Toks sprendimas priimtas šių metų gruodžio 6 d. Baltarusijos Ministrų Tarybos nutarimu. Juo nuo sausio draudžiama įvežti gyvas kiaules, tam tikrų rūšių gyvūnų ir paukščių mėsą, pieną ir jo produktus, daržoves, riešutus ir vaisius, naminių gyvulių ir paukščių riebalus, gyvūninės kilmės aliejų, dešras, konditerijos gaminius, druską, kurių kilmės šalys – ES, JAV, Kanada, Norvegija, Albanija, Islandija, Šiaurės Makedonija, Jungtinė Didžiosios Britanijos ir Šiaurės Airijos Karalystė, Juodkalnija, Šveicarija.

Šie draudimai nebus taikomi krovinių tranzitui per Baltarusiją, kai vykstama tarptautinio transporto priemonėmis, taip pat prekėms, kurios bus įvežtos iki 2022 m. sausio 1 d., skirtoms asmeniniam naudojimui ir toms, kurioms nustatytos kvotos pagal specialią licenciją. Skelbiama, kad šie apribojimai bus taikomi iki birželio 30 d.

„Linavos“ generalinio sekretoriaus Zenono Buivydo teigimu, šie draudimai – nerimą kelianti žinia ne tik transporto verslui.

„Bet kokie ribojimai ar draudimai verslui niekada nėra naudingi. Šis atvejis – ne išimtis, nes nuo šiol nebus galima įvežti daugelio maisto produktų į šios šalies teritoriją, nors iki šiol jie buvo pristatomi vietinės rinkos klientams. Tokie sprendimai priimti, reaguojant į sankcijas šiai valstybei. Verslui reikės laiko persiorientuoti į kitas rinkas, ieškoti naujų klientų, o kai kuriais atvejais tai padaryti gali būti sudėtinga, nes ne visoms šalims reikalingos prekės, kurių nuo šiol nebepriims Baltarusija.

Transporto įmonės neteks maršrutų, kuriais vykdavo, gabendami maisto produktus klientams į šią šalį“, – sako Z. Buivydas.

Pasak jo, dėl to verslas patirs nuostolius. Tai palies ne tik Lietuvos gamybos ir pervežimo paslaugas teikiančias įmones, bet ir tų šalių verslus, iš kurių draudžiama įvežti daugelį maisto produktų. Kokie nuostoliai bus patiriami – kol kas sunku tiksliai pasakyti, tačiau „Linavai“ esą jau dabar akivaizdu, kad jie sieks šimtus milijonų eurų.

Reaguodama į šias sankcijas, Tarptautinė kelių transporto sąjunga (IRU) jau kreipėsi į Baltarusijos atsakingas institucijas, prašydama suteikti daugiau informacijos ir ieškodama derybinių sprendimų.
Svarbu paminėti ir tai, kad draudžiamoms prekėms, kurios gabenamos tranzitu per Baltarusiją, bus dedamos navigacinės plombos – judėjimo kontrolei skirti navigaciniai įrenginiai, kurie leidžia stebėti transporto priemonės judėjimą, buvimo vietą.

Be to, muitinės pareigūnai, norėdami nustatyti tikslią draudžiamų prekių kilmę, gali atlikti muitinės kontrolę. Jei paaiškės, kad prekių kilmės dokumentuose nurodyta informacija apie jų kilmės šalį nesutampa su turimais duomenimis apie pakuotę, tarą, etiketes, bus traktuojama, kad prekių kilmės šalis - nepatvirtinta. Tuomet muitinės pareigūnai gali uždrausti įvežti tokias prekes į šalį ir ant visų lydinčių dokumentų dėti antspaudus „Įvežimas į Baltarusiją draudžiamas“.

Šaltinis
Temos
Be raštiško ELTA sutikimo šios naujienos tekstą kopijuoti draudžiama.
ELTA
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (33)