aA
Valdžiai siūlant neapmokestinti tolimųjų reisų vairuotojų dienpinigių, jei jų alga siektų dvi minimalias algas (MMA), vežėjai sako, kad jiems padidėtų mokesčiai, tuo metu vairuotojai vieningos nuomonės neturi, rodo apklausa.
Vežėjai nepritaria siūlomam pajamų apmokestinimui – apklausa
© A.Stackevič nuotr.

Šiuo metu dienpinigiai neapmokestinami, jei alga siekia 1,3 MMA. Socialinės apsaugos ir darbo ministerija siūlo šį koeficientą didinti iki dviejų MMA – tai yra 1,11 tūkst. eurų, o valandinis atlygis būtų lygus ar didesnis nei 6,78 euro.

Vežėjai: mokestinė našta taptų nepakeliama

Lietuvos vežėjų sąjunga (LVS) atliko daugiau kaip 100 Lietuvos transporto įmonių ir 600 vairuotojų apklausą. Tyrimas parodė, kad mokestinė našta taptų nepakeliama įmonėms, todėl tektų mažinti dienpinigius, ir vairuotojų pajamos „į rankas“ mažėtų keliais šimtais eurų.

Anot sąjungos generalinio sekretoriaus Sigito Žiliaus, asociacijos narių veikla taptų nuostolinga.

„Apklausus visas įmones (…) pamatėme, kad visų įmonių balansai būtų totalūs minusiniai“, – spaudos konferencijoje sakė S. Žilius.

Pasak jo, vežėjai mato dvi išeitis – jie bus priversti mažinti darbuotojų atlyginimus ir kitas sąnaudas arba iškelti verslą į palankesnes šalis.

Vairuotojai vieningos nuomonės neturi

Lietuvos vežėjų sąjungos duomenimis, šiuo metu šalies tarptautinio transporto įmonėse dirba apie 30 tūkst. Lietuvos piliečių ir 46 tūkst. vairuotojų iš kitų šalių.

Apklausoje dalyvavusių užsieniečių ir Lietuvos piliečių nuomonės išsiskyrė – 75 proc. vairuotojų užsieniečių ir 49,6 proc. Lietuvos piliečių nori gauti didesnes bendras pajamas nei dvigubą minimalų atlyginimą. Kiek didesnę algą, bet mažesnes bendras pajamas sutiktų gauti 50,4 proc. vairuotojų, kilusių iš Lietuvos.

Vežėjams prakalbus apie įmonių pasitraukimą iš rinkos, daugiau nei 40 proc. vairuotojų iškilus bendrovės bankroto grėsmei pareiškė, jog bandytų išsaugoti darbo vietas ir įmonės nepaliktų. 13 proc. sutiktų ir su mažesniu atlyginimu. Ketvirtis respondentų pažymėjo, kad tokiu atveju keistų profesiją, nes turi kitą išsilavinimą, o 22,7 proc. emigruotų.

Ministerija siūlo didinti socialines garantijas

Ministerija yra sakiusi, jog didelę dalį vairuotojų darbuotojų atlygio sudaro komandiruočių dienpinigiai, nuo kurių socialinio draudimo įmokos nėra mokamos, todėl jų socialinės garantijos yra mažesnės. Ministerija siūlo modelį, kaip padidinti jų garantijas ir gauti didesnes ligos, nedarbo išmokas, senatvės pensijas.

Atlyginimų koeficientą kelių transporto sektoriaus darbuotojams ministerija įvedė 2003 metais, iki šiol jis nebuvo didintas. Tuo metu MMA, Eurostato duomenimis, nuo 125 eurų 2003 metais išaugo iki 555 eurų šiemet.

BNS
Naujienų agentūros BNS informaciją skelbti, cituoti ar kitaip atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB "BNS" sutikimo neleidžiama.
|Populiariausi straipsniai ir video
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(5 žmonės įvertino)
2.6000

Verslininkas apie dalinamą valstybės paramą: lietuviai tokie žmonės – kuo daugiau duoda, tuo daugiau nori (43)

Nors kiek anksčiau dar sunku buvo patikėti, tačiau dabar jau daugelis pripažįsta, kad COVID-19...

Valstybė tebesitiki pritraukti duomenų centrų į Kruonio parką (6)

Valstybė neatsisako planų į Kruonio pramonės parką pritraukti didelį duomenų centrą,...

Pandemijos poveikis verslui: paaiškino, kodėl kyla tokie skandalai, kaip su Lavrinovičiais (48)

Šiemet pasaulį apėmusi koronaviruso pandemija keičia veiklos sąlygas verslui, kuris turės prie...

Prienų restorano savininkai – apie klestintį verslą ir iššūkius: karantino sąlygomis gyvename jau 10 metų (64)

Prieniškių Dovilės ir Jauniaus Mališauskų miestelio centre įkurtas restoranas „Tango...

Siūloma riboti elektroninių cigarečių pildyklių be nikotino prekybą (4)

Lietuvoje siūloma uždrausti parduoti elektroninių cigarečių pildykles, kurios būtų su skoniu,...

Top naujienos

Teks pasistengti, kad negrįžtume į karantiną: ragina dirbti nuotoliniu būdu bent 7 dienas (69)

Nacionalinio visuomenės sveikatos centro ( NVSC ) Vilniaus departamento direktorė Rolanda Lingienė...

Masinė avarija Trakų rajone: susidūrė trys automobiliai ir traktorius, sužaloti trys vaikai (66)

Šeštadienį Trakų rajone įvyko didelė avarija - susidūrė trys lengvieji automobiliai ir...

Verslą Alytuje pradėjo garaže: nuo tinklelių nuo vabzdžių gaminimo iki stalų kalimo iš to, ką rasdavo

Garažas, ar namų rūsys yra mistinė, o kartu ir labai ypatinga vieta. Čia gimsta muzikos...

Šie simptomai gali ištikti vos 30-ties: širdies permušimai, karščio bangos – tik visko pradžia (6)

Karščio bangos – tipinis menopauzės paveikslas. Tačiau ar žinojote, kad nemiga bei odos...

Mama išvirė žemaitišką grybų sriubą: tokios skanios niekur kitur nerasite

Iki šalnų dar pats tinkamiausias laikas pasimėgauti grybais . O ką dar įdomaus iš jų galima...

Ukrainiečiai stebisi įvykiais Baltarusijoje: pagrindinis klausimas nuvylė (175)

Jauna, tačiau pakankamai populiari Kijevo grupė „Piriatin“ įrašė Baltarusijos protestus...

Paulius Jurkevičius. Vakcina už 40 eurų. O gal geriau švęsto vandens? (48)

Štai jis – didysis Lietuvos paradoksas: mums pasiūlė gintis. Nuo ko? Nuo to, kas artimoje...

Ne viskas, kas sakoma reklamose, yra tiesa: štai, ką turite žinoti apie keptuves keraminiu paviršiumi (6)

Keptuvės keraminiu paviršiumi išpopuliarėjo visų pirma dėl to, kad jose kepamas maistas...

Pirmoje mačo pusėje siautėjęs „Rytas“ sutalžė „Pieno žvaigždes“ (22)

Pirmoje rungtynių pusėje puolimo mašiną įspūdingai užkūręs Vilniaus „Rytas“ (3-0) po...

Gediminas Gasiulis | D+ nariams

Ekspertas išskyrė TOP3 ateities profesijas: šių specialistų reikės visiems

Renkantis karjerą ar planuojant jos pokyčius, kyla klausimai, kas bus aktualu ateityje, kokių...

|Maža didelių žinių kaina