Kaip rašoma žiniasklaidai išplatintame pranešime, tarptautinių krovinių vežėjai valstybinių institucijų taip pat prašo skubiai įsikišti ir spręsti kitas problemas, susijusias su vairuotojų, ypač iš trečiųjų šalių, kelionių apribojimo į darbo vietą ir atgal namo, klausimus. Tikinama, kad jeigu sunkumai nebus operatyviai pašalinti, tarpvalstybinis krovinių gabenimas greitu metu taps itin sudėtingu, o kai kuriais atvejais – ir neįmanomu, įspėja verslas.

„Verslo bendruomenė atkreipia dėmesį, kad siekiant suvaldyti pandemijos neigiamas pasekmes, transporto sektorius yra viena svarbiausių priemonių, leidžiančių valstybei užtikrinti gyvybiškai svarbių prekių tiekimą gyventojams bei palaikyti Lietuvos pramonę ir šalies ekonomiką.

Tai pripažįsta ir Europos Komisija (EK), šią savaitę paskelbusi gaires dėl valstybių sienų valdymo, kuriose teigiama, kad šiuo metu transporto ir mobilumo sektorius yra pagrindinis ekonomikos tęstinumo veiksnys“, – rašoma pranešime spauda.

Į Vyriausybę, Seimą ir kitas atsakingas valstybines įstaigas raštu kreipėsi trys didžiausios šalies vežėjų asociacijos – Lietuvos nacionalinės vežėjų automobiliais asociacijos „Linava“, Tarptautinio transporto ir logistikos aljansas, Lietuvos vežėjų sąjunga ir Lietuvos pramonininkų konfederacija.

Pirmiausia, kaip nurodoma, verslas prašo sustabdyti 2019 m. spalio 16 d. priimto Vyriausybės nutarimo dėl MMA koeficiento komandiruojamiems vairuotojams didinimo įsigaliojimą Nuo 2020 m. pradžios įsigaliojus minėtam nutarimui, mokestinė našta vežėjams smarkiai išaugo, dėl ko dalis sektoriaus dalyvių verslus pradėjo kelti į užsienį, taip pat smarkiai krito naujų vilkikų registracija šalyje.

„Kilus koronaviruso pandemijai šių metų kovo pradžioje transporto įmonės, daugiausia smulkios ir vidutinės, fiksavo 50-90 proc. pajamų krytį dėl mažėjančių krovinių apimčių, uždaromų terminalų, mažėjančio užsakymų skaičiaus, rizikos komandiruoti vairuotojus.

Užsienio reikalų ministerijos prašoma numatyti būdus, kaip trečiųjų šalių darbuotojai galėtų prasitęsti leidimus gyventi ir darbo vizas, taip pat konkrečius konsulinius skyrius, į kuriuos būtų galima kreiptis dėl dokumentų pratęsimo. Nesant galimybių įvykdyti šių procedūrų, prašoma pratęsti dokumentų galiojimą be apsilankymo konsuliniame skyriuje.

Finansų ministerijos prašoma iki 2020 m. spalio 1 d. atidėti pelno, taršos, nekilnojamojo turto, žemės mokesčių mokėjimą. Taip pat šešiems mėnesiams prašoma atidėti mėnesinių mokesčių – gyventojų pajamų mokestį, socialinio draudimo įmokų – mokėjimą“, – rašoma pranešime.

Vyriausybės ir atsakingų institucijų taip pat prašoma netaikyti kvotų trečiųjų šalių vairuotojų įdarbinimui, jeigu jiems, jų pačių prašymu, yra suteikiamos nemokamos atostogos. Vidaus reikalų ministerijos prašoma užtikrinti VĮ „Regitra“ funkcijų vykdymą bent jau numatant tam tikras klientų aptarnavimo valandas.

Susisiekimo ministerijos prašoma užtikrinti, kad karantino sąlygomis vykdomam nuotoliniam Lietuvos transporto saugos administracijos (LTSA) darbui būtų skirti visi turimi LTSA resursai, karantino laikotarpiu atsisakant planinių transporto įmonių patikrų.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (69)