Šių metų birželio-liepos mėnesiais reklamos agentūros „DDB Vilnius“ užsakymu buvo atlikta gyventojų (25-44 m. amžiaus) apklausa internetu, kuri leido nustatyti, kokie jų vartojimo įpročiai, pomėgiai, prioritetai. Tai tyrimo autoriams leido gyventojus suskirstyti į tris atskiras grupes.

Pristatydama atliktą tyrimą „DDB Vilnius“ atstovė Daina Kedienė teigė, kad Lietuvos gyventojus galima suskirstyti į tris grupes: sostinės, didmiesčių ir provincijos gyventojus.

Vilnietis ieško savitumo

Tyrimo duomenimis sostinės gyventojai pasižymi turintys daugiausia pasitikėjimo savimi, atkaklumo, noro rizikuoti, atvirai išsako, ką mano ir turi savo nuomonę.

Vilnietį galima apibūdinti kaip optimistą, smalsų, entuziastingą, kūrybingą. Jam yra svarbi individuali saviraiška, gyvenimas realizuojant savo poreikius. Sostinės gyventojas tiki, kad niekas kitas jo nevertins, jei pats savęs nevertins.

Sostinės klientui nereikia to, kas tinka visiems. Jis nelinkęs rinktis prekių ženklų lyderių. Vilnietis nori, kad prekės ženklas atitiktų jį.

Skelbiama, kad sostinės gyventojai simpatizuoja tokiems prekių ženklams kaip „Wizzair“, „Toyota“, SEB, „Neste“, „Heinz“, „Rimi“, „Ikea“.

Vilniečiui patinka kelionės, aktyvus laisvalaikis, knygos, mada, kinas, maisto gaminimas.

Tuo metu, tyrimo duomenimis, vilniečio ir kitų didmiesčių gyventojų portretas stipriai skiriasi.

Didmiesčio gyventojui reikia žinomumo, pripažinimo

„DDB Vilnius“ atstovai daro išvadą, kad visų kitų didmiesčių gyventojai yra labiausiai nepatenkinti savo situacija, daugiausia pavargusių, bijančių ateities, ketinančių išvažiuoti kitur žmonių.

Nepaisant to, didmiesčių gyventojai yra šnekūs, mėgstantys bendrauti, bendradarbiauti, dėmesingi, pastovūs, organizuoti. Jiems itin svarbus santykis su kitais žmonėmis bei kaip jie bus įvertinti.

Prekės ženklas didmiesčio gyventojui yra lyg komunikacijos įrankis, kuris padeda susikalbėti su kitais. Prekės ženklas – jų statuso transliuotojas.

„Jie perka tai, kas skatina siekti daugiau, padeda išsiskirti. Žemiausia kaina – ne jiems. Jiems reikia kokybės“, - teigė D. Kedienė.

Daroma išvada, kad tipiniam didmiesčio gyventojui forma, o ne turinys yra lemiamas dalykas.

Didmiesčių gyventojai simpatizuoja tokiems prekių ženklams kaip „Carlsberg“, „Neste“, „Swedbank“, „Borjomi“, „Neptūnas“, „Lavazza“, „Ryanair“, „Bosca“.

Didmiesčių gyventojai domisi kelionėmis, vaikų auginimu, naminiais gyvūnais, kinu, mada.

Norintys įtikti šiems klientams prekių ženklų atstovai turėtų stengtis, kad prekės ženklas taptų žinomas ir mėgstamas Lietuvoje, pateikti autoritetingų kokybės įrodymų.

Beje, prekių ženklų populiarumo tyrimas parodė, kad gyventojams labiausiai su kokybe asocijuojasi „Nike“, „Adidas“ ir „Puma“ prekių ženklai.

Provincijos gyventojas dvelkia ramybe ir rūpesčiu šeima

Provincijos gyventojus, remiantis apklausos duomenimis, galima būtų apibūdinti kaip ramius, mažiau iš savęs reikalaujančius, kuriems nėra itin svarbus visuomeninis statusas.

Jiems rūpi šeima, vaikai, buvimas kartu.

Provincijos gyventojai apibūdinami kaip santūrūs, šeimyniški, atsakingi, pastovūs, nesavanaudžiai, nemėgstantys rizikos.

Provincijose labiau mąstoma apie rūpestį kitais, labiau palaikoma labdara.

Pirkdami šie gyventojai teikia pirmenybę vietiniams produktams.

Simpatijas jie jaučia šiems prekių ženklams: „Utenos“, „Volfas Engelman“, „Lukoil“, „Lietuvos draudimas“, „Vytautas“, „Paulig“, „Swedbank“, „Alita“.

Norintys patraukti provincijos gyventojo dėmesį prekės ženklo atstovai turėtų stengtis akcentuoti produkto lietuviškumą, būti dosnūs bendruomenėms, organizuoti įvairias akcijas, žaidimus. Kartais, kas didmiesčio gyventojui atrodytų banalu, provincijos gyventojui gali būti nuoširdžiai įdomu.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (584)