Pernai išaugus aviakompanijų klientų skaičiui, jos persidalijo rinką, kurioje silpnėja lyderio - privatizuojamos nacionalinės oro bendrovės "Lietuvos avialinijos" (LAL) - pozicijos.
© ELTA
Pagal į Vilnių ir iš jo skraidintų keleivių skaičių, kur Lietuvoje konkuruoja didžiosios aviakompanijos, pernai LAL priklausė didžiausia - 46,8 proc. - rinkos dalis, ji per metus sumažėjo 6,8 proc. Įskaičiuojant dar du stambius šalies oro uostus - Kauną bei Palangą, kur dirba antrinė privatizuojamos avialinijų įmonės bendrovė "Aviakompanija Lietuva", LAL užimama šalies oro rinkos dalis sudaro apie 51 proc.

Eltą konsultavusių specialistų vertinimu, kadangi praėjusiais metais keleivių srautas padidėjo beveik dešimtadaliu, klientų aviakompanijos neprarado, tačiau oro rinka buvo persidalinta procentine išraiška. Kaip ir užpernai, antroje vietoje pagal užimamą rinkos dalį buvo Skandinavijos oro kompanija SAS, kuriai priklauso 2,2 proc. mažiau nei prieš metus - 16,4 proc. - mūsų šalies oro rinkos ir kuri pretenduoja privatizuoti kontrolinį 66 proc. LAL akcijų paketą.

Vokietijos "Lufthansa", kartu su SAS priklausanti tam pačiam "Star Alliance" aljansui, praėjusiais metais teko 8 proc. į Lietuvą skridusių keleivių.

Kaip ir Skandinavijos kompanija tam pačiam aljansui priklausančios Vokietijos "Lufthansa" dalis rinkoje pernai sumažėjo nuo 9,5 proc. iki 8,7 proc. Ji liko paskutinė Lietuvos oro rinkos lyderių trejetuke. Kita "Star Alliance" narė - austrų "Austrian Airlines" - pernai savo pozicijas atstatė iki 3,8 proc. Regioniniais aljanso partneriais laikomoms Latvijos "Air Baltic" bei Estijos "Estonian Air" pernai teko 1 proc.ir 1,9 proc. mūsų šalies oro rinkos.

Iš viso šio aljanso nariai bei regioniniai partneriai pernai turėjo daugiau kaip trečdalį - 39,8 proc. - Lietuvos oro rinkos. Jei SAS pasiūlytų palankias sąlygas "Lietuvos avialinijų" kontrolei įgyti, "Star" aljansui ir jo regioniniams partneriams, pernykščiais duomenimis, priklausytų didžioji dalis - 86,6 proc. oro rinkos.

Nors pernai per metus pagrindinių lyderių trejetukas nepasikeitė, tačiau prie jų labai priartėjo palyginti neseniai Lietuvos oro rinkoje dirbanti Čekijos kompanija "Czech Airlines". Ji su 5,6 proc. mūsų šalies oro rinkos dalimi pirmajame penketuke atsidūrė ant ketvirtojo laiptelio, penktąją vietą palikdama Lenkijos LOT - 5,3 proc. Suomijos "Finnair", svarstanti įvairius galimus ilgalaikio bendradarbiavimo planus su "Lietuvos avialinijomis", tačiau neketinanti dalyvauti jų privatizavime, praėjusiais metais turėjo 2,9 proc. mūsų šalies oro rinkos. Rusijos "Aeroflot" pernai priklausė 3,5 proc. Lietuvos oro rinkos.

Iš viso Vilniuje, į kurį driekiasi svarbiausi oro maršrutai, dirba dešimt oro bendrovių. Be jų, dar yra "Aviavilsa", kuri specializuojasi užsakomuosiuose skrydžiuose.

Statistiniai duomenys rodo, kad pernai Lietuvos oro bendrovės aptarnavo 376,3 tūkst. keleivių, arba 3,6 proc. daugiau negu prieš metus. Vien į Vilnių minimu laikotarpiu atskrido 634,991 tūkst. keleivių - 8,9 proc. daugiau nei 2001-aisiais. Bendras visų trijų - Vilniaus, Kauno ir Palangos - oro uostų pralaidumas yra apie 2,2 mln. keleivių ir apie 42 tūkst. tonų krovinių.

ELTA
Kopijuoti, platinti, skelbti agentūros ELTA informacijas ir fotoinformacijas be raštiško agentūros ELTA sutikimo draudžiama.
Populiariausios nuomonės
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Alkoholio ribojimai – ne problema: pirkėjai prisitaikė (72)

Norint įsigyti alkoholio didesnių problemų nekyla, tiesiog tenka labiau planuoti ir paprašyti...

Registrų centrui nurodyta patikrinti, ar darbuotojai tinkamai deklaruoja interesus (2)

Registrų centro vadovybė turės patikrinti, ar įmonės darbuotojai tinkamai deklaruoja privačius...

Slidinėjimo kurortus Kirgizijoje atranda ir europiečiai (3)

Garsėjanti kalnais Kirgizija vilioja alpinistus profesionalus ir mėgėjus pasivaikščiot po...

Sugriuvusią „Maxima“ Rygoje apdraudusi „Ergo“ išmokės 1,6 mln. eurų (10)

Vokietijos kapitalo Baltijos šalių draudimo bendrovė „ Ergo Insurance “ sumokės 1,615 mln....

Veryga sugalvojo, kuo pakeisti cukraus mokestį (523)

Sveikatos apsaugos ministerija , rodos, rimtai užsimojo gyventojus atbaidyti nuo cukraus. Dar...

Top naujienos

Iš anksto nederinto susitikimo metu padalijo Lietuvą: tai lems ir atlyginimų dydį

Aiškėja, kaip įvykdžius planuojamas reformas ir įvedus etatinio apmokėjimo sistemą pasikeis...

Plinta naujas sukčiavimo būdas – Lietuvoje jau yra nukentėjusiųjų (33)

Pažadais apie lengvai uždirbamus pinigus patikėję ir nepatikimose interneto svetainėse į...

Alkoholio ribojimai – ne problema: pirkėjai prisitaikė (72)

Norint įsigyti alkoholio didesnių problemų nekyla, tiesiog tenka labiau planuoti ir paprašyti...

Ramutei Daktarienei – dovana: teismas nutarė jai grąžinti garsiąją Užliedžių pilaitę atnaujinta 14.47 val. (276)

Kauno Daktarų nusikalstamam susivienijimui vadovavęs ir iki gyvos galvos įkalintas Henrikas...

Kauno rajone dingusi jauna moteris rasta į kanalą įvažiavusiame automobilyje smurto žymių nerasta (134)

Kauno apskrities vyriausiojo policijos komisariato (VPK) pareigūnai surado dingusios Živilės...

Per stebuklą išsigelbėjęs Šilalės žydas apie budelius lietuvius: žinau jų pavardes (219)

„Turbūt Dievas norėjo, kad likčiau gyvas“. Taip sako vienintelis Holokaustą išgyvenęs...

Dėl galimo slapto pokalbių klausymosi - kreipimasis į Generalinę prokuratūrą (3)

Ketvirtadienį Vilniaus savivaldybės tarybos Kontrolės komiteto pirmininkas Vidas Urbonavičius...

Rusija siunčia žinią savo kaimynėms: įžvelgė daugiau grėsmių (71)

Rusijos federalinė saugumo tarnyba ( FSB ) paskelbė atnaujintą strateginį valstybės sienų...

Gyvai / Startavo 12-asis Dakaro etapas: ilgiausias išbandymas automobiliams lietuviai ir vėl taikosi į TOP-20 (67)

Jubiliejinio 40-ojo Dakaro ralio dvyliktasis etapas sportininkus pasitiko staigmenomis dar...

Virš Australijos skridusiame lėktuve – panika: šis skrydis buvo tarsi pragaras (2)

Oro bendrovės „Malaysia Airlines“ lėktuve, ketvirtadienį dėl „techninių priežasčių“...