Lietuvos prekybos įmonių asociacijos vykdantysis direktorius Marius Busilas DELFI sakė, kad konkurencija mažmeninės prekybos rinkoje Lietuvoje yra „labai įtempta“: „Mūsų dabartiniai tinklai yra labai stiprūs, taigi šioje vietoje bus sunku. Viskas priklauso nuo to, kaip dirbsi. Matote, kokios būna reklaminės akcijos. Atėjus „Prismai“ konkurencija bus labai stipri, manyčiau, kad jeigu ateina dar vienas papildomas konkurentas, nuo to bus geriau pirkėjui“.

Kartu jis pripažįsta, kad pirkėjai dažniausiai eina ten, kur pasiūloma geresnė kaina.

„Lietuvoje pirkėjai yra mažai lojalūs, visi seka akcijas ir jeigu tik yra pasiūloma gera kaina, tai pirkėjas apsilankys kitos spalvos ar kito pavadinimo parduotuvėje. Šioje vietoje visą laiką yra galimybė prisivilioti ir patraukti klientą, tai priklauso nuo darbo ir sumanumo. Lietuviai pagal lojalumą prekybos centrui yra vieni iš paskutinių Europoje“, – kalbėjo M. Busilas.

Pašnekovo teigimu, pagal prekybos centrų užimamą rinkos dalį Lietuva yra tarp vidutiniokų Europos Sąjungoje.

„Pavyzdžiui, Skandinavijoje 2-3 tinklai užima po 80 proc., o Lietuvoje keturi tinklai užima 72 proc. rinkos. Mums labai keista girdėti, kaip politikai keturis tinklus vadina monopolija. Kalbant juokais, dabar bus penki monopolistai“, – juokavo M. Busilas.

Jis atkreipė dėmesį, kad kaimyninėse šalyse „Prisma“ kol kas turi nedaug parduotuvių – Latvijoje dvi, o Estijoje – penkias.

Lietuvos laisvosios rinkos instituto vyresnysis ekspertas Žilvinas Šilėnas DELFI taip pat sakė, kad dėl žemo lojalumo naujam žaidėjui gali pavykti mažomis kainomis privilioti pirkėjus.

„Kai yra mažas pirkėjų lojalumas, net ir naujam prekės ženklui gali pasiteisinti atėjimas su žemomis kainomis. Vien faktas, kad atsidaro naujas prekybos centras, rodo jog mažmeninėje prekyboje konkurencija vyksta ir kad tai yra dinamiškas ir gyvas sektorius. Be abejo, verslo sprendimą pakomentuoti sunku, tačiau jeigu jie nusprendė, tai, matyt, jie savo perspektyvas vertina teigiamai“, – sakė jis.

Pašnekovo teigimu, rinkos koncentracija Lietuvoje yra labai aukšta – keli stiprūs žaidėjai dominuoja rinkoje.

„Tuo pačiu aukštas koncentracijos lygis Lietuvos atveju rodo, kad vyksta nemaža konkurencija tarp esančių prekybos centrų. Naujo prekybos centro atsiradimas šią konkurenciją dar labiau sustiprins“, – sakė Ž. Šilėnas.

„Aš manau, kad lietuviškas kapitalas yra pakankamai efektyvus ir vidinė konkurencija yra viena iš pagrindinių priežasčių, kodėl sunku ateiti kitiems žaidėjams“, - paklaustas, kodėl iki šiol į Lietuvą neatėjo nė vienas didelis prekybos tinklas, sakė ekspertas.

Šiuo metu pagal užimamas rinkos dalis Lietuvoje pirmauja „Maxima LT“, antri yra „Iki“, trečia – „Norfos mažmena“, ketvirta – „Rimi Lietuva“.

„Lidl“ ir „Spar“ neįsitvirtino

DELFI primena, kad Lietuvoje prieš kelerius metus taip ir neįsitvirtino Vokietijos mažmeninės prekybos gigantas „Lidl“. Nors ši bendrovė čia buvo įkūrusi atstovybę, nupirkusi 28 sklypus, bet vėliau juos pardavė nė nepradėjusi įrengti parduotuvių.

Nors „Lidl“ savo pasitraukimo priežasčių nekomentavo, Vokietijos spaudoje rašyta, kad „Lidl“ atsisako savo plėtros planų dėl to, kad Baltijos šalyse yra pernelyg maža rinka. Neoficialiai kalbėta, kad prekybininką išgąsdino arši konkurencija.

Nesėkmingas bandymas įžengti į Lietuvos mažmeninės prekybos rinką buvo ir skandinavų valdomam „Spar“ prekybos tinklui. Prieš kelerius metus subankrutavusias parduotuves perėmė didieji Lietuvos prekybos centrai. „Spar“ valdžiusi bendrovė „Baltic Food Lit“ Baltijos šalyse buvo uždaryta po to, kai tapo nemoki.

Lietuvoje iš viso buvo 25 „Spar“ parduotuvės.

Šaltinis
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (1)