gali ateit ir nepilnamečiai, o lošimo namuose yra griežta apsauga, kameros, be to, nelošiama grynais pinigais, o amžiaus cenzas - 21 metai. Norime suvienodinti, kad būtų skaidrumas. Kol kas dar mes pasisakome prieš ateinančių lošti žmonių registraciją, kaip galvojama įteisinti", - sakė K. Paulikas.

VLPK duomenimis, nuo Azartinių lošimų įstatymo įsigaliojimo 2001 metų liepą jau pakeista 19 iš 34 jo straipsnių. Be to, pastaruoju metu Seime teikiami nauji šio įstatymo atskirų straipsnių pakeitimai. Šių metų pavasarį įstatymo pakeitimus inicijavo Lietuvos verslo darbdavių konfederacija, kuri, manoma, protegavo didžiausio šalies riboto laimėjimo organizatoriaus "Tete-a-tete kazino" interesus.

Šiuo metu Lietuvoje įregistruota 16 azartinius lošimus organizuojančių bendrovių ir 3 loterijų organizatoriai. Pernai Lietuvos azartinių lošimų įstaigose gyventojai pralošė 87,34 mln. litų, loterijose - 52,035 mln. litų.

Šaltinis
Kopijuoti, platinti, skelbti agentūros ELTA informacijas ir fotoinformacijas be raštiško agentūros ELTA sutikimo draudžiama.
ELTA
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją