Justas Gavėnas, EKT: Daugiau kaip dešimt metų dirbate su įvairiomis interneto svetainėmis. Kokie didžiausi Jūsų pasiekimai šioje srityje?

Augutis Kučinskas: Mums pavyko išvystyti ir pelningai parduoti keletą gerai žinomų Lietuvoje projektų, tokių kaip Klase.lt, Epasas.lt, CVBankas.lt ar Studijos.lt. Kurdami projektus stengiamės, kad jie būtų unikalūs ir duodantys apčiuopiamą naudą vartotojams. Pavyzdžiui, Klase.lt buvo pirmasis socialinis tinklas Lietuvoje, turintis tokiam tinklui būdingus ryšius tarp vartotojų (šiuo atveju - bendraklasiai). Greitai Klase.lt tapo nepakeičiama, organizuojant klasės susitikimus.

Jurgis Gudauskas: Jei kalbėtume apie moralinį pasitenkinimą, norėtųsi paminėti Studijos.lt svetainę. Jau daug metų ji – didelis pagalbininkas visiems šalies abiturientams, besiruošiantiems brandos egzaminams ir besirenkantiems, kur studijuoti. Galime drąsiai teigti, kad ne vienai dvyliktokų kartai padėjome pasirinkti gyvenimo kelią. Šioje svetainėje reklamą užsakinėja ne tik didžioji dalis Lietuvos aukštųjų mokyklų, bet ir Švietimo ir mokslo ministerija.

Justas Gavėnas, EKT: Nuo ko prasidėjo šios iniciatyvos?

Augutis Kučinskas: Atsakysiu trumpai - visoms iniciatyvoms, kaip ir visiems išradimams, gimti padeda atsiradęs poreikis. Kai atsirado poreikis su klasės draugais aptarti klasės susitikimo akimirkas – sukūrėme Klase.lt, atsirado specialistų poreikis – sukūrėme CV Banką. Pastaruoju metu jaučiu poreikį visapusiškai tobulėti, taigi atėjo laikas naujam projektui - Gyvenimo universitetui (šypsosi).

Justas Gavėnas, EKT: Kokiais išmatuojamais kriterijais reikėtų vertinti interneto svetainių sėkmę?

Augutis Kučinskas: Kalbant apie finansinę sėkmę, tai visų projektų sėkmę galima būtų vertinti pagal tai, kiek jie uždirba arba kiek jie galėtų uždirbti ateityje. Pagrindinis, su finansais nesusijęs, kriterijus - kokybiškos auditorijos dydis. Aš visada pridedu tą žodelį „kokybiškos“. Mat šiuo metu svetainių reitingai Lietuvoje sudarinėjami, atsižvelgiant tik į jų lankomumą. Bet vieta reitingų lentelėje ne visada atspindi tikrąją portalo sėkmę. Jeigu jie specializuoti, gali didelio lankomumo ir neturėti, bet juos vis tiek galėtume vadinti gana sėkmingais, pvz. Verslo žinių naujienų svetainė.

Jurgis Gudauskas: Dar vienas kriterijus galėtų būti ilgalaikis projekto populiarumas. Kiekvieną savaitę galime susipažinti su nauju projektu internete, kuris reklamos dėka išpopuliarinamas, o jo lankomumas sukeliamas dirbtinai. Bet kai tik reklamos pinigai baigiasi, pasibaigia ir jo lankomumas. Yra toks terminas – tiesioginis srautas (angl. direct traffic), apibrėžiantis, kiek vartotojų į svetainę ateina per jos adresą, o ne iš paieškos sistemų ar reklamų. Kuo šis parametras didesnis, tuo projektas gyvuos ilgiau.

Justas Gavėnas, EKT: Daugelis jau pripažįsta, kad be interneto neišsivers nei verslo bendruomenė, nei paprasti piliečiai. Kokia ateitis mūsų laukia šioje srityje?

Augutis Kučinskas
Augutis Kučinskas: Abejoju ar dar yra likę žmonių, manančių, kad interneto svarba ateityje neaugs arba net mažės. Nors akivaizdu, kad išgyventi įmanoma be interneto ir mobilaus telefono, bet kai kurie žmonės gali ir be maisto kelias savaites išgyventi (šypsosi). Kita vertus, akivaizdu, kad naujosios technologijos ateityje įgaus vis didesnį vaidmenį. Aš manau, kad šiuo metu mes neišnaudojame nei pusės tų galimybių, kurias jau dabar galėtų suteikti informacinės technologijos.

Jurgis Gudauskas: Pabandykite įsivaizduoti, kaip Nidoje gyvenantis žmogus galėtų dalyvauti kokiame nors seminare Vilniuje? Dieną prieš jį, jis turėtų atsiprašyti iš darbo, atvykti į Vilnių, apsistoti viešbutyje, kitą dieną dalyvauti seminare ir po to per kokias 5 - 6 val. grįžti namo. Jei seminaro kaina buvo 200 Lt, tai žmogui iš Nidos jis pabrangsta 2 - 3 kartus. Kyla klausimas, ar nebūtų geriau dalyvauti seminare, neišeinant iš namų ar ofiso?

Justas Gavėnas, EKT: Naujausias Jūsų projektas - "Gyvenimo Universitetas EGU.lt". Tai mokymų internete portalas?

Jurgis Gudauskas: Iš techninės pusės – tai internetinis prekybos centras, kuriame galima įsigyti ir peržiūrėti geriausių lektorių mokymus bei konsultacijas Lietuvoje. Čia galima rasti mokymus įvairiomis temomis: verslui, profesijai, laisvalaikiui, asmenybei, šeimai ar sveikatai. Žvelgiant giliau – tai geriausia galimybė įgyti žinias patogiu laiku ir patogioje vietoje. Kartu su projekte dalyvaujančiais lektoriais labiausiai džiaugiamės, kad nuo šiol mokymai bus prieinami visiems, net ir mažiausiame Lietuvos miestelyje gyvenantiems žmonėms, kurie neturi galimybės aplankyti „gyvų“ seminarų.

Justas Gavėnas, EKT: Kodėl pasirinkote tokį pavadinimą „Gyvenimo Universitetas EGU.lt“?

Augutis Kučinskas: Šiuo metu įgyvendiname pirmąjį investicinį etapą - ruošiame video seminarus ir pildome jų asortimentą svetainėje. Šiame etape ketiname parengti iki tūkstančio Lietuvos ir užsienio lektorių seminarų, mokymų bei konferencijų.

Šis pavadinimas atspindi visą projekto esmę. Ne kartą visi esame girdėję posakį - “baigti gyvenimo universitetą“. Tai reiškia, kad žmogus turi sukaupęs svarbias gyvenimo žinias ir patirtį. Bet iki šiol tam prireikdavo viso gyvenimo. O dabar šis posakis įgaus naują prasmę, nes naujoje svetainėje koncentruotai pateiksime tuos mokymus ir žinias, kurių žmogus nesukaupė mokykloje ar tradiciniame universitete. Galų gale mes suteiksime galimybę atgaivinti žinias, kurios per daugelį metų nenaudojamos pasimiršta, bet išprususiam žmogui yra privalomos.Na, o EGU.lt simbolizuoja elektroninę Gyvenimo Universiteto versiją internete.

Justas Gavėnas, EKT: Šiuo metu maždaug kas antra mokymus organizuojanti įmonė savo garbės reikalu laiko turėti seminarus internete. Kuo esate kitokie? Kokia Jūsų idėjos nauda partneriams ir svetainės lankytojams?

Jurgis Gudauskas
Jurgis Gudauskas: Gyvenimo Universiteto idėja neatsirado vakar. Ilgą laiką stebėjome video seminarų rinkos dalyvius, analizavome jų sėkmes ir nesėkmes. Lietuva – nedidelė šalis, todėl ir seminarų rinka nėra didelė. Labai abejoju, ar kuri nors nedidelė seminarus organizuojanti įmonė investuotų tiek lėšų, norėdama savo mokymus perkelti į internetą. Juolab, kad vien tik nufilmuoti seminarą neužtenka, reikia jį kokybiškai sumontuoti ir tinkamai pateikti vartotojams, o vėliau užtikrinti ir apsaugą nuo nelegalaus platinimo.

Augutis Kučinskas: Mes esame sukaupę didžiulę patirtį IT projektų vystyme. Tam, kad EGU.lt taptų naudingu ir lankomu, į jo vystymą esame numatę investuoti daugiau nei 0,5 mln. Lt. Didžioji šių investicijų dalis bus panaudota techniniam svetainės tobulinimui bei jos populiarinimui. Savo partneriams ne tik suteiksime puikiai veikiantį instrumentą mokymams, bet ir užtikrinsime didelį lankytojų srautą.
Lankytojai vienoje vietoje galės surasti visus jiems reikalingus seminarus, juos peržiūrėti jiems patogiu laiku, o mokymų kainos yra gerokai patrauklesnės, nei tradicinių seminarų.

Justas Gavėnas, EKT: Ar tokioje gausybėje mokymų nepaskęs mažiau populiarūs mokymai ir seminarai?

Jurgis Gudauskas: Manau, kad ne. Čia, kaip ir bet kurioje internetinėje parduotuvėje, galioja ta pati taisyklė – asortimento gausa padeda atrasti savąjį pirkėją. Vienas iš EGU.lt pranašumų ir yra mokymų gausa ir įvairumas.

Augutis Kučinskas: “Kaip pavyzdys galėtų būti kokio nors įmonės filialo vadovas, kuris akcininkams turi paruošti ir pristatyti metų ataskaitą bei ateinančių metų planus. Šiam vadovui praverstų tokios žinios: darbuotojų veiklos vertinimas, planavimas, prezentacijų rengimas, viešas kalbėjimas, verslo etiketas. Praverstų stalo etiketo bei vyno rūšių išmanymas. Visus šiuos mokymus jis galės rasti Gyvenimo Universitete”.

Justas Gavėnas, EKT: Kelti mokymus į interneto erdvę - rizikingas sprendimas. Daugelis mokymų dalyvių vis dar nori dalyvauti renginiuose “gyvai”. Ar manote, kad galite laimėti konkurencinėje kovoje prieš tradicinius paslaugos kanalus?

Augutis Kučinskas: Šiuo aspektu EGU.lt panaši į internetinį prekybos centrą ar interneto knygyną. Visada bus žmonių, kurie mėgsta pavartyti knygas, pačiupinėti daiktą, prieš jį įsigyjant internete. Taip pat bus tokių, kurie mėgsta pabendrauti su lektoriumi, su kitais klausytojais ir pan. Mes neturime tikslo konkurencinėje kovoje laimėti prieš tradicinius šios paslaugos kanalus. Priešingai, mes siekiame bendradarbiauti su “gyvų” seminarų organizatoriais.

Jurgis Gudauskas: Greitėjant gyvenimo tempui, kai laisvo laiko savišvietai lieka vis mažiau ir mažiau, daugeliui žmonių mūsų portalas bus geriausias būdas asmeninei ir profesinei kompetencijai didinti. Be to, kaip ir minėjau, su Gyvenimo Universitetu mes pasieksime or mažesnių Lietuvos miestelių auditoriją, t.y. žmones, kurie neturi galimybės atvykti ir stebėti “gyvų “ seminarų ar konferencijų didmiesčiuose.

Augutis Kučinskas: Kita vertus, EGU.lt turi ir kitų pranašumų. Esu dalyvavęs daugelyje „gyvų“ seminarų ir konferencijų. Praėjus kuriam laikui nuo renginio, sunku atsiminti viską, ką ten pavyko išgirsti ir pamatyti. Tuo tarpu EGU.lt gali pasitarnauti, kaip žinių atnaujinimo šaltinis. Mat tą patį seminarą ar sutrumpintą jo versiją, lankytojai galės dar kartą pažiūrėti jiems patogiu laiku.

Justas Gavėnas, EKT: Ar galite pasidalinti savo verslo plano detalėmis? Kokie Jūsų planai, susiję su EGU, skaičiais?

Jurgis Gudauskas: Vienareikšmiškai galima pasakyti, kad jau po kelių mėnesių veiklos, svetainės lankomumas tikrai bus ne mažesnis nei 100.000 unikalių vartotojų. Tai įvyks savireklamos ir Google optimizavimo dėka. Pradžioje lankytojų srautai ateis dėl reklamos, tačiau esame numatę ir kitų, gerokai efektyvesnių vartotojų informavimo ir pritraukimo įrankių.

CV

Augutis Kučinskas

Išsilavinimas:
•Gimęs 1975 m.
•VU (1999- 2001). Kokybės vadyba. Magistras
•VU (1994- 1998). Verslo vadyba. Bakalauras
Profesinė karjera:
•VšĮ „Gyvenimo Universitetas LT“ steigėjas, direktorius (nuo 2011)•UAB „Klasė.lt“ direktorius, valdybos pirmininkas (2007 – 2010)
•UAB „Interprekyba“ direktorius, akcininkas (nuo 2002)

Jurgis Gudauskas

Išsilavinimas:
•Gimęs 1978 m.
•Vilniaus kolegija (2002 - 2005). Verslo vadyba. Profesinis bakalauras
•VU (1997 - 2001). Matematika. Bakalauras
Profesinė karjera:
•Portalo EGU.lt – Gyvenimo Universitetas projektų vadovas (nuo 2011)•UAB “Epasas.lt“, UAB “Klasė.lt” portalų studijos.lt, supervideo.lt, vanile.lt projektų vadovas (2008 - 2011)
•Laisvai samdomas rinkodaros, reklamos ir web projektų vadovas (2002 - 2008)

Apie UAB “Interprekyba”

•Įkurta 2002 m. Pradinė veikla – prekyba internetu, projektas – Perku.lt
•Tuo metu rinkoje buvo nedaug bandymų prekiauti internetu, tačiau iš visų tuo metu buvusių, Perku.lt pagal savo funkcionalumą buvo artimiausias šiandien įprastoms elektroninėms parduotuvėms
•Nuo 2003 m. pradėti vystyti projektai Klase.lt (Epasas.lt) ir Studijos.lt, kurie vėliau buvo sėkmingai parduoti investuotojams
•Dabar šie projektai įeina į didžiausią Lietuvoje svetainių tinklą Epasas.lt
•Nuo 2005 m. per 3 metus išvystytas ir sėkmingai parduotas darbo ir darbuotojų paieškos portalas CVBankas.lt
•Portalą įsigijo didžiausia skelbimų portalų grupė Lietuvoje, jungianti tokius projektus, kaip Skelbiu.lt, Aruodas.lt, Autogidas.lt ir kt.
•2012 m. sukurtas ir toliau vystomas nuotolinio mokymo instrumentas, skirtas webinarų, įvairių mokymų, konferencijų transliavimui ir pardavimui internete

Daugiau apie tai galite pasidomėti UAB „Ekonominės konsultacijos ir tyrimai“ tinklapyje