Startuoliai, kaip ir kiekviena sritis, turi savas madas. Kas šiuo metu vyrauja startuolių pasaulyje, pradedant komandų sudėtimi ir baigiant jų pasirenkamomis reklamos priemonėmis? Apie tai pasakoja „The Grand Founders Day“ pranešėjai: „Regus“ Baltijos regiono vadovė Jekaterina Kosmačeva, „Impartner“ projektų vadovas Justinas Mikulskis, advokatų kontoros „Glimsted“ partneris Andrius Ivanauskas ir „Invegos“ atstovas Arvydas Bložė.
© Shutterstock nuotr.

Komandos nedidelės

Į startuolius investuojančios įmonės „Invega“ atstovas ir „Startup.lt“ vadovas A. Bložė pasakoja per pastaruosius kelerius metus pastebėjęs išaugusį startuolių skaičių: „Akivaizdžiai padaugėjo startuolių, kurie kreipiasi ieškodami investicijų. Tai siejasi su ekosistemos ir jos pagrindinių žaidėjų branda, kuri skatina kurti ne tik vietinius, bet ir diasporoje veikiančius verslininkus. Labiausiai padaugėjo inžinerinių, gyvybės mokslų startuolių, mašininio mokymo ir dirbtiniu intelektu paremtų idėjų, tačiau vis dar dominuoja informacinių technologijų ir interneto srities startuoliai, kurie stebina sukaupta realia ir aktualia patirtimi komandoje, pagrįstu poreikiu pritraukti investuotoją ir investuotojų lūkesčių supratimu.“

Arvydas Bložė
Arvydas Bložė
© Bzn start nuotr.

Nors komandų gerokai daugiau, anot advokatų kontoros „Glimsted“ partnerio A. Ivanausko, jos išlieka nedidelės ir labiausiai siekia apsisaugoti nuo stabilumo trūkumo: „Dažniausiai kuriasi 2–5 žmonių komandos. Vienas ar du steigėjai būna pagrindiniai vadovai, o kiti komandos nariai visiškai įsitraukia į produkto kūrimą ar rinkodarą. Tokį vaidmenų pasiskirstymą sudėtinga išversti į akcijų proporcijas, nes startuolių pagrindas yra ne kapitalas, o idėjos ir pasiryžimas jas įgyvendinti.

Bendrovė yra faktiškai neišvengiama startuolio veiklos forma, tačiau įprastas bendrovės modelis su fiksuotomis akcijų dalimis neatitinka poreikio įvertinti komandos narius pagal jų indėlį į startuolio vystymą. Todėl siekiama teisę pritaikyti startuolių poreikiams. Vystomi tokie sprendimai kaip akcijų klasės, detalios akcininkų sutartys ir kita. Siekiama spręsti ilgalaikio įsipareigojimų vykdymo problemą. Komandos nebūtinai yra stabilus darinys, o atskiriems nariams gali skirtingai sektis kuruojant savo sritis, todėl teisiniais dokumentais būtina sukurti finansinę motyvaciją ir aptarti komandos pokyčių pasekmes.“

Andrius Ivanauskas
Andrius Ivanauskas
© Bendrovės archyvas

Reikalinga lanksti aplinka

Didžiausios pasaulyje darbo vietų sprendimų teikėjos „Regus“ Baltijos regiono vadovė J. Kosmačeva pasakoja, kad startuoliai labiausiai orientuoti į efektyvų biudžeto panaudojimą, todėl ieško įvairių sprendimų savo darbo erdvei sukurti. Anot jos, jaunos komandos dažniausiai renkasi bendradarbiavimo erdves, o kai prasideda pirmi dideli užsakymai ir išauga darbuotojų skaičius, pradedama svarstyti apie privatumą, todėl startuoliai vis dažniau siekia lanksčios aplinkos.

„Nors bendradarbiavimo erdvės šiuo metu labai madingos, pastebimos dvi tendencijos. Kartais startuoliai tampa laisvalaikio praleidimo procesu, kur dalijamasi idėjomis, susitinkama prie puodelio kavos ir realus darbas sustoja, o kartu su juo mažėja ir startuolių vystymasis. Antroji tendencija – tie startuoliai, kurie supranta, kad greta bendradarbiavimo vystymuisi svarbi ir asmeninė erdvė. Todėl kuo toliau, tuo labiau laimės tie darbo vietų teikėjai, kurie derina šias dvi tendencijas ir startuolių kūrėjai turi galimybę gauti madingą bendradarbiavimo erdvę, kartu turėdami ir privačių zonų“, – įžvalgas atskleidžia J. Kosmačeva.

Jekaterina Kosmačeva
Jekaterina Kosmačeva
© Organizatorių archyvas

Neišnaudojamos galimybės

Kalbėdamas apie populiariausias startuolių reklamavimosi priemones, J. Mikulskis tikina, kad kiekviena komanda randa sau tinkamiausią būdą: „Vieniems tinka laiškų siuntimas, kitiems socialiniai tinklai, „AdWords“, tretiems įžymybių rinkodara, ketvirti viską investuoja į SEO. Visi kanalai turi pliusų ir minusų, bet daugiausia išlošia tie, kurie strategiškai išnaudoja didžiąją dalį jų, sukurdami reklamos ekosistemą.“

Vis dėlto, konkretizuodamas „AdWords“ naudojimą, pašnekovas mato vis dar pasitaikančių tendencingų komunikacijos problemų: „Dažnai pasitaiko neišnaudojamos pakartotinės reklamos galimybės. „Google AdWords“ ir „Analytics“ sistemos netinkamai susietos tarpusavyje. Kitos dažnai pasitaikančios klaidos būtų: neteisingi nustatymai visos kampanijos mastu, prastas raktažodžių tyrimas ir nelankstus jų taikymas, A/B reklamos testų nebuvimas, nepritaikymas reklamos plėtinių ir daugybė kitų klaidelių, sudarančių reklamos visumą, nuo kurios ir priklauso galutinis rezultatas.“

Justinas Mikulskis
Justinas Mikulskis
© Organizatorių nuotr.

Daugiau įžvalgų netrukus

2017 m. lapkričio 16–17 d. Vilniuje vyksiančioje konferencijoje „The Grand Founders Day“ savo įžvalgomis dalysis tikri savo sričių profesionalai. Čia bus galima išgirsti ir padiskutuoti startuolių komandų įkūrimo, teisinio reguliavimo temomis, sužinoti vyraujančias tendencijas, išgirsti, kaip neatsilikti nuo startuolių pasaulyje vyraujančių madų ir sėkmingai sukurti nuosavą reklamos ekosistemą, kuri užtikrintų sėkmingą startuolio komunikaciją.

Populiariausios nuomonės
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Palygino kainas Lietuvoje ir Portugalijoje: lietuviai neturėtų skųstis (201)

Tūkstančiu eurų per mėnesį papilnėjanti piniginė – įprastas ir orus portugališkas...

Sigitas Puodžiukas: „Agrokoncernas“ piktybiškai neteikia informacijos apie trąšų importą atnaujinta 18:34 (26)

„ Valstiečių “ lyderiui Ramūnui Karbauskiui priklausanti bendrovė „ Agrokoncernas “...

Jakeliūnas: mokestiniai pakeitimai galėtų būti priimti pavasario sesijoje, o pensijų - rudens (1)

Seimo Biudžeto ir finansų komiteto pirmininkas Stasys Jakeliūnas sako, kad Vyriausybės...

Statybos inspekcijos vadovo konkursą laimėjo Eglė Kuklierienė (1)

Valstybinės teritorijų planavimo ir statybos inspekcijos vadove turėtų būti paskirta jos...

Vadovai atskleidė pokyčių įmonėse patirtį – ir stresas, ir euforija (2)

Trečiadienį vykusios konferencijos „Pokyčių evoliucija: keiskis arba mirk“ metu ne tik...

Top naujienos

Karbauskio išviešintas Urbšys: Tomas Dapkus tiesiog mane informuodavo, jei kas blogai (148)

Lietuvos valstiečių ir žaliųjų sąjungos ( LVŽS ) lyderis Ramūnas Karbauskis teigė...

Palangoje – netikėtas Maskvos CSKA krepšininkų vizitas (62)

Savaitgalį Eurolygos rungtynėse Belgrade dėl trečios vietos Kauno „Žalgiriui“ nusileidusi...

Apsilankė Talino restoranuose: per vieną vakarą galima pravalgyti visą lietuvišką atlyginimą (83)

Talinas su savo restoranais ir kavinėmis neabejotinai pirmauja Baltijos šalyse. Šiame mieste...

30-mečio sūnaus įžūlumui nebuvo ribų: tėvai grasino ir siūlė pinigų, bet viską išsprendė tik teismas (11)

Po visiškai neilgai trukusio teisinio ginčo Niujorko valstijos teisėjas paskelbė nuosprendį,...

Dalia Grybauskaitė – apie „paskolas dėžutėse“, VSD pažymas ir „Agroverslo“ susiliejimą su politika išskirtinis interviu (842)

Prezidentė Dalia Grybauskaitė mano, kad teisėsauga turi labai atsargiai galvoti, kokius slaptus...

Palygino kainas Lietuvoje ir Portugalijoje: lietuviai neturėtų skųstis (201)

Tūkstančiu eurų per mėnesį papilnėjanti piniginė – įprastas ir orus portugališkas...

Saugotis būtina, bet tada negausite gyvybiškai svarbaus vitamino: kaip elgtis? (4)

Šį pavasarį orai mus kaip niekad lepina kaitria saule, o tvyrantis karštis labiau primena...

Penki sekso mitai, kuriais reikia nebetikėti

Kai kurie sekso mitai yra tokie absurdiški, kad žmonės jais netiki iš karto, kai tik jie...

Kraupūs gydytojo eksperimentai su savimi: viskas dėl ligonių (1)

1793 metai Filadelfijos apylinkėse JAV buvo labai sunkūs. Visą vasarą žmonės krito tarsi lapai...

„Žalgirį“ premijomis motyvavęs Motiejūnas paslapčia pildo galimų naujokų sąrašą (35)

Neįtikėtinai sėkmingas „Žalgirio“ sezonas suteiks klubui tvirtą finansinį pagrindą, kuris...