Dešimtys didžiųjų prekybos tinklų darbuotojų buvo susirgę arba tebeserga COVID-19: „Iki“ – 55 atvejai, „Norfa“ – 27, „Lidl“ – 23, „Maxima“ – 110, „Rimi“ – 43.

Skaičių skirtumai daugiausia susidaro dėl skirtingo darbuotojų skaičiaus, mat vertinant 1000-iui darbuotojų tenkančius atvejus, situacija visuose prekybos centruose yra panaši – tenka 7-13 atvejų. Jei prekybininkai teikia teisingus duomenis, situacija netgi geresnė nei visos Lietuvos mastu, kur sergamumas 1000-iui gyventojų perlipo 14,3 atvejo.

Prekybininkai skirtingai tvarkosi su šia liga: vieni nedelsiant siunčia pranešimus viešai, kiti kliaujasi Nacionaliniu visuomenės sveikatos centru (NVSC) ir vadovaujasi jo instrukcijomis.

Visų prekybos tinklų atstovai ramina, kad situacija kontroliuojama, apsaugos priemonių netrūksta, pasimokyta iš pavasarį patirtų pamokų. Dauguma darbuotojams atlygina papildomai už pavojingas darbo sąlygas.


„Maxima“ pasirinko pranešti kiekvieną atvejį

„Maxima“ pastaruoju metu itin dažnai praneša apie naujus susirgimus. Tačiau pateikiami bendri duomenys nelabai skiriasi nuo kitų prekybininkų, atsižvelgiant į tūkstančiui darbuotojų tenkančius susirgimus.

Trečiadienio ryto duomenimis, iš viso pandemijos pradžios susirgimai COVID-19 yra nustatyti 170 „Maximos“ darbuotojų, iš jų 110 – serga šiuo metu, informavo „Maximos“ komunikacijos ir įvaizdžio departamento direktorė Ernesta Dapkienė.

„Nuo COVID-19 pandemijos pradžios esame priėmę principingą sprendimą, kad visuomenei pirmieji pranešime apie kiekvieną koronavirusu užsikrėtusį „Maximos“ darbuotoją. Viešumas ir atvirumas yra vienas iš būdų kovoti su COVID-19 pandemija. Nenorime, kad apie susirgimus COVID-19 ir galimas rizikas užsikrėsti parduotuvėje, kur dirbo COVID-19 susirgę darbuotojai, būtų kuriami mitai ir legendos. Informuodami savo pirkėjus, kad vienoje ar kitoje „Maximos“ parduotuvėje dirbo žmogus, kuris susirgo COVID-19, aiškiai pasakome, kokie veiksmai po to sekė, ir kodėl pirkėjai gali būti ramūs ir saugiai toliau lankytis toje parduotuvėje“, – paaiškina E. Dapkienė.

Ji laikosi nuomonės, kad pirkėjams yra saugiau žinoti, kur buvo fiksuotas susirgimas COVID-19 ir kas po to buvo padaryta, nei nieko nežinoti ir galvoti, kad koronaviruso aplink jį nėra.

„Maxima“ karantino metu įrengia stiklo pervaras

„Nemalonu taip sakyti, bet šiandien koronavirusas gyvena tarp mūsų ir todėl turime atsakingai rūpintis ne tik savo saugumu, bet ir pagalvoti apie aplinkinius bei laikytis COVID-19 saugumo reikalavimų. Ir toliau visuomenę informuosime apie „Maximos“ darbuotojų susirgimus ir veiksmus, kurių imamės koronaviruso plitimui stabdyti. Artimiausiu metu planuojame paruošti atskirą polapį „Maxima“ internetinėje svetainėje, kur klientai galės susipažinti su informacija apie vykdomą COVID-19 prevenciją bei stebėti, kokia yra situacija mūsų įmonėje kovojant su pandemija“, – sako E. Dapkienė

Lietuvoje augant užsikrėtimų COVID-19 atvejais, per 13 tūkst. darbuotojų turinčioje „Maximoje“ užsikrėtimų taip pat daugėja.

„Žinoma, norėtume, kad susirgimų COVID-19 infekcija tarp mūsų darbuotojų būtų ir mažiau, bet vertinant bendrą epidemiologinę Lietuvos situaciją, džiaugiamės, kad valdome padėtį ir kol kas sėkmingai pavyksta užkartyti koronaviruso plitimą įmonės viduje. Mūsų įmonėje COVID-19 situacijos valdymui yra skiriamas itin didelis dėmesys. Prevencijai nuo COVID-19 užtikrinti yra patikėta specialistui, kuris tuos rūpinasi. Glaudžiai bendradarbiaujame su NVSC ir operatyviai teikiame surinktą informaciją apie COVID-19 susirgusių darbuotojų galimus kontaktus bei vadovaujamės NVSC rekomendacijomis“, – kalbėjo E. Dapkienė ir pasidžiaugė, kad dauguma darbuotojų sirgo lengvomis ligos formomis.

„Norfa“ kliaujasi saugos priemonėmis ir Dievu

Norfos“ atstovas spaudai Darius Ryliškis, informavo, kad šiuo metu tebeserga 13 prekybos tinklo darbuotojų, o iš viso jų yra apie 3250. Nuo pandemijos pradžios sirgo 27 darbuotojai, 14 pasveiko. Vien antradienį buvo nustatyti 3 atvejai įvairiuose šalies miestuose.

„Išvengti daugiau susirgimų padeda saugos priemonių laikymasis ir Dievas“, – trumpai tepakomentavo D. Ryliškis.

„Lidl“ rūpinasi viduje: susirgusiems siunčia vitaminus

„Lidl Lietuva“ atstovė ryšiams su visuomene Lina Skersytė: informavo, kad iš viso nuo pandemijos pradžios „Lidl“ darbuotojams yra nustatyti 23 koronaviruso atvejai, trečdalis jau yra pasveikę ir sugrįžę į darbą arba planuoja tai padaryti artimiausiu metu. 13 iš jų dirba parduotuvėse įvairiuose Lietuvos miestuose, kiti – įmonės administracijoje Vilniuje ir Kaune.

„Informuojant apie teigiamus koronaviruso atvejus įmonėje, prioritetą teikiame vidinei komunikacijai, taip pat aktyviai bendradarbiaujame ir keičiamės informacija su NVSC“, – paaiškina L. Skersytė.

„Lidl“ parduotuvė

Ji patikina, kad „Lidl“ viruso prevencijai skiria ypč didelį dėmesį jau nuo pandemijos pradžios: „Rūpinamės tiek darbuotojų, tiek pirkėjų apsauga ir esame įgyvendinę daug prevencinių priemonių parduotuvėse bei administracinėse patalpose. Administracijos darbuotojams suteikiama galimybė dirbti iš namų. Papildomai visiems darbuotojams padovanojome vitaminų rinkinių, pakvietėme nemokamai skiepytis nuo gripo, be to, visus esame apdraudę privačiu sveikatos draudimu. Rūpinamės ir susirgusiais kolegomis: suprasdami, kad virusas gali užklupti netikėtai, pradėjome taikyti praktiką išsiųsti susirgusiems darbuotojams maisto bei vitaminų rinkinius.“

„Rimi“ apie kiekvieną atvejį nebeinformuoja, orientuojasi į saugumo užtikrinimą

„Rimi“ viešųjų ryšių vadovė Renata Keršienė informavo, kad nuo pandemijos plitimo pradžios buvo patvirtinti susirgimai iš viso 43 „Rimi“ tinklo darbuotojas. 22 darbuotojai jau yra pasveikę – grįžo ir tęsia darbus. Dar 15 darbuotojų šiuo metu gydosi namie. Nei vienas iš susirgusiųjų „Rimi“ darbuotojų dėl ligos nebuvo hospitalizuotas – laikėsi medikų ir NVSC nurodymų, gydėsi ir sveiko namuose.

„Paskutiniai susirgimai patvirtinti šią savaitę dviem Klaipėdoje esančių parduotuvių darbuotojams, vienam Vilniuje bei Alytuje veikiančios tinklo parduotuvės darbuotojui. Visi jie paskutinį kartą darbe buvo daugiau nei prieš savaitę“, – informavo R. Keršienė.

Ji primena, kad „Rimi“ buvo pirmoji, kuri tarp tinklo darbuotojų nustačius pirmąjį susirgimą, pranešė apie jį viešai. Taip pat „Rimi“ viešai skelbė apie visus koronaviruso atvejus įmonėje iki antrosios bangos protrūkio. Dabar situacija keičiasi.

„Šalyje kasdien fiksuojant šimtus, dabar jau ir tūkstančius atvejų, pavienių nekomunikuojame, o visą dėmesį skiriame darbuotojų ir pirkėjų saugumo užtikrinimui. Operatyviai informuojame kolektyvą, nustatome artimus kontaktus, jei tokių buvo, pasirūpiname reikiama patalpų dezinfekcija“, – paaiškina R. Keršienė.

Ji vardija, kad visi „Rimi“ darbuotojai, tiek turintys tiesioginį kontaktą su pirkėjais, tiek ne, dirba dėvėdami apsaugines veido kaukes, kasose dirbančius darbuotojus ir pirkėjus skiria apsauginės organinio stiklo sienelės, pirkėjams garsiniais pranešimais ir informaciniais skelbimais pranešama bei primenama apie būtinybę laikytis saugių atstumų, nosį ir burną dengti apsaugine veido kauke, dažnai dezinfekuoti rankas.

„Vienas iššūkių – augantis ne „Covid 19“, bet kitomis, sezoninėmis ligomis sergančiųjų, taip pat namuose dėl besimokančių vaikų turinčių liktų darbuotojų skaičius. Kol kas situacija nėra kritinė, ją atidžiai stebime“, – pastebi R. Keršienė.

„Iki“: dauguma užsikrečia šeimoje

„Palink“, valdančios „Iki“ parduotuves, komunikacijos vadovė Vaida Budrienė, skaičiuoja, kad nuo pandemijos pradžios kovo mėnesį, COVID-19 buvo nustatyta 55 „Iki“ tinklo darbuotojams. Pavasarį liga patvirtinta 4 darbuotojams, per antrąją bangą – 51. Šiuo metu serga 22 asmenys, o iš viso 33 – pasveiko.

„Vėliausi atvejai nustatyti vakar (antradienį). Atvejai fiksuoti ne tik parduotuvėse, bet ir kituose „Iki“ padaliniuose. Tai iš esmės atspindi Lietuvos epidemiologinę situaciją. Jeigu konkrečiai kalbant apie atvejus parduotuvėse, tai jie pasiskirstę po vieną, kelis žmonės per visą Lietuvą. Noriu labai atsakingai pabrėžti, kad beveik visa dauguma atvejų yra fiksuojami po kontakto darbuotojų artimoje aplinkoje, t.y. šeimose. Parduotuvėse ypatingai yra laikomasi saugumo reikalavimų, tiek klientai, tiek pardavėjai dėvi kaukes, neretai pirštines, nuolat dezinfekuojami paviršiai. Kontaktas tarp pardavėjo ir pirkėjo iš esmės maisto parduotuvėse yra minimalus ir netrunka ilgiau nei 15 minučių“, – patikina V. Budrienė.

Ji patikina, kad nustačius COVID-19 atvejį, elgiamasi pagal patvirtintas vidines procedūras.

„Pirmiausia, ką padarome, apie kiekvieną atvejį informuojame NVSC. Centras, turėdamas tokią prerogatyvą ir kompetencijas, informuoja visuomenę. Taip pat operatyviai nustatomi su sergančiuoju artimiausią kontaktą turėję kiti „Iki“ darbuotojai, jie nedelsiant siunčiami į izoliaciją. Visos izoliacijos metu yra kalbamasi su kolegomis, kaip jie jaučiasi, ar nejaučia jokių simptomų ir pan. Su sergančiu darbuotoju palaikome taip pat nuolatinį ryšį, kad žinotumėme kuo galime padėti kolegai. Būna atvejų, kad kolegos padeda nupirkti maisto, medicininių, kitų būtinų prekių, mat nei sergantysis, nei jo šeimos nariai negali palikti savo gyvenamosios vietos. O kartais nėra šalia gyvenančių artimų žmonių“, – sako V. Budrienė.

Jos teigimu, patalpos nuolat dezinfekuojamos, visiems privalomas kaukių dėvėjimas, gerai matomose vietose pastatyti bekontakčiai dezinfekciniai įrenginiai, pritvirtinti ženklai dėl saugaus atstumo laikymosi.

„Šiai antrai bangai „Iki“ tinklas ruošėsi iš anksto. Todėl šiuo metu tikrai nebeturime tokių didelių iššūkių kaip buvo per pirmąjį karantiną. Mūsų tiekimo grandinė tvirta, tad produktų pirkėjai nepritrūks, vidiniai procesai sudėlioti taip, kad net ir esant didesnei darbuotojų susirgimų bangai, parduotuvės galės tęsti veiklą. Priimame taip kaip naująją realybę, suprantame, jog kitaip artimiausiu metu nebus, todėl kantriai ir atsakingai dirbame, kad pirkėjai pas mus parduotuvėse jaustųsi saugūs ir turėtų malonią apsipirkimo patirtį“, – teigia V. Budrienė.

Kaip prekybininkai atlygina darbuotojams

Skirtinguose prekybos tinkluose taikomos ne vienodos apmokėjimo už darbą sistemos – dėl „COVID-19“ imtasi atlyginti papildomai.

„Iki“ darbuotojams yra mokami priedai už pavojingą darbą.

„Taip pat šio karantino metu darbuotojams pristatėme emocinės pagalbos liniją „Kaip jautiesi?“, kuomet darbuotojai nemokamai gali pasikonsultuoti ir pasidalinti savo emocijomis, kylančiomis šiuo laikotarpiu, su profesionalu psichologu. Nemokamos psichologo konsultacijos teikiamos visiems įmonės darbuotojams“, – teigia tinklo atstovė.

„Rimi“ pradėjus plisti virusui Lietuvoje ir susirgus pirmiesiems tinklo darbuotojams papildė paramos darbuotojams fondą 50 tūkst. eurų. Jo parama gali pasinaudoti susirgę ar finansinių sunkumų dėl pandemijos patiriantys darbuotojai, pavyzdžiui, jei šeimos narys neteko darbo ar vaikui reikalingas kompiuteris dėl nuotolinio mokymosi.

„Taip pat peržiūrėjome ir sumažinome reikalavimus tam tikriems priedams gauti. Tokiu būdu „Rimi“ darbuotojai už savo įsitraukimą šiuo sudėtingu laikotarpiu uždirbo papildomai, priedų buvo išmokėta daugiau. Tiek pirmosios, tiek antrosios pandemijos bangos metu „Rimi“ darbuotojams organizuoja nuotolinius susitikimus su psichologais, organizacijų ir asmenybės ugdymo bei kitų sričių specialistais, siekiant padėti jiems priimti pasikeitusią realybę, suvaldyti galimą stresą, palaikyti emocinę sveikatą“, – paaiškino „Rimi“ atstovė.

„Maxima“ per COVID-19 pandemiją išplėtė darbuotojų premijavimo sistemą ir kiekvieną mėnesį skatinamieji priedai yra mokami darbuotojams, priklausomai nuo jų pasiektų rezultatų.

„Šių metų sausio-spalio mėnesiais „Maxima“ darbuotojams išmokėtas skatinamųjų premijų fondas viršijo 10,3 mln. eurų ir palyginus su praėjusių metų tuo pačiu laikotarpiu yra 26,5 proc. didesnis. Be to, pavasarinio karantino laikotarpiu, papildomai išmokėjome 1,5 mln. eurų skatinamųjų premijų. Kas mėnesį skatinamieji priedai yra išmokami apie 9 tūkst. įvairių padalinių darbuotojams. Daugiausiai yra premijuojami parduotuvių darbuotojai“, – sako „Maximos“ atstovė E. Dapkienė.

„Norfa“ komentuoja, kad darbuotojų atlyginimai nėra fiksuoti, o priklauso nuo darbo rezultatų, kurie apskaičiuojami pagal specialias formules.

„Kuo efektyviau dirbsi, tuo didesnis bus atlyginimas. Prasidėjus pandemijai ir karantinui (kovo mėn.) įmonė 15 proc. padidino atlyginimo įkainius (priedus) kasininkams, kurie dirba padidintoje rizikos zonoje. Be to, įkainiai (priedai) iki 15 proc. padidinti ne tik už darbą kasose, bet ir už kitas darbines operacijas. Šie priedai buvo mokami net ir tada, kai karantinas buvo atšauktas“, – sako „Norfos“ atstovas D. Ryliškis.

„Lidl“ atstovai atskirai šio klausimo nepakomentavo, vis tik vidutinis atlyginimas šiame tinkle rugsėjį siekė 1568 eurus prieš mokesčius, „Maxima LT“ – 954 Eur, „Rimi“ – 1070 Eur, „Iki“ – 1045 Eur, o „Norfoje“ – 1268 Eur, rodo rekvizitai.vz.lt duomenys.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (248)