• Galimi konkurentai apstulbo

    Šiam tikslui iš Specialiosios kaimo rėmimo programos skirta 700 tūkst. litų.

    Panaši suma už lietuviškų maisto produktų reklamą internete šiai agentūrai iš valstybės kišenės buvo atseikėta ir pernai.

    "Lietuvos ryto" šaltinių teigimu, tokiam Vyriausybės sprendimui priešinosi tik finansų ministras liberalas Jonas Lionginas, kuris suabejojo agentūrai skiriamų lėšų pagrįstumu.

    Leido konkurso neskelbti

    Brangiam pirkiniui neprieštaravo ir Viešųjų pirkimų tarnyba, nors įstatymai reikalauja, kad perkant daugiau kaip 150 tūkst. litų kainuojančią prekę ar paslaugą būtina skelbti konkursą.

    Tarnyba atsižvelgė į žemės ūkio ministro Kęstučio Kristinaičio tvirtinimus, kad taip būtų parengtas prieš keletą metų pradėtas agentūros projektas - reklamuoti lietuviškus maisto produktus internete ir tokiu būdu operatyviai surasti prekybos partnerių, atverti Lietuvos maisto produktų gamintojams naujas eksporto rinkas.

    Agentūra nemato sau lygių

    Žemės ūkio tarptautinės prekybos agentūros generalinis direktorius Robertas Naudžius teigė, kad elektroninio eksporto katalogo "Virtualioji mugė" populiarumas ir informacijos srautų intensyvumas didėja.

    Bendras katalogo lankytojų skaičius viršija 10 tūkstančių, užregistruota 60 pavienių vartotojų bei 123 šalies maisto pramonės įmonės, kurios turi galimybę visą parą teikti informaciją apie verslo pobūdį ir jų gaminamus produktus užsienio importuotojams.

    R.Naudžius tvirtino, jog agentūros kuriamos virtualios mugės negalima lyginti su kitomis interneto svetainėmis: "Ši suma yra reali. Rengiant sąmatą buvo konsultuojamasi su įvairiais specialistais".

    Galimi konkurentai apstulbo

    Tačiau atlikus interneto svetaines kuriančių bendrovių apklausą, jų atstovai apstulbo, iš "Lietuvos ryto" išgirdę, jog Žemės ūkio tarptautinės prekybos agentūra už elektroninio katalogo kūrimą per metus susižeria tiek pinigų.

    Specialistų teigimu, 700 tūkstančių litų suma, skirta "Virtualiajai mugei" palaikyti - pernelyg didelė suma.

    Įvairiais vertinimais, projektui išlaikyti per mėnesį turėtų pakakti nuo 5 iki 10 tūkst. litų, o svetainei prižiūrėti - 1-2 žmonių.

    Tuo tarpu Žemės ūkio tarptautinės prekybos agentūros direktorius R.Naudžius teigė, jog su šiuo projektu tiesiogiai dirba keturi agentūros darbuotojai. Iš viso jo vadovaujamoje agentūroje dirba 15 žmonių.

    Pasak "Lietuvos ryto" pašnekovų, net perkant panašų gatavą produktą, jis kainuotų daug mažiau.