Tačiau bendrai didelio skirtumo tarp pirkėjo parduotuvėje ir internete jis neįžvelgia.

„Dabar internete yra perkamos brangesnės prekės – tai tikrai matosi. Dėl to, kad žmonės perka labiau apgalvotai ir tikrai tai, ko reikia. Nebūna spontaniškų pirkimų.

Tuo metu į parduotuvę atėjęs žmogus, pamato daug įvairių naujovių ir tada perka daugiau: tai to reikia, tai ano“, – DELFI sakė jis.

Verslininkas pastebėjo, kad pastaraisiais metais jam ir pačiam kartais būna sudėtinga susigaudyti tarp visų naujovių.

„Tačiau tie, kurie ieško ir žino, ko nori – perka internete. Parduotuvėse dažniau būna spontaniškas pirkimas“, – teigė A. Rusteika.

Europos Sąjungos statistikos agentūros „Eurostat“ duomenimis, 2016 metais 44 proc. visų interneto vartotojų Lietuvoje prekes pirko internetu. Visoje ES tokių buvo apie du trečdaliai.

Nepataria pulti stačia galva

„Topo grupės“ įkūrėjas teigė, kad į elektroninę prekybą tikrai reikia investuoti, tačiau kol kas tai dar nepelninga veikla.

„Palyginus su standartine prekyba, reikia labai atsargiai žiūrėti – nelipti stačia galva ir tikėtis, kad pasiseks ir viską pirks“, – sakė jis.

A. Rusteika sutiko, kad prekybos internete apyvartos auga, tačiau pabrėžė, kad per vieną dieną niekas nepasikeis.

„Reikia atrasti investicijų ir kliento poreikių patenkinimo balansą. Tai labai sudėtingas klausimas. Reiki būti priekyje, bet nesinori prarasti įdirbio, kurį turime mažmenoje“, – sakė pašnekovas.

Nori išlaikyti augimą

A. Rusteika pasakojo, kad 2016 metai „Topo centrui“ buvo labai sėkmingi.

„Kaip ir visoje Lietuvoje, prekyba kyla. Žinoma, iš pradžių būna sunku kilti, bet dabar norisi išlaikyti tą kilimą“, – sakė jis.

Kalbėdamas apie ateityje laukiančius iššūkius, A. Rusteika pasakojo, kad šiuo metu labai daug dėmesio skiria ne tik įprastai, bet ir elektroninei prekybai.

„Mes esame mažmeninės prekybos įmonė, bet vystome sėkmingą elektroninę prekybą. Dabar reikia išlaikyti santykį tarp jų“, – sakė jis.

A. Rusteika taip pat teigė, kad didelių pokyčių Lietuvos verslo aplinkoje nemato.

„Valdžia dabar sako, kad naktinių reformų daugiau nebus. Tada buvo verslui katastrofa. Mes po to dar kelis metus sunkiai vertėmės. Kai valdžia nesikiša, tai verslas ramiai gyvena ir viskas gerai“, – sakė jis.

Pasakos apie įmonių susijungimus

Vadovų konferencijoje „EBIT 2017“, kuri vyks kovo 9 dieną, „Topo grupės“ įkūrėjas ir akcininkas A. Rusteika ketina skaityti pranešimą apie įmonių pirkimus ir pardavimus.

„Tiesiog savo asmenine patirtimi pasidalinti. Kadangi gyvenime teko ir pirkti, ir parduoti, ir jungtis. Papasakosiu, dėl ko sunku tai atlikti“, – DELFI sakė jis.

Pašnekovo teigimu, ši tema Lietuvos rinkoje šiuo metu aktuali ne tik dėl gandų apie pokyčius didelėse įmonėse, bet ir dėl to, kad mažos įmonės yra nelanksčios ir nenori suprasti, kad verslas irgi yra prekė.

„Reikėtų, kad žmonės lanksčiau žiūrėtų, kad nebijotų to daryti, – kalbėjo jis. – Taip, verslininkui gali būti sudėtinga atsisveikinti su verslu, kurį sukūrė nuo nulio.“

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (273)