Nerimo lieka daug

Lietuvos prekybos, pramonės ir amatų rūmų asociacijos (LPPARA) prezidentas Rimas Varkulevičius „Delfi“ pasakojo, kad be vilkikų užstrigimų šalyje bei keleto dienų atsiskaitymo sutrikimų, daugiau neramumų lietuviai nepajuto.

Pasak jo, Kazachstane vėl pradėjus veikti internetui bei mobiliajam ryšiui, įmonės pilnai atnaujino savo darbus, o trikdžių šiuo metu nepatiriama, nors, kaip teigė, visai ramiai jaustis dar negalima.

„Visgi nerimo lieka daug, nes nežinoma, kaip reikalai ten klostysis toliau.

Lietuvai situacija gali atsiliepti per aplinkui, tai yra per bankinius atsiskaitymus, per žaliavų brangimą, nes rinkos iš karto reaguoja, o Kazachstanas išgauna dujas ir naftą, parduoda grūdus.

Visa tai susideda į grandinę, kur aidas, banga atsirita ir už mėnesio, todėl verslas į tai kreipia dėmesį ir tam ruošiasi bei žiūri, kas ten vyksta. Didžiausia bėda, kad nėra informacinio lauko sužinoti, kas ten vyksta. Mes net iš verslo negirdime jokių žinių“, – kalbėjo jis.

Rimas Varkulevičius

Apie situaciją šalyje šiuo metu „Delfi“ kalbėjo ir Lietuvos respublikos ambasados Kazachstane atašė ekonominiams klausimams Edgaras Jelanskis.

„Tokių sunkumų, kad į mus būtų kreiptasi iš Lietuvos pusės, jų nėra, išskyrus transporto sektorių. Ten buvo keblumų su kai kuriais vairuotojais.

Informacijos apie gamybos įmones ar strigimus mes negavome“, – teigė jis.

Transporto atašė Kazachstane Gytautas Jundzila taip pat pasakojo, jog šiandien automobiliams jau leidžiama išsikrauti, dirba duomenų bazės ir viskas stoja į vietas.

„Dėl didesnių strigimų informacijos neturiu, tačiau jei kas vyktų, tikrai žinočiau“, – patikino jis.

Automobiliai su vairuotojais iš ten išvyks artimiausiu metu

„Linavos“ prezidiumo narys, bendrovės „Telmento transportas“ direktorius Artūras Telmentas laidoje „Piniginiai reikalai“ taip pat pasakojo, kad keletas pastarųjų dienų iš tiesų buvo įtemptos. Šalyje buvo įstrigę keletas vairuotojų.

Kaip teigė, vienas vairuotojas šalį jau paliko, o kiti du automobiliai buvo sustabdyti, bet sekmadienį pervaryti į muitinės terminalą, o pirmadienio rytą jiems buvo leista vykti į išsikrovimo vietą.

„Šeštadienį iš ryto buvo pradėjęs veikti internetas, porą valandų paveikė ir nutrūko, paskui vėl porą valandų jo nebuvo, o nuo šiandien ryto stebime vairuotojus, su jais viskas gerai, internetas netrūkinėja.

Iš mūsų pusės didelė blogybė buvo tai, kad nežinojome, kaip pasikalbėti su vairuotojais, ryšys nutrūkęs, interneto nėra, maisto nėra.<...> tai buvo didelis iššūkis <...>

Automobiliai nestovėjo miesto teritorijose, tai jokių riaušių, nieko....“, – sakė jis.

Tarptautinio transporto ir logistikos aljanso (TTLA) generalinis sekretorius Povilas Drižas aiškino, jog iš jų aljanso iš viso buvo apie 70 automobilių, kurie vienaip ar kitaip buvo Kazachstano teritorijoje, į ją vyko ar kilus neramumams buvo prie šios šalies sienų.

Povilas Drižas

„Atrodo, kad šiuo metu situacija tam tikruose regionuose yra stabilesnė vien dėl ryšio būvimo, bet kai kuriuose jis dar neveikia.

Muitinės sistemos pradeda darbą, yra išsikrovimo galimybė ir turbūt automobiliai su vairuotojais iš ten išvyks artimiausiu metu“, – sakė jis.

Konfliktą įplieskė brangusios dujos

„Delfi“ primena, kad neramumus Kazachstane įplieskė nuo sausio 1-osios padidinta suskystintų dujų (LPG) kaina, kuri nuo Naujųjų išaugo nuo 60 iki 120 tengių (nuo 0,12 iki 0,24 euro) litrui.

Dar antradienį tūkstančiai žmonių išėjo į gatves protestuoti, o policija juos pasitiko ašarinėmis dujomis ir kurtinamosiomis granatomis.

Kazachstane kilusiems protestams malšinti šalies valdžia pasitelkė radikalią priemonę – užblokavo interneto ryšį.

Kibernetinio saugumo kompanijos „Surfshark“ duomenimis, incidento metu sutrikdytas lyderiaujančių šalies operatorių mobilusis ryšys, tarp jų ir Lietuvos gyventojams pažįstamo „Tele2“. Taip Kazachstanas tapo 10-ąja Azijos ir 26-ąja pasaulio valstybe, blokavusia internetą dėl šalyje kylančių protest, rašė Elta.

Šiuo metu šalyje yra įvesta nepaprastoji padėtis. Daugiau apie tai skaitykite čia.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją