Tvarumo link

Šiais laikais ekonominė nauda tampa ne vieninteliu rodikliu, vertinant ir žmonių, ir įmonių veiklą. Verslas siekia ne vien įsigyti paslaugų ar prekių – vis dažniau vertinamos galimybes investuoti ten, kur būtų sukuriama daugiau vertės ir verslui, ir visuomenei. Dėl to atidžiau pradedami vertinti tiekėjai – atsirenkami tie, kurie kelia sau aukštesnius – darnios plėtros – tikslus.

Visgi ko reikia, kad NVO nevirstų eiline UAB, siūlančia tokias pat paslaugas? Kaip, konkuruojant su rinkos dalyviais, išlaikyti tikrąją NVO filosofiją?

Žiniomis, kodėl nevyriausybinės organizacijos neturėtų bijoti tapti socialiai versliomis ir su kokiais valdymo iššūkiais jos susiduria moderniais laikais, dalijosi projekto „Žmogus dėžė“ koordinatorė Aurelija Dzedzevičiūtė ir Sergejus Muravjovas, VšĮ „Transparency International“ Lietuvos skyrius“ direktorius. „HUB Vilnius“ įkūrėjas Mindaugas Danys pristatė sėkmingus pasaulinius, Nerijus Buivydas, VšĮ „Sėkmės mokykla“ direktorius, – lietuviškus NVO socialinio verslumo pavyzdžius.

NVO verslo akimis

Verslas neslepia – labdarai skiriami pinigai turi „vieną gyvenimą“ ir neskatina gavėjų keistis, galvoti apie bendros vertės kūrimą, nekalbant apie užimtumo didinimo, darbo vietų kūrimo, išlaikymo tikslus. Įmonės nuolat užverčiamos pasiūlymais dalyvauti įvairiose NVO iniciatyvose, jas remti, tačiau pasiseka tik nedaugeliui. Kodėl?

Verslo atstovų teigimu, svarbu ne švaistyti jėgas siekiant savo idėjas pristatyti kuo daugiau įmonių, o kreipti dėmesį į pasirinktos verslo įmonės vertybes. NVO pranašumai akivaizdūs – jos gali būti lankstesnės, konkuruoti patrauklesnėmis kainomis rinkoje, turėti stiprias idėjos vedamas komandas. Deja, dažnu atveju pačios NVO nepakankamai įvertina tai, kaip svarbu yra iš anksto užsitarnauti verslo įmonės pasitikėjimą ir būti tinkamai pasirengus bendram projektui su verslo įmone. Ne iki galo apgalvotai elgiamasi, kai pasiūlymai teikiami visam būriui verslo įmonių, mainais siūlant įsidėti logotipą medijų kampanijos metu. Tokią paslaugą verslas gali įsigyti ir kitais būdais, o neretai ir daug pigiau.

Įmonių atstovai pasidalijo patirtimi, ką svarbu žinoti NVO, siekiančiai parduoti savo paslaugas verslui, ir kas lemia jo pasirinkimą.

Kurkime galimybes patys

„Vertinat subjektyviai verslo akimis – mums reikia partnerio. Todėl skatiname ne laukti, o kurti galimybes patiems, drąsiau rodyti savo išskirtinumą, siekti ilgalaikiu bendradarbiavimu ir pasitikėjimu grįstų santykių“, – sakė TEO LT, AB Korporatyvinio administravimo ir teisės reikalų skyriaus direktorė Eglė Gudelytė-Harvey.

E. Gudelytės-Harvey teigimu, prieš pradėdamas bendrą projektą, verslas pirmiausia turi įsitikinti, ar NVO turi pakankamai kompetencijos jį įgyvendinti, ar tai yra patikima, atsakinga organizacija, ar ji pajėgs išlaikyti ilgalaikius santykius su verslu.

Kad reikia daugiau dėmesio skirti išankstiniam pasirengimui, pritaria ir Audrius Makauskas, AB „SEB bankas“ Tvarios veiklos darbo grupės narys. „Atlikite namų darbus. Ieškokite informacijos internete, klauskite, išsiaiškinkite, kas svarbu konkrečiai įmonei. Bendradarbiavimo formų yra įvairių: paslaugų pirkimas ir pardavimas, prekių ar paslaugų mainai, rėmimas. Visgi dažniausia problema, kad paramos ieškantieji negirdi paramos davėjų, o davėjai neišgirsta pasiūlymų informacijos „triukšme“, – sakė A. Makauskas.

Pasak jo patirties, statistika liūdna – apie 95 proc. rėmimo pasiūlymų paruošiama neapgalvojus, kokiam konkrečiai prekės ženklui tai skirta, apie 80 proc. neužsimenama, kodėl tai turėtų būti naudinga ne tik paramos ieškančiajam, bet ir duodančiajam. Dažniausiai apsiribojama informacija, kiek ir kur bus parodytas logotipas. SEB atstovas paminėjo ir dar vieną dažną neigiamo atsakymo priežastį – neretai pasiūlymai pateikiami paskutinę minutę, o įmonių biudžetai planuojami iš anksto. Tai kartais užkerta kelią įmonėms prisidėti prie iš tiesų puikių projektų. Taigi būsimas partneris turėtų pradėti dalyvauti jau projekto planavimo etape.

Taigi, pamėginti pažiūrėti į rengiamus pasiūlymus verslo akimis ir siekti visavertės abipusiai naudingos partnerystės – vienos svarbiausių sėkmingo bendradarbiavimo prielaidų.

„Verslo ir NVO bendradarbiavimo galimybės turi daug potencialo. Tai rodo ne tik susidomėjimas tema bei susirinkusių dalyvių skaičius. Renginių vyksta nemažai, tačiau šios konferencijos siekis buvo padėti nuo „triukšmo“ pereiti prie realaus bendradarbiavimo, kam dar trūksta ir įgūdžių, ir įrankių. – sakė konferencijos organizatorius Nerijus Buivydas, VšĮ „Sėkmės mokykla“ direktorius.

Šaltinis
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (4)