Vis dėlto, jeigu norite savo vadovą itin nustebinti ir netgi tapti mėgstamiausiu jo komandos nariu, galite pasinaudoti keliomis paprastomis strategijomis, rašo fortune.com.

Business Insider“ apžvelgė mokslinius tyrimus ir ekspertų nuomones, ir išskyrė vienuolika būdų, padėsiančių pakilti savo boso akyse.

Stenkitės savarankiškai spręsti problemas

Savo 1948 metų knygoje „How to Stop Worrying and Start Living“, Dale’as Carnegie pasakoja anekdotą apie Leoną Shimkiną, kuris tuo metu buvo leidyklos „Simon and Schuster“ generalinis direktorius.

L. Shimkinas D. Carnegie pasakė suradęs būdą, kaip drastiškai sutrumpinti susirinkimų laiką. Jis informavo savo komandą, kad jie negali pranešti apie jokias problemas, kol iš pradžių nepagalvojo apie jų sprendimo būdus.

Taigi, pabandykite sužavėti viršininką savo problemų sprendimo įgūdžiais ir per susirinkimus kalbėkite tik apie tas dilemas, kurių neišsprendžiamumą galite įrodyti.


Visada demonstruokite savo vertę kompanijai


Jūsų bosui visai nereikia girdėti, kad pageidaujate aukštesnės pozicijos vien todėl, kad norite prestižiškesnių pareigų. Jeigu jau kažko prašote – aukštesnių pareigų ar daugiau atsakomybės – visada privalote įrodyti, kad iš to naudos turės jūsų bosas ir visa kompanija.

Kontržvalgybos ekspertas Robinas Dreeke’as anksčiau „Business Insider“ yra sakęs, kad visada reikia savęs paklausti: „Kaip galėčiau juos įkvėpti manęs norėti?“

Kartais nepakanka vien atlikti pagrindinį darbą. Jeigu norite patikti savo vadovui, turite pademonstruoti, koks svarbus esate jų asmeninei ir visos kompanijos sėkmei.

Savo bendravimo stilių pakoreguokite taip, kad atitiktų boso

Vėlgi, dalis jūsų darbo – palengvinti savo vadovo darbą. Kaip „Harvard Business Review“ sakė profesorius Michaelas Watkinsas, turite kaip įmanoma anksčiau išsiaiškinti, kokiam bendravimo stiliui jūsų bosas teikia pirmenybę. Elektroniniai laiškai? Pokalbis akis į akį? Kaip dažnai reikėtų duoti apie save žinoti?

M. Watkinsas pažymėjo, kad jeigu jūsų ir jūsų vadovo bendravimo stilius nesutampa – pavyzdžiui, vienam jūsų reikia dažnesnio kontakto nei kitam – tuomet derėtų atvirai apie tai pasikalbėti.

Klauskite patarimų

Jūs galite prisibijoti kažko klausti savo viršininko – pavyzdžiui, kaip jis pasiekė šį savo karjeros tašką ar kurios rinkodaros strategijos, jo manymu, turėtumėte laikytis. Tačiau Harvardo verslo mokyklos atliktas tyrimas parodė, kad prašydami patarimo neatrodote kvailai. Priešingai, tokiu atveju atrodote labiau kompetetingas, o jūsų bosas būtent tokį jus ir norėtų matyti.

Vieno eksperimento metu 170 universiteto studentų atliko nemažai įvairių kompiuterinių užduočių. Jiems buvo pasakyta, kad bus suskirstyti su tais tyrimo dalyviais, kurie atlikinės tas pačias užduotis (iš tikrųjų, „partneris“ buvo kompiuterinis modeliavimas).

Kai jie atliko užduotis, „partneris“ pasakė „Tikiuosi, viskas pavyko“ arba „Tikiuosi, viskas pavyko. Gal turite kokių nors patarimų?“

Paaiškėjo, kad tie studentai, kurių patarimo buvo paprašyta, savo „partnerį“ reitingavo kaip labiau kompetetingą nei tie, kurių patarimo nebuvo prašoma.

Taip pat prisiminkite, kad geriau klausti patarimo nei nuomonės. Kaip „Business Insider“ sakė psichologas Robertas Cialdini, patarimo klausimas sukuria partnerystės tarp jūsų ir jūsų boso atmosferą ir skatina jį labiau remti jūsų idėjas.

Kita vertus, kai klausiate nuomonės, jis žengia žingsnį atgal ir tampa objektyvesniu vertintoju.

Ateikite į darbą anksti


Vašingtono universiteto Michael G. Fosterio verslo mokyklos tyrimas parodė, kad vadovai anksčiau į biurą ateinančius darbuotojus vertina kaip sąžiningesnius ir geriau dirbančius, palyginti su tais, kurie ateina vėlai.

Išsiaiškinkite, kas bosui svarbu

Šiuo atveju svarbu išsiaiškinti, kas jūsų viršininkui iš tiesų rūpi, ir tuo pasirūpinti.

Programinės įrangos kompanijos „Likeable Local“ įkūrėjas ir generalinis direktorius Dave’as Kerpenas teigia: „Kalba eina apie pagalbą vadovui geriau atrodyti jo vadovo akyse.“

D. Kerpenas tikisi, kad jo komanda iš „Likeable Local“ laikosi šios taisyklės. Jam nesvarbu, kad rinkodaros vadovė vėluoja į darbą bemaž kiekvieną dieną, kol ji pasirodo laiku pirmadienio rytais ir pateikia puikią ataskaitą visuotiniame įmonės susirinkime.

D. Kerpenas rekomenduoja paklausti paties vadovo, kas jam svarbu, ar pamėginti savarankiškai tai išsiaiškinti.

Kelkite ambicingus tikslus

Lyderystės ir plėtros klausimais konsultuojanti „Zenger/Folkman“ penkerius metus rinko duomenis apie daugiau kaip 4000 darbuotojų. Paaiškėjo, kad egzistuoja vienas elgesio modelis, kuris padeda išsiskirti savo boso ir bendradarbių akyse – ambicingų planų kėlimas. Kitaip tariant, patys geriausi darbuotojai „kelia ir pasiekia ambicingus planus, kurie pranoksta tai, ką kiti manė esant įmanoma“.

Atkreipkite dėmesį į detales

Jeigu esate iš tų žmonių, kurie mato stambų planą, tuomet pats metas išmokti atkreipti dėmesį į detales.

„Hootsuite“ generalinis direktorius Ryanas Holmesas „LinkedIn“ rašė, kad jo kompanijoje „net tai, kas atrodo kaip nedidelis techninis gedimas, gali galų gale per labai trumpą laiką paveikti daugybę klientų. Darbuotojas, kuriuo galima pasikliauti, kad ištaisys tokias mažas klaidas, pradeda išsiskirti iš minios.“'

Nepamirškite dėkoti

Išreikškite dėkingumą už atsiliepimus, kurių sulaukiate iš savo vadovo. Net ir tuo atveju, jeigu jie neigiami. Kaip rodo Pietų Kalifornijos universiteto atliktas tyrimas, boso jausmai jūsų atžvilgiu bus šiltesni.

Viename eksperimente dalyvavo 200 paskutinio kurso studentų. Tyrimo dalyviams buvo pasakyta, kad jiems priskirtas partneris ir jie turės peržiūrėti partnerio parašytas instrukcijas. Iš tikrųjų, jokio partnerio nebuvo, o instrukcijas parašė eksperimento autorius.

Vieniems eksperimento dalyviams buvo pasakyta, kad jie yra viršesni už partnerį, kitiems – kad partneris viršesnis. Be to, visi dalyviai turėjo atlikti tariamą sugebėjimų testą ir kai kuriems buvo pasakyta, kad jie nėra tokie kompetetingi.

Kai sugrįžo atsiliepimai iš „partnerių“, vienuose buvo parašyta „Aš tik norėjau jums pranešti, kad sulaukiau jūsų atsiliepimų“. Kituose buvo parašyta tas pats ir pridurta „Labai ačiū! Esu tikrai dėkingas.“

Kaip paaiškėjo, tie dalyviai, kuriems buvo skirta aukštesnė pozicija ir kuriems buvo pasakyta, kad jie nėra tokie kompetetingi, buvo malonesni tuo atveju, kai jų partneriai išreiškė dėkingumą.

Kai partneriai dėkingumo nepademonstravo, aukštesnę poziciją gavę tyrimo dalyviai, kurių kompetencija buvo suabejota, buvo linkę šmeižti savo partnerius kaip negabius ir nekompetetingus. Taigi, galima sakyti, kad dėkingumas neleido grėsmę jaučiantiems tyrimo dalyviams elgtis kaip pašlemėkams.

Imkite atostogas

Kaip rodo tarnybos „Oxford Economics“ atliktas tyrimas, visą savo atostogų laiką išnaudojantys žmonės turi 6,5 procento didesnę tikimybę sulaukti paaukštinimo darbe nei tie, kurie nepasinaudoja mažiausiai vienuolika apmokamų atostogų dienų.

Žinoma, tai nereiškia, kad atostogų ėmimas tiesiogiai lemia paaukštinimą – gali būti, kad geresni darbuotojai tiesiog jaučiasi labiau nusipelnę atostogų. Tačiau „GoodThink“ autorius ir generalinis direktorius Shawnas Achoras teigia, kad šie duomenys rodo, jog darbas iki mirties nebūtinai reiškia kelią į sėkmę.

„Papildomas gyvas bendravimas jums nepadės, – leidiniui „The Bostin Globe“ sakė projekto „Project: Time Off“ vyresnioji vadovė Katie Denis. – Tai taip pat kažkaip susiję su tuo „atsigavusiu mąstymu“. Atostogos leidžia jums būti kūrybiškesniais.“

Sunku įsivaizduoti, kad jūsų viršininkui nepatiktų po atostogų išaugęs jūsų kūrybiškumas.

Kalbėkite atvirai

Neslėpkite savo nuomonės nuo bendradarbių.

„J. Crew Group Inc.“ prezidentė ir vykdomoji kūrybos direktorė Jenna Lyons teigia, kad žmonėms pataria dalytis savo perspektyvomis: „Manau, kad neįmanoma suprasti, kur žmogus yra, jeigu jis neprisijungia prie pokalbio.“

Be to, nereikia bijoti atrodyti kvailai. Kaip teigia J. Lyons, „niekada neturėtumėte bijoti iškelti idėjos; visi turime gerų ir visi turime blogų idėjų“.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (21)