Valdybos pirmininkas: tai yra visai ne dėl to

Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos vadybos pirmininkas Nerijus Udrėnas penktadienį surengtoje spaudos konferencijoje atkreipė žurnalistų dėmesį į žinią apie darbuotojų atleidimą.

„Ar tai susiję su trąšų krovos netekimu? Anaiptol. Kas bus atleista? Keli žmonės. Vienu laivu bus mažiau, nes jis nusidėvėjęs ir jo bus atsisakoma, keleto apsaugos darbuotojų. Tai yra tiesiog darbai, kurie buvo reikalingi peržiūrėti žmonių skaičių, efektyvinti eilinį, kasdieninį darbą, bet tai nėra susiję su pasekmės-priežasties santykiu. Tačiau iškomunikuota buvo tarsi tai yra dėl to (baltarusiškų trąšų krovinių mažėjimo – Delfi). Anaiptol.

Kiekvieno gero vadovo prievolė – žiūrėti procesus. Papildoma dingstis dėl krovos pajamų sumažėjimo – taip, tačiau tai visai ne dėl to, nors žiniasklaidoje antraštėse atrodo, kad taip yra“, – kalbėjo N. Udrėnas.

Gentvilas: trąšų tranzitas didėja, o ne mažėja

Šia žinia penktadienį stebėjosi ir Seimo narys Eugenijus Gentvilas.

„Kodėl žurnalistai nesiaiškina, kodėl iš tikrųjų atleidžiami tie 20 darbuotojų? Pasakyta, kad dėl šios tranzito krizės. Bet juk žinome, kad „Belaruskalij“ pradėjo vežti dar daugiau trąšų. Tai – ne ta priežastis, dėl kurios atleisti darbuotojai.

Tikiu, kad jie buvo atleisti, tačiau krantinės tebestovi, uostą ir krantines prižiūrėti reikia, geležinkelius prižiūrėti ir remontuoti reikia. Tai yra uosto direkcijos darbai ir uždaviniai, o trąšų kiekis pastaraisiais mėnesiais padidėjo, ir susieti 20 žmonių atleidimą su esama tranzito krize – neišeina“, – laidoje „Delfi diena“ pastebėjo politikas.

Vis dėlto jis pripažino, kad ateityje, jei nutrūktų baltarusiškų trąšų srautas, tai gali atsiliepti darbuotojų skaičiui: „Iš dalies uosto direkcijoje ir pačiame Birių krovinių terminale, kuriame 30 proc. akcijų turi „Belaruskalij“. Deja, nuostoliai bus neišvengiami, bet ne tiek 20 žmonių.“

Paklaustas, kokios galėtų būti tikrosios atleidimo priežastis, E. Gentvilas pažymėjo, kad bet kuriuo atveju ne dėl trąšų tranzito, kuris pastaraisiais mėnesiais didėja.

„Gal tai kokia reorganizacija, bet uosto direkcijai darbų nesumažėjo, nes trąšų vežimas didėja, o tie du dalykai sutampa tarpusavyje. Negali būti, kad darbuotojai atleidinėjami dėl tos baltarusiškų trąšų tranzito situacijos. Matyt, yra kitų priežasčių, jos yra objektyvios ir pagrįstos, tik išsakytos kitos priežastys“, – kalbėjo Seimo narys.

Eugenijus Gentvilas

Latakas: baltarusiškų krovinių srautas mažėja visus metus

Klaipėdos uosto direkcijos generalinis direktorius Algis Latakas sako, kad šis sprendimas yra kompleksinis: „Vertinome esamą situaciją, ją analizavome, matydami pajamų mažėjimą ir ruošdamiesi ateičiai buvome priversti imtis nemalonių, bet būtinų sprendimų.“

Jo teigimu, sankcijų poveikį Klaipėdos uostas jaučia jau visus metus, dalis baltarusiškų krovinių jau nuo sausio nebepasiekia Klaipėdos uosto. Tai esą susiję ne tik su baltarusiškomis trąšomis, bet ir kitais produktais.

„Baltarusiškų krovinių srauto mažėjimą Klaipėdos uostas jaučia jau visus metus, nepriklausomai nuo sankcijų. Nuo sausio uoste nebekraunama Baltarusiška nafta ir naftos produktai. Taip pat fiksuojame baltarusiškos medienos, juodųjų metalų ir kitų baltarusiškų krovinių krovos mažėjimą“, – aiškina A. Latakas.

Fiksuodami baltarusiškų krovinių srauto mažėjimą, taip pat rengiantis baltarusiškų trąšų tranzito per Klaipėdos uostą pabaigai, rugsėjį Uosto direkcija peržiūrėjo darbuotojų funkcijas.

„Pasikalbėjus su padalinių vadovais, peržiūrėjus visų darbuotojų funkcijas, įvertinus darbų apimtis ir siekiant užtikrinti optimalų pareigybių skaičių įmonėje, buvo priimtas sunkus, tačiau, deja, neišvengiamas sprendimas, atleisti 20 darbuotojų. Tai įvairių grandžių darbuotojai“, – komentuoja A. Latakas.

Anot jo, šiuo metu būtų sunku tiksliai atsakyti į klausimą, ar ateityje dėl sumenkusių krovos rezultatų etatų nemažės. „Kol kas jų neplanuojame, tačiau drastiškai mažėjant krovai uoste, kas taip pat lemia mūsų įmonės pajamas, gali tekti dar kartą įvertinti darbuotojų darbų apimtis“, – pažymi jis.

Algis Latakas

Delfi primena, kad antradienį susisiekimo ministras Marius Skuodis priėmė sprendimą dėl A. Latako likimo. Ministras žurnalistus informavo, kad vadovas gali toliau eiti pareigas.

„Įvertinau visą informaciją, kurią pateikė valdyba. Įvertinau teisininkų išvadas. Galiu pasakyti, kad dėl viešų mestų kaltinimų iš kai kurių politikų uosto vadovams, nematau jiems pagrindo. Įvertinęs visą situaciją ir kad valdyba prisiima atsakomybę dėl tolesnio darbo su vadovu, galiu konstatuoti, kad uosto vadovas turi mandatą toliau tęsti darbus, o jų yra labai daug“, – spaudos konferencijoje sakė ministras.

Klaipėdos jūrų uosto direkcijos valdyba taip pat penktadienį nesiūlė atleisti direkcijos vadovo A. Latako. Uosto valdybos pirmininkas pabrėžė, kad sankcijos nebuvo pažeistos, tačiau aplinkybių viešinimas ir komunikacija esą kelia abejonių.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (66)