Savo žiniomis dalinosi ir tikslingus žingsnius sudėliojo trys profesionalai: UAB „Seminal Work“ direktorius ir bendrasavininkis dr. Žydrūnas Stankevičius, ilgametę patirtį sukaupęs „AMZ Group“ bendraįkūrėjis Simas Želvys ir advokatų kontoros GLIMSTEDT advokatė, ekspertė Giedrė Rimkūnaitė-Manke. Taip pat susirinkusiuosius konsultavo logistikos bendrovės „DHL Lietuva“ atstovai.
Kaip būti matomiems pirkėjui?
Vienas svarbiausių dalykų prekiaujant „Amazon“ – tinkamas produkto pavadinimas. Jam sukurti egzistuoja gana griežtos taisyklės, tačiau, tik tinkamai pasirinkus pavadinimą bei sudėjus kokybiškas nuotraukas, produktas bus pastebimas, randamas ir įsigyjamas.
„Amazon“ turi reikalavimą pavadinimui – 200 simbolių. Tai atrodo daug, tačiau, pradėję kurti pavadinimą, suprasite, kad tai nėra pats paprasčiausias dalykas, kurį reikia padaryti. Pavadinimo struktūra susideda iš prekių ženklo, spalvos, skonio, modelio, dydžio ar kiekio bei raktažodžių“, – vardija S. Želvys.
Anot pašnekovo, labai gerai, jeigu jūsų prekių ženklas, kurį ketinate pardavinėti „Amazon“, yra žinomas. Vis dėlto dauguma prekių ženklų yra tokie, kurių niekas nežino.
„Rašyti prekių ženklą į pavadinimą yra rizika. Taip, jeigu jūs prekiaujate tam tikrais „Samsung“ kompiuterių modeliais, tada būtina tai nurodyti, nes klientas būtent šio raktažodžio ir ieškos, tačiau jeigu jūsų prekių ženklas niekam nežinomas, nurodydami pavadinimą jūs užimate produkto pavadinimo simbolių limitą. Verta pagalvoti, gal geriau užrašyti kokį nors raktažodį vietoj prekių ženklo pavadinimo“, – pataria pašnekovas.
Klientas yra karalius
Tai, kad klientas visada teisus, turbūt kiekvienam pradedančiajam verslą jau gerai girdėta frazė. Vis dėl to platformoje „Amazon“ pirkėjas tampa karaliumi, nuo kurio sprendimų dažnai net nepagrįstai nukenčia pats pardavėjas.
„Jeigu „Amazon“ klientui nepatiko koks nors produktas, jis be jokių didesnių paaiškinimų grąžina jį atgal. „Amazon“ visais atvejais atiduoda jam pinigus, nes klientas šioje platformoje visada teisus. Be to, vyksta ir manipuliacijų: pavyzdžiui, atvažiavo svečių, kurie miegojo ant nusipirkto iš „Amazon“ čiužinio, išpurvino jį, išvažiavo, o klientas supakavo čiužinį ir grąžino atgal į „Amazon“ kaip nekokybišką. Kitas pavyzdys – nusipirko televizorių, pasidarė parodoje ekspoziciją, o po parodos grąžino televizorių atgal į „Amazon“, – pasakoja dr. Ž. Stankevičius.
Klientui gerai, bet kas vyksta pardavėjui? „Seminal Work“ direktoriaus teigimu, pardavėjui tada be galo skaudu, nes vienas grąžintas daiktas platformoje „Amazon“ atima 2,5 naujų daiktų pardavimų.
Žinokite, su kuo sutinkate
Dauguma pirkdami ar parduodami internete intuityviai pažymi sutinkantys su visomis sąlygomis ir išsamiau nesigilina į tai, kas parašyta. Vis dėlto G. Rimkūnaitė-Manke pabrėžia, kad „Amazon“ yra išskirtinė platforma šiuo klausimu ir dėl savo pačių gerovės derėtų perskaityti viską.
„Prisijungdami „Amazon“ jūs sudarote su jais sutartį. Net jeigu jungdamiesi kitose e. platformose ar pirkdami internetu jūs tiesios paspaudžiate sutikimo varnelę ir neskaitote taisyklių, „Amazon“ taisykles skaitykite būtinai. Su jomis susipažinkite prieš pradėdami prekiauti“, – rekomenduoja G. Rimkūnaitė-Manke.
Intelektinės nuosavybės teisiniai klausimai dažnai veda į „Amazon“ paskyros uždarymą. Tai labai griežta platforma, todėl atsainiai žiūrėti į intelektinės nuosavybės klausimus, užsiimti plagiatu, galvoti, kad niekas nepastebės, ar kitaip pažeisti sąlygas čia nepavyks.
„Oficialios statistikos apie paskyrų sustabdymą nėra, tačiau praktika rodo, kad pagrindinės paskyros sustabdymo priežastys yra: intelektinė nuosavybė, pakartotiniai pažeidimai ir nereagavimas į pranešimus. Intelektinė nuosavybė gali reikšti, kad jūsų prekė pažeidžia kažkieno teises, o kartais gali būti apskundžiama ne pati prekė, o aprašymai, nuotraukos ir pan. Dėl pakartotinių pažeidimų ar nereagavimo „Amazon“ jau gali svarstyti ne tik produkto sustabdymą, bet ir visos paskyros suspendavimą“, – pasakoja pašnekovė.
Padėka partneriams
Tęstinių pažengusiesiems skirtų mokymų organizatoriai „bzn start“ dėkoja prisidėjusiesiems prie šio renginio sėkmės: informaciniam partneriui ir didžiausiam naujienų portalui DELFI, renginį į savo erdves priėmusiam verslo miesteliui „Technopolis“, spaudos profesionalams „Spaudos departamentas“, logistikos įmonei UAB „DHL Lietuva“ ir advokatų kontorai GLIMSTEDT.