aA
Vilniaus oro uostas ruošiasi dalies orlaivių perono, esančio šiaurinėje oro uosto dalyje, rekonstrukcijai. Tikimasi, kad perono atnaujinimas padės efektyviau užtikrinti skrydžių saugą, patogesnį orlaivių judėjimą ir stovėjimą oro uoste, bus įdiegta modernesnė lėktuvų aptarnavimo infrastruktūra, didelis dėmesys skiriamas aplinkosaugai.
Vilniaus oro uostas
Vilniaus oro uostas
© „Oro navigacijos“ nuotraukos

Perono projektinius pasiūlymus rengė kompanija „Sweco Lietuva“. Statybos darbus, konkurso būdu atrinkus rangovą, planuojama pradėti kitų metų pirmoje pusėje, skelbia Lietuvos oro uostai.

Šiaurinio orlaivių perono Vilniaus oro uoste rangos konkursą numatoma skelbti rudenį, darbus tikimasi pradėti 2020 metų antrąjį ketvirtį, o baigti – 2021-ųjų pabaigoje. Visos investicijos sieks apie 17,3 mln. eurų. Savo apimtimi projektas prilygsta 2017 m. rugpjūtį atlikto Vilniaus oro uosto kilimo – tūpimo tako (KTT) rekonstrukcijai, kurios vertė siekė 19 mln. eurų.

Šiaurinio perono rekonstrukcija apims naujos asfalto dangos įrengimą, stovėjimo vietų ženklinimą, efektyvų ir taupų apšvietimą, naujų žiburių išdėstymą, stebėjimo sistemą, efektyvesnį paviršinių nuotekų surinkimo sprendimų įdiegimą. Planuojama, kad šiame perone ateityje bus naudojamos ir modernios požeminės elektros sistemos (angl. Ground Power Unit), kurios patogiau aptarnaus orlaivius.

„Šiaurinės perono dalies rekonstrukcija iš esmės nutolins orlaivių laikymo vietas nuo aplinkinių gyvenamųjų zonų. Po rekonstrukcijos bus sukurtos 5 papildomos stovėjimo vietos, pritaikytos ir didiesiems orlaiviams, šiuo metu Vilniaus oro uoste turime iš viso 56 vietas“, – pranešime cituojamas Vilniaus oro uosto rekonstrukcijos programos projektų vadovas Arnas Dūmanas.

Planuojama, kad investicijos į šiaurinio perono rekonstrukciją atsipirks jau per artimiausius 10 metų.

Vilniaus oro uosto vadovas Dainius Čiuplys pabrėžia, kad visai oro uosto infrastruktūrai būdingas cikliškumas - ją eksploatuojant visu pajėgumu, tarnavimo laikas svyruoja nuo 12 iki 15 metų. Teigiama, kad 2017 metais Vilniaus oro uoste atnaujintas kilimo–tūpimo takas sudaro mažiau nei trečdalį viso aerodromo dangų ploto, todėl šiuo metu būtina investuoti į kitų aerodromo dangų modernizavimą.

Siekiant išlaikyti oro bendroves Vilniuje ir užtikrinti konkurencingumą kaimyninių oro uostų atžvilgiu, šiaurinio perono rekonstrukcijos darbai bus atliekami veikiančiame oro uoste. Darbai planuojami taip, kad esminių trikdžių įprastai oro uosto veiklai nebūtų.

Vilniaus oro uosto rekonstrukcijos programa apima šiaurinio perono, riedėjimo takų rekonstrukciją, naujo VIP terminalo su konferencijų centru įrengimą, išvykimo terminalo statybą, eismo schemos priešais oro uostą keitimą ir naujų komercinių erdvių įrengimą. Visi rekonstrukcijos projektai bus vykdomi veikiančiame oro uoste, darbai bus vykdomi taip, kad keleiviai pajustų kuo mažiau galimų nepatogumų.

Lietuvos oro uostų tinklui priklauso treji oro vartai Vilniuje, Kaune ir Palangoje. Per 2018 m. jie aptarnavo 6,3 mln. keleivių ir 61 tūkst. skrydžių. Vasaros sezono metu iš Lietuvos oro uostų 14 aviakompanijų tiesiogiai skraidina 86 reguliariosiomis kryptimis į 67 miestus 27 šalyse.

ELTA
Be raštiško ELTA sutikimo šios naujienos tekstą kopijuoti draudžiama.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(2 žmonės įvertino)
5.0000

Ekspertai apie tai, kas naudingiau: eiti į prastovas, gauti ligos išmokas ar net stoti į bedarbių gretas (36)

Įmonėms skelbiant prastovas, gyventojai teiraujasi ir skaičiuoja, kas jiems naudingiau – eiti į...

Europos Parlamentas ir Europos Taryba pasiekė susitarimą dėl 2021 metų Bendrijos biudžeto (1)

Penktadienį vykusiame Taikinimo komitete Europos Parlamentas ir Europos Taryba susitarė dėl 2021...

Klaipėdos rajone kyla du krematoriumai: gyventojai nerimauja dėl šalimais esančios mokyklos (81)

Netoli Klaipėdos kyla net du krematoriumai iš karto. Ilgą laiką leidimus derinę verslininkai...

Kas sumirksės britų ir ES derybose: 250 tūkst. lietuvių ruošiasi kitokiam gyvenimui po sausio 1-osios (120)

Per 200 tūkstančių lietuvių Jungtinėje Karalystėje ( JK ) jau gavo leidimus šalyje gyventi po...

JAV daugėjant COVID-19 atvejų, lėtėja darbo vietų augimas

JAV ekonomika rodo daugiau atsigavimo lėtėjimo ženklų, šalyje sparčiai daugėjant COVID-19...

Top naujienos

Kinų vakcina? Farmacinė chimera, kurios vieni ieško, kiti bijo (47)

Ji yra. Bet jos niekas iki šiol nematė. Cirkuliuoja šen bei ten Europoje vieniems keldama...

Ekspertai apie tai, kas naudingiau: eiti į prastovas, gauti ligos išmokas ar net stoti į bedarbių gretas (36)

Įmonėms skelbiant prastovas, gyventojai teiraujasi ir skaičiuoja, kas jiems naudingiau – eiti į...

Jasikevičius – apie žalias kojines, skambutį Schilleriui ir širdies skausmą dėl Blaževičiaus (31)

Kaip ir buvo galima tikėtis, po keturių beatodairiškos kovos tarp Kauno „Žalgirio“ (5/7) ir...

Žvarbus vėjas slopins šilumą (4)

Šeštadienį virš Lietuvos tęsis ciklono ir anticiklono dvikova, to pasekmė gūsingas ir žvarbus...

Iš Vilniaus greitoji iškviesta į Ukmergę: atvykusi medikė nesulaikė ašarų – 35 metų pacientė nesulaukusi pagalbos mirė (831)

„Karščiuojanti pacientė saugiai perduota į rūpestingas infekcinės ligoninės slaugytojų...

Kaip Hitleris ištekindavo savo meilužes, arba garsiausios ir įtakingiausios Trečiojo reicho moterys (83)

Karas laikomas vyriška prerogatyva, tačiau moterų vaidmuo jame irgi svarbus. Net Vokietijoje, nors...

Jasikevičiaus sugrįžimas į Kauną paženklintas klaidų jūra ir pergale prieš „Žalgirį“ (477)

„Žalgirio“ (5-7) duobė Eurolygoje gilėja – Lietuvos čempionai po penktadienio dvikovos Kaune...

Prekybos po „Brexit“ susitarimo pasiekti nepavyko (76)

Jungtinės Karalystės ir Europos Sąjungos derybininkai penktadienį pareiškė, kad jiems...

Pažanga pasidžiaugęs Schilleris nuo Šaro šešėlio nebėga: jis yra šio klubo legenda (6)

Buvusį savo trenerį Šarūną Jasikevičių penktadienio vakarą namuose priėmęs Kauno...