Visiems keisis skirtingai

Kaip DELFI aiškino P.Poderskis, kainos visiems galimai keisis ne vienodai. Koks tiksliai brangimas bus fiksuojamas, priklausys nuo turto rūšies.

„Yra įvairių pabrangimo laipsnių, tačiau vis tiek bus pigiau nei iki reformos ir pigiau nei kituose miestuose“, – tvirtino jis.

Kaip teigė, šiukšlių išvežimo kainų padidėjimą lėmė trys dalykai.

„Iš pradžių buvo netinkamai apskaičiuotas plotas ir savivaldybė rėmėsi Registrų centro duomenimis, kurie buvo ne iki galo tikslūs. Vėliau perskaičiavus ir „išstačius“ sąskaitas buvo aišku, kad pinigų suma visai sistemai finansuoti yra per maža.

Kitas aspektas – pasikeitusios vežėjų pajamos, kurios yra šiek tiek didesnės. Tai irgi turi įtakos.

Taip pat pačios sistemos administravimo kaštų augimas, nes norime tvarkingesnio ir švaresnio miesto, o tam užtikrinti reikia ir daugiau kontrolės priemonių ir pastangų. Šie trys dalykai lemia padidėjimą“, – DELFI sakė P.Poderskis.

Įtaria neskaidriais sandėriais

Trečiadienį surengtoje spaudos konferencijoje apie atliekų išvežimo kainas pasisakė ir Vilniaus miesto savivaldybės Tarybos narys Žilvinas Šilgalis ir Vilniaus miesto savivaldybės Tarybos narys Vydūnas Sadauskas.

„Taip, kaina kils, o į tą tarifą įskaičiuotas bus ir „Šimašiaus“ mokestis už praeitį, už tą laiką, kada kaina nebuvo peržiūrima.

Šiukšliavežė
Reformos jėga yra prasminga tada, kai gali padaryti geriau, kas ir buvo žadama, bet jeigu po reformos buvo pasakyta, kad kaina bendrai 30 proc. sumažėjo, tai dabar padidėja, o tai reiška, kad ji yra didesė, nei buvo iki reformos“, – DELFI sakė Ž. Šilgalis.

Jo teigimu, naujame tarife atliekų vežimo paslaugos kainuos beveik 42 Eur už toną, kai iki šiol kainavo 16 Eur už toną.

„Tiems patiems vežėjams primityviausių būdu ir neskaidrių sandėrių pasekmėje, leista pasididinti atliekų išvežimo kainą 2,5 karto“, – sakė jis ir ragino žiūrėti logiškai.

Jo teigimu, net jei ir buvo kalbama, kad vežėjai aptarnaudami gyventojus susidūrė su naujomis kliūtimis, jie, anot politiko, gyventojus aptarnavo jau iki tol, o visus miesto maršrutus žinojo geriau nei pati Vilniaus savivaldybė.

„Manau, kad galimai žinant, kad kainą galės pasididinti, jie tuo metu pasiūlė mažesnę kainą, pašalino visus konkurentus iš rinkos, o paskui po metų be jokių problemų 2,5 karto pasididino kainas“, – svarstė Ž. Šilgalis.

DELFI primena, kad po pernai įgyvendintos reformos buvo nuspręsta įvesti dvinarę rinkliavą už šiukšlių išvežimą, kuri būtų išskirstyta į pastoviąją ir kintamąją dalis.

Iki šiol buvusią pastoviąją rinkliavos dalį sudarė 40 proc., o kintamoji buvo 60 proc., tačiau ji, kaip aiškino ir Ž. Šilgalis, niekada skaičiuojama nebuvo.

Jeigu Taryba pritars naujiems įkainiams, pozicijos pasiskirstys taip: pastovioji dalis sudarys 76 proc., kintamoji – 24 proc.

Jau anksčiau buvo skelbiama, jog šiukšlių išvežimo paslaugos kaina ūgtels, tačiau, kaip aiškinama, iki reformos buvusio lygio pasiekti neturėtų.

Taip pat, kaip buvo skelbiama, įvedus naujas pataisas gyventojų lauks daugiau lankstumo – nebus apmokestinamas garažų bei sodų be statinių sklypų plotas, bus galima užsisakyti dažnesnį arba vienkartinį atliekų išvežimą.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (91)