Šiuo metu "ZIP3" valdo 100 proc. "Vilniaus majonezo gamyklos" akcijų, o Kėdainių bendrovės akcijų neturi.

Konkurencijos taryba pranešė, kad, išnagrinėjus "ZIP3" prašymą ir įvertinus esamą padėtį Lietuvos padažų ir pagardų rinkoje bei jos perspektyvas, nutarta leisti vykdyti minėtą įmonių koncentraciją, nes ji dominuojančios padėties nesukurs.

Po galimo įmonių susiliejimo koncentracijos laipsnis keistųsi tik viename iš rinkos segmentų - majonezo rinkoje. Vis dėlto ir joje nebūtų įgyta absoliutaus pranašumo.

Konstatuota, kad Lietuvoje prekyba majonezu su Europos Sąjungos šalimis dabar vyksta laisvai, o importui iš kitų šalių taikomi 7,7 proc. konvenciniai muitai. Laisvą įėjimą į rinką lemia ir tai, kad majonezo gamyba nesudėtinga ir nereikalauja didelių investicijų.

Net didieji Lietuvos majonezo ir padažų gamintojai iš esmės negali rinkoje diktuoti savo sąlygų, nes pirkėjai gali lengvai pakeisti šią prekę panašia ar pirkti užsienietišką.

ES padažų ir pagardų rinkose dominuoja tarptautiniai gamintojai ir jų prekių ženklai - "Unilever", "Nestle", "Heinz", "Danone", "Hellmann's" ir kiti. Lietuvoje įvairių gaminių siūlo bendrovės "Notomas" ("Veiverių" majonezas), "Suslavičius-Felix", Kėdainių konservų fabrikas, Latvijos bendrovė "Spilva", be to, nemažą įtaką turi ir "VP Market", "Rimi", "Iki" prekybos tinklai, užsakantys majonezo gamybą su savo prekės ženklais.

Iš viso Lietuvos rinkoje su importuotojais veikia apie dvi dešimtys majonezų ir padažų gamintojų, tačiau susijungimų dar gali tekti palūkėti.

"Jokių konkrečių susitarimų dėl įmonės pardavimo nėra, nors "Vilniaus majonezo gamyklos" atstovai buvo atvykę į Kėdainius ir domėjosi mūsų bendrove. Tačiau tuo viskas ir baigėsi - visi pirkėjų norai dar šakėmis ant vandens parašyti", - Eltai sakė "Vesigos" direktorius Saulius Grinkevičius. Jo teigimu, pelninga įmone domisi ir kiti pirkėjai, iš jų Skandinavijos bei kitų užsienio šalių kompanijos.

"Mes esame verslininkai ir svarstysime kiekvieną mums priimtiną pasiūlymą, jei koncentracijai neprieštaraus Konkurencijos taryba", - tvirtino "Vesigos" vadovas.

"Vesiga", be "Daumantų" prekės ženklo majonezo, dar gamina pomidorų padažus ir kečupus, taip pat turi šiltnamių ūkį bei padažų įmonę Kaliningrade. Pernai, palyginti su 2002-aisiais, vien padažų, kečupų ir majonezo pardavimai išaugo 5,4 proc. iki 20,6 mln. litų (2002 metais buvo 19,54 mln. litų). Padažų, kečupų ir majonezo pardavimai per metus išaugo 7,5 proc. iki 5,37 tūkst. tonų.

Per pirmąjį šių metų pusmetį, preliminariais duomenimis, bendrovės pardavimai siekė 11,3 mln. litų - iš esmės išsaugojo praėjusių metų lygį (11,25 mln. litų). "Vesiga" produkciją eksportuoja į Latviją, Rusiją, Airiją, Nyderlandus, JAV ir kitas šalis.

Vien padažų ir majonezo padaliniuose šiuo metu dirba 75 žmonės, o iš viso bendrovėje - apie 160 darbuotojų.

"Vilniaus majonezo gamyklos" apyvarta pernai sudarė apie 23 mln. litų, ji šiuo metu gamina 14 rūšių majonezą, taip pat išpilsto produkciją pagal užsakymus didžiausiam Baltijos šalyse mažmeninės prekybos tinklui "VP Market".

Lietuviai, palyginti su kitų Europos valstybių gyventojais, dar suvartoja gana daug majonezo, nors paskutiniu metu jis dažniau keičiamas kitais produktais. Įmonės "SIC rinkos tyrimai" pernai atlikto tyrimo duomenimis, Lietuvoje majonezą vartoja per 80 proc. gyventojų. Vienas gyventojas 2001 metais vidutiniškai suvartojo 3,45 kilogramo majonezo - tai vienas didžiausių rodiklių pasaulyje.

Šaltinis
Kopijuoti, platinti, skelbti agentūros ELTA informacijas ir fotoinformacijas be raštiško agentūros ELTA sutikimo draudžiama.
ELTA
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją