aA
Liepos 25 d. vyksiančiuose mokymuose „Efektyviausias marketingas tavo verslui“ viena iš keturių dalių skiriama turinio kūrimui socialiniuose tinkluose. Be sėkmingo vartotojų įtraukimo šiame kanale verslas gali tapti praktiškai nematomas, tad labai svarbu žinoti, kaip socialiniuose tinkluose pristatyti save, rasti savo vartotoją ir jį sudominti.
© Unsplash

Mokymuose šia tema pranešimą skaitys skaitmeninės kūrybos agentūros „bigNow“ vadovė ir mentorystės programos „Women Go Tech“ valdybos narė, skaitmeninės komunikacijos specialistė Jarūnė Narkevičiūtė, kuri jau dabar atskleidžia šiek tiek įžvalgų, kaip sukurti tinkamą turinį.

Suvokti esmę

Populiariausiais socialiniais tinklais mūsų šalyje vis dar išlieka „Facebook“, „Instagram“ ir „LinkedIn“. Visi jie skirtingi, kiekvienam reikia kitokio turinio, tačiau pašnekovė pastebi, kad pirmiausia svarbu suprasti pačią socialinio tinklo esmę, jo struktūrą, o tuomet rinktis savo turinio strategiją.

„Visada galimos kelios startinės turinio kūrybos pozicijos: pradėti nuo rėmų, kuriuos turi kanalas, ir juose galvoti idėją, ką ir kaip pasakysime savo auditorijai, arba atvirkščiai – tiesiog laisvai kurti idėjas, o tada jas pritaikyti kanalui. Nesvarbu, kokiam kanalui kuriama, prekių ženklai visada stengiasi komunikuoti įtraukiančias žinutes, patrauklius ir „skanius“ vizualus“, – pastebi J. Narkevičiūtė.

Auditorija tampa išranki

Pašnekovė teigia, kad esminės turinio kūrimo tendencijos labai nekinta, stiprėja tik tam tikrų sudedamųjų dalių įtaka.

„Pasaulinės tendencijos kardinaliai nesikeičia, toliau išlieka svarbus prekių ženklo autentiškumas ir išskirtinumas, didėja auditorijos poreikis personalizacijai, tik jai skirtoms žinutėms, pasiūlymams. Auga nuomonės formuotojų įtaka, fokusavimasis į kontekstą, įvykius, mikromomentus“, – vardija J. Narkevičiūtė.

Anot specialistės, Lietuvoje reikalavimai turiniui auga, didėja auditorijos suvokimas ir gebėjimas atskirti, kas yra įdomus bei geras turinys, o prekių ženklai stengiasi atliepti vartotojų poreikius.

„Žvelgdami į Lietuvą, galime matyti, kad pamažu keičiasi turinio vartojimas. Kartelė auga, auditorijos nenustebinsi vizualu iš nuotraukų bazės ir užkrautu prekių ženklo logotipu, taip pat nebe taip lengvai pavyks gauti įsitraukimo veiksmų. Prekių ženklai bando išnaudoti skirtingas turinio formas, dirbti su autentiškomis nuotraukomis, plėtoti unikalias rubrikas, vis daugiau turinio komunikuoja per kampanijas, o ne pavienius įrašus“, – pasakoja pašnekovė.

Jarūne Narkevičiūtė
Jarūne Narkevičiūtė
© Bendrovės archyvas


Finansų paskirstymo klausimai

J. Narkevičiūtės teigimu, reklamos kampanija gali kainuoti labai skirtingai ir tai iš esmės priklauso nuo nustatyto kampanijos tikslo: „Investicijos priklauso nuo to, kokius rezultatus tie kanalai turi atnešti visame prekių ženklo naudojamų kanalų kontekste. Jeigu keliami rodikliai, tokie kaip įsitraukimas, pasiekiamumas, tai prekių ženklas investuos į turinį, kuris yra unikalus, dažniausiai įtraukiantis vaizdo įrašų kūrybą, originalių nuotraukų fotografavimą. Kitu atveju, jeigu tai daugiausia srauto generavimo šaltinis, konversijų generavimas, tai didžioji biudžeto dalis keliaus reklamai, o reklaminių skydelių gamyba tikrai nesudarys didelės išlaidų dalies.“

Norėdama dar didesnio aiškumo, skaitmeninės komunikacijos specialistė pateikia savo patarimą, kaip tikslinga būtų skirstyti reklamai skirtą biudžetą socialiniuose tinkluose: „Biudžetą patarčiau skirstyti per kampanijas, t. y. X laikotarpiu pasakyti Y auditorijai apie savo produktą ar paslaugą Z. Tokiu atveju galima matyti visą metų planą ir turėti pradžią bei pabaigą, kada matuojame rezultatus ir gebame palyginti su praėjusiomis kampanijomis. Žinant kampanijos rėmus, galima turinį susikurti iš anksto, pavyzdžiui, kuriant tik vieną fotosesiją.“

Dažnos klaidos

Ilgametėje savo darbo praktikoje J. Narkevičiūtė susiduria su skirtingais verslais, jų plėtojamomis reklamos kampanijomis, tad nesunkiai išskyrė esmines, dažniausiai pasitaikančias turinio rengimo klaidas: „Pastebima klaida – kanalų nesuderinamumas, pavyzdžiui, socialinėje žiniasklaidoje nepamatysite nieko panašaus į tai, kokie plakatai kabo mieste. Kitas dažnas atvejis – pačių turinio formų neišmanymas, kai, pavyzdžiui, reklaminiame skydelyje bandoma sutalpinti daug teksto. Kalbant apie su tekstu susijusias klaidas, viena esminių – auditorijai neaktualios žinutės, kai prekių ženklas mąsto tik per tai, ką jis nori pasakyti auditorijai, o ne tai, kas jai įdomu, taip pat per mažas dėmesys tekstams, nors tai gana nesudėtingas būdas išsiskirti“, – įsitikinusi J. Narkevičiūtė.

Keturi mokymų moduliai

Didžiausio jauno verslo portalo „BZN start“ organizuojamus mokymus „Efektyviausias marketingas tavo verslui“ sudarys keturios dalys. Pirmojoje dalyje „Choco Agency“ partneris, „MoQ“ rinkodaros vadovas bei skaitmeninės komunikacijos kurso „Atomic Garden Vilnius“ vadovas Tomas Nemura dalinsis žiniomis apie socialinių tinklų rinkodarą, vėliau „Amazon“ verslo konsultantas ir paskyrų administratorius Klaidas Šiuipys apžvelgs videoreklamos galimybes. Trečiojoje dalyje skaitmeninės kūrybos agentūros „bigNow“ vadovė Jarūnė Narkevičiūtė atskleis turinio kūrimo subtilybes, o mokymus užbaigs „Evolvery“ SEO ir turinio rinkodaros skyrių vadovė Kamilė Sinkevičiūtė, pristatysianti SEO optimizavimo galimybes.

Mokymai skirti ir pradedantiesiems, ir pažengusiesiems, o už pagalbą juos organizuojant „BZN start“ dėkoja savo draugams: didžiausiam naujienų portalui DELFI, agentūrai „Choco Agency“, verslo miesteliui „Technopolis“ ir „Spaudos departamentui“.

Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Estijai sumažinus alkoholio akcizus, suomiai jo nupirko 40 proc. daugiau (14)

Estijoje nuo liepos sumažėjus alkoholio akcizams, į šalį plūstelėjo Suomijos alkoturistai,...

Prie Lietuvos bankų asociacijos šiemet prisijungė šešios verslo organizacijos (2)

Prie Lietuvos bankų asociacijos (LBA) šiemet prisijungė šešios verslo organizacijos. Prie LBA...

Širinskienė kritiškai vertina siūlymą ilginti alkoholio prekybos laiką, Kirkilas jam pritaria (9)

Seimo „valstiečių“ frakcijos narė Agnė Širinskienė kritiškai vertina...

Stebint signalus dėl krizės Mačiulis optimizmu netrykšta: yra tik dvi geros žinios (141)

„Swedbank“ vyriausiasis ekonomistas Nerijus Mačiulis sako, kad pasaulinės tendencijos rodo, kad...

Rusijos bankų pelnas šiemet ūgtelėjo 1,5 karto (3)

Rusijos komerciniai bankai per septynis šių metų mėnesius uždirbo 1,178 trln. rublių (15,9...

Top naujienos

VSD pažyma dėl Rozovos: su Rusijos diplomatais derino ir partijos programą, ir koalicijos galimybes buvo tariamasi dėl finansinės paramos, užsakomųjų straipsnių (310)

Seimo narė Irina Rozova leidimo dirbti su slapta informacija negavo nuslėpusi kontaktus su kitų...

Andrius Tapinas: tai bus didžiausias „Laisvės piknikas“ (3)

Šeštadienį Kauno Nemuno saloje vyks jau trečiasis „ Laisvės piknikas “. Jo organizatorius,...

Sveikatos apsaugos ministerija apie tragiškai pasibaigusį gimdymą namuose: tai buvo nelegali veikla (99)

Ketvirtadienį perpiet žiniasklaidą pasiekė žinia apie ankstyvą rytą mirtimi pasibaigusį...

Karbauskis apie Rozovos pažymą: jei kurios nors partijos narys išduoda, nereiškia, kad išduoda visa partija (116)

Į žiniasklaidą nutekėjus VSD raštui, kuriame teigiama, jog Seimo narė Irina Rozova net po...

Švedijos ambasada pateikė atsakymą: neneigia perdavusi investuotojų nerimą dėl miškų (13)

Švedijos ambasada sako, kad prezidento Gitano Nausėdos komandai perdavė investuotojų nerimą...

Tomaševskis apie VSD pažymą dėl Rozovos: čia kažkokia nesąmonė (27)

Lenkų rinkimų akcijos-Krikščioniškų šeimų sąjungos lyderis Valdemaras Tomaševskis teigia...

Lietuvei islandų požiūris sukėlė dviprasmiškus jausmus: įdomu, kaip viskas čia atrodys po 50 metų

Nekontroliuojamos banginių medžioklės ir klimato kaitos padariniai, keičiantys kraštovaizdį –...

Populiarieji „Ikea“ kukuliai atsiskleidė kitomis spalvomis: išdavė, kaip pasigaminti namuose

Šią savaitę minima tarptautinė švediškų kukulių diena. Tai populiariausias IKEA restorano...

„Carlsberg“ vadovas sako nebūsiąs „sugundomas“ neigiamų palūkanų normų – kaip niekad pigiais kreditais verslui plėsti

„Carlsberg“ vadovaujantis vyras tvirtina nebūsiąs „sugundomas“ neigiamų palūkanų normų,...

Pranckietis paskelbė dieną, kada paliks „valstiečius“: dėl Seimo pirmininko posto žada likti pareigingas (121)

„Sprendimą paskelbiau turbūt prieš pusatro mėnesio, kai buvo paskelbta, kad mane šalins iš...