aA
Valdžiai siūlant neapmokestinti tolimųjų reisų vairuotojų dienpinigių, jei jų alga siektų dvi minimalias algas (MMA), vežėjai sako, kad jiems padidėtų mokesčiai, tuo metu vairuotojai vieningos nuomonės neturi, rodo apklausa.
© A.Stackevič nuotr.

Šiuo metu dienpinigiai neapmokestinami, jei alga siekia 1,3 MMA. Socialinės apsaugos ir darbo ministerija siūlo šį koeficientą didinti iki dviejų MMA – tai yra 1,11 tūkst. eurų, o valandinis atlygis būtų lygus ar didesnis nei 6,78 euro.

Vežėjai: mokestinė našta taptų nepakeliama

Lietuvos vežėjų sąjunga (LVS) atliko daugiau kaip 100 Lietuvos transporto įmonių ir 600 vairuotojų apklausą. Tyrimas parodė, kad mokestinė našta taptų nepakeliama įmonėms, todėl tektų mažinti dienpinigius, ir vairuotojų pajamos „į rankas“ mažėtų keliais šimtais eurų.

Anot sąjungos generalinio sekretoriaus Sigito Žiliaus, asociacijos narių veikla taptų nuostolinga.

„Apklausus visas įmones (…) pamatėme, kad visų įmonių balansai būtų totalūs minusiniai“, – spaudos konferencijoje sakė S. Žilius.

Pasak jo, vežėjai mato dvi išeitis – jie bus priversti mažinti darbuotojų atlyginimus ir kitas sąnaudas arba iškelti verslą į palankesnes šalis.

Vairuotojai vieningos nuomonės neturi

Lietuvos vežėjų sąjungos duomenimis, šiuo metu šalies tarptautinio transporto įmonėse dirba apie 30 tūkst. Lietuvos piliečių ir 46 tūkst. vairuotojų iš kitų šalių.

Apklausoje dalyvavusių užsieniečių ir Lietuvos piliečių nuomonės išsiskyrė – 75 proc. vairuotojų užsieniečių ir 49,6 proc. Lietuvos piliečių nori gauti didesnes bendras pajamas nei dvigubą minimalų atlyginimą. Kiek didesnę algą, bet mažesnes bendras pajamas sutiktų gauti 50,4 proc. vairuotojų, kilusių iš Lietuvos.

Vežėjams prakalbus apie įmonių pasitraukimą iš rinkos, daugiau nei 40 proc. vairuotojų iškilus bendrovės bankroto grėsmei pareiškė, jog bandytų išsaugoti darbo vietas ir įmonės nepaliktų. 13 proc. sutiktų ir su mažesniu atlyginimu. Ketvirtis respondentų pažymėjo, kad tokiu atveju keistų profesiją, nes turi kitą išsilavinimą, o 22,7 proc. emigruotų.

Ministerija siūlo didinti socialines garantijas

Ministerija yra sakiusi, jog didelę dalį vairuotojų darbuotojų atlygio sudaro komandiruočių dienpinigiai, nuo kurių socialinio draudimo įmokos nėra mokamos, todėl jų socialinės garantijos yra mažesnės. Ministerija siūlo modelį, kaip padidinti jų garantijas ir gauti didesnes ligos, nedarbo išmokas, senatvės pensijas.

Atlyginimų koeficientą kelių transporto sektoriaus darbuotojams ministerija įvedė 2003 metais, iki šiol jis nebuvo didintas. Tuo metu MMA, Eurostato duomenimis, nuo 125 eurų 2003 metais išaugo iki 555 eurų šiemet.

BNS
Naujienų agentūros BNS informaciją skelbti, cituoti ar kitaip atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB "BNS" sutikimo neleidžiama.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(4 žmonės įvertino)
2.0000

Britų ekspertas: dabartinis pensinis amžius nepritaikytas šiandienai (5)

Jungtinės Karalystės finansų tarybos narys Miles‘as Celic‘as teigia, kad iššūkis yra ne...

Vilnius už beveik 350 tūkst. eurų didins žinomumą užsienyje (3)

Vilnius per kelerius metus bandys padidinti žinomumą užsienyje tarp potencialių turistų ir...

ES pasirengusi derėtis su JAV dėl prekybos, įskaitant automobilių importą (1)

Europos Sąjunga (ES) penktadienį pranešė, kad yra pasirengusi derėtis dėl riboto prekybos...

Paskelbta geriausia Lietuvos mokinių bendrovė: sukūrė orą valančią pagalvėlę (1)

Penktadienį Vilniuje, S. Daukanto aikštėje vyko tikra kūrybiškų jauno verslo idėjų fiesta....

„Lietuvos energijos“ pajamos šiemet augo penktadaliu (4)

Valstybės valdomos energetikos grupės „Lietuvos energija“ konsoliduotosios pajamos per pirmąjį...

Top naujienos

Grįžęs į tėvynę emigrantas palygino, kaip gyveno Anglijoje ir kaip dabar - Lietuvoje (45)

Puikų darbą užsienyje į šeimos ir gamtos apsuptį iškeitęs Mindaugas Sragauskas grįžo į...

Britų ekspertas: dabartinis pensinis amžius nepritaikytas šiandienai (5)

Jungtinės Karalystės finansų tarybos narys Miles‘as Celic‘as teigia, kad iššūkis yra ne...

Rimvydas Valatka. Kas geriau – Šimonytė ar Nausėda (10 patikros stacijų)? (54)

Pusiaukelė tarp Prezidento rinkimų I ir II turo rami kaip niekada. Du trečdaliai tautos jau...

Rinkimų štabo planus atskleidęs Karbauskis įsitikinęs – Skvernelis persigalvos skilimas įmanomas nebent frakcijoje (169)

280 tūkstančių – tiek balsų, pagal iš anksto numatytą planą, turėjo padėti Sauliui...

Internetu parsisiuntė akacijų ir vos išvengė kalėjimo (42)

Neseniai mokslus baigęs jaunuolis sėdo į teisiamųjų suolą už, atrodo, nekaltai atrodantį...

Tolerancija Vokietijoje pražydo naujomis spalvomis: po dirglios reakcijos – netikėtas posūkis (168)

Vokietijoje daugėja migrantų, turinčių kelias žmonas. Vidaus reikalų ministerija buvo...

Jurga Klimaitė-Riebling: „Eurovizija“ keičiasi. „Taip ir sakiau!“ – išlieka (24)

Lietuvai 2019-ųjų „Eurovizija“ baigėsi ketvirtadienį. Šalims finalininkėms – praėjusią...

Prie Egipto piramidžių – sprogimas skaičiuojamos aukos (29)

Sekmadienio popietę Egipte, netoli garsiųjų Gizos piramidžių, nugriaudėjo sprogimas.

Prie sienos prispaustas „Rytas“ triuškinančiai laimėjo lemiamą ketvirtfinalio mačą (33)

„Betsafe-LKL“ stipriausių komandų ketvertą trečius metus iš eilės sudarys tos pačios...

Tailande brutaliai nokautuotas Gaižauskas: pajutau, kad kažkaip atsiguliau ant grindų ir jau išveda iš ringo (3)

Sekmadienį Tailande vykusiame muaitai turnyre „Super Champ“ skaudžią nesėkmę patyrė lietuvis...