aA
Ketvirtadienį įvykusiame neeiliniame susirinkime 81,46 proc. „Panevėžio kelių“ akcininkų pritarė bendrovės įstatų pakeitimui. Tam priešinęsis buvęs įmonės generalinis direktorius Virmantas Puidokas sako, kad taip smarkiai sumažintos mažųjų akcininkų teisės. Vienas didžiųjų „Panevėžio kelių“ akcininkų Gvidas Drobužas pastebi, kad balsavimo rezultatas parodo akcininkų pasitikėjimą, o įmonė dirba stabiliai.
Virmantas Puidokas
Virmantas Puidokas
© DELFI / Josvydas Elinskas

„Delfi“ šią savaitę rašė apie akcininkų konfliktą „Panevėžio keliuose“. V. Puidokas tada ragino mažuosius įmonės akcininkus susitelkti, nes naujų įstatų priėmimui reikėjo trijų ketvirtadalių (75 proc.) balsų.

„Tenka apgailestauti, kad mažųjų akcininkų teisės bus smarkiai sumažintos, kai bus įregistruoti įstatai. Pritrūkome balsuodami dėl naujų įstatų 6,5 proc. Už tokį projektą balsavo ir dalis smulkiųjų akcininkų. Matyt, gavo pažadų, galbūt įsipareigojimų išpirkti akcijas. Nežinau, negalėčiau pasakyti, kodėl taip įvyko“, – penktadienį „Delfi“ sakė V. Puidokas.

Kiek daugiau nei 4 proc. akcijų valdantis, buvęs ilgametis įmonės vadovas patikslino, kad anksčiau su visais stebėtojų tarybos ir valdybos protokolais susipažinti galėjo akcininkai, turintys daugiau kaip 5 proc. akcijų.

„Nauja redakcija numato daugiau nei 20 proc. Kartelė padidinta keturis kartus. Kita aplinkybė – tai, kad didiesiems akcininkams teisės susipažinti yra praplėstos. Jei Akcinių bendrovių įstatymas numato 50 proc. ir daugiau turinčiam akcininkui teisę susipažinti su visais bendrovės dokumentais, tai naujų įstatų naujajame projekte kartelė nuleista iki 25 proc. Taip pat – ne akcininkų grupei, o vienam akcininkui“, – dėstė pašnekovas.

Prieš naujuosius įstatus balsavo ir 13,85 proc. valdanti Balčėčių šeima. Tai „Delfi“ patvirtino Audrius Balčėtis, tačiau plačiau situacijos nekomentavo.

Tuo metu 28,63 proc. valdantis G. Drobužas sakė, kad įstatus pakeisti pavyko, nes yra akcininkų pasitikėjimas dėl to, kas daroma.

„Įmonės ateitis – judame, dirbame, darome, galvojame į priekį. Šiandien nėra lengva kelių srityje, apyvartos mažėja dvigubai, todėl yra iššūkių. Tikimės, kad atsakingos institucijos paleis projektus, apie kuriuos kalba daug metų.

Įmonė šiandien dirba stabiliai. Nėra kažkokių didelių klausimų. Panikos nėra“, – komentavo jis.

Panevėžio keliai“ iš viso turi 80 akcininkų. Didžiausieji yra Drobužų šeima, priskaičiuojant jų valdomos įmonės „Ioco“ turimas akcijas, turinti 28,63 proc. akcijų. Antroje vietoje – beveik tiek pat (28,54 proc.) valdantys Juodviršiai. Trečioje – Balčėčiai su 13,85 proc. akcijų. Kitos šeimos valdo po maždaug 5 proc. „Panevėžio kelių“, tai – Gražiai, Butkūnai, Šimoliūnai ir Blažiai.

Piper JetPROP
Piper JetPROP
© Wikimedia Commons

Papasakojo apie lėktuvą

V. Puidokas penktadienį atsakė į kai kuriuos ankstesnius G. Drobužo teiginius. Pavyzdžiui, buvęs vadovas buvo kaltinamas tuo, kad įmonės vardu buvo nupirkęs lėktuvą.

V. Puidokas patvirtino, kad iš tiesų – buvo įsigytas „Piper JetPROP“ lėktuvas, tačiau teigė tai padaryta atsakingai ir skaidriai.

„Suprasdamas, kad naudoti tą lėktuvą yra didelė atsakomybė, skyriau ypatingą dėmesį skaidrumo klausimui. Viskas buvo pilnai apmokėta, išlaidų našta buvo dalijamasi.

Visame pasaulyje tai praktikuojama. Yra korporatyvinė nuosavybė, kai tiek juridiniai, tiek fiziniai asmenys nuosavybės teise valdo lėktuvą. Jo kaštai nėra maži, todėl vienai bendrovei turėti lėktuvą yra brangoka. Šiuo atveju turėjome tris bendroves („Panevėžio statybos trestas“, „Panevėžio keliai“, „Keltecha“) ir keturis fizinius asmenis, kurie valdė šį lėktuvą.

Kiekvieną mėnesį dalinomės pastoviaisiais kaštais, kas susiję su technine priežiūra, draudimu ir pan. Tai išskirtinis skaidrumo pavyzdys“, – sakė V. Puidokas.

Jis dar patikslino, kad lėktuvas paprastai būdavo Kauno Aleksoto oro uoste.

„Iš ten dažniausiai skraidydavome į tarnybines keliones. Privalumas tas, kad mes savo paskirties vietą pasiekdavome labai greitai. Pavyzdžiui, tą pačią dieną į Švediją nuskrisdavome, atlikdavome reikalingus darbus ir vakare sugrįždavome, be nakvynės.

Tikrai vietą pasiekdavome labai greitai. Skrydis iš Kauno į Malmę trukdavo šiek tiek ilgiau nei vieną valandą. Tada po 20 ar 30 minučių jau galėdavome būti objekte. Tikrai sutaupydavome savo darbo laiko. Iš esmės susisiekimas trukdavo tiek pat, kiek nuvažiuoti iš Panevėžio į Vilnių“, – sakė pašnekovas.

V. Puidokas dar sakė, kad neleisdamas G. Drobužui daryti dokumentų kopijų, vykdė teismo sprendimą.

„Vykdžiau teismo sprendimą, kuriuo bendrovė buvo įpareigota leisti jam susipažinti, nedarant kopijų. Jei teismo sprendimo vykdymas yra pasityčiojimas iš akcininko, neturiu, ką komentuoti. Jei būčiau leidęs laisvai, tada būtų atsiradęs kitas akcininkas ir mane apkaltinęs“, – sakė jis.

Taip pat V. Puidokas atsakė dėl kitos savo įmonės „Panevėžio keliams“ pardavinėtos skaldos: „Mūsų bendrovė resursais apsirūpindavo iš įvairiausių tiekėjų. Tvirtinimas, kad buvo parduodama nekonkurencinėmis kainomis yra visiškai nepagrįstas“.

www.DELFI.lt
Turite teisinį klausimą?
Aiškiai ir konkrečiai aprašykite savo situaciją – jos teisinį vertinimą ir savo įžvalgas „Delfi Plius“ platformoje pateiks Lietuvos jaunųjų advokatų asociacijos nariai.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(32 žmonės įvertino)
3.6875

Vilniaus ginčas su „Veolia“ Stokholmo arbitraže išnagrinėtas: sprendimo laukiama po metų

Stokholmo arbitražas išnagrinėjo Vilniaus savivaldybės ir jos valdomų Vilniaus šilumos...

„Gargždų geležinkelis“ ieško, kaip grąžinti milijonines skolas

Verslininko Igorio Udovickio valdoma bendrovė „ Gargždų geležinkelis “ teigia, kad jos...

Lietuvoje pradedama 109 mln. eurų vertės elektros kaupiklių statyba

Lietuvoje pradedama keturių bendros 109 mln. eurų vertės 200 megavatų galios elektros kaupiklių...

G-7 naujieji draudimai Rusijos ekonomikos nesupurtys: pataria kirsti per kitą vietą (3)

Didžiosioms G-7 valstybėms narėms oficialiai nusprendus uždrausti aukso importą iš Rusijos,...

Registrų centras įspės 7,5 tūkst. metinių ataskaitų nepateikusių organizacijų

Metinių finansinių ataskaitų už praėjusius metus iki šiol dar nepateikusios organizacijos...

Top naujienos

Kodėl Kaliningrado tranzito klausimą Rusija stumia į aklavietę: ryškėja tikrieji Kremliaus tikslai (17)

Dėl „Kaliningrado blokados“ Lietuva sulauks atsako! Jei reikės – prasikirsime tranzitui kelią...

G-7 naujieji draudimai Rusijos ekonomikos nesupurtys: pataria kirsti per kitą vietą (3)

Didžiosioms G-7 valstybėms narėms oficialiai nusprendus uždrausti aukso importą iš Rusijos,...

Dėl smarkios liūties Vilniuje vietomis užtvindytos kai kurios gatvės, skęsta kiemai formuojasi didelės automobilių spūstys (1)

Dėl smarkios liūties trečiadienio rytą Vilniuje vietomis užtvindytos gatvės, vairuotojams...

Putinas pirmą kartą nuo karo pradžios lankosi užsienyje (1)

Rusijos prezidentas Vladimiras Putinas antradienį lankydamasis kaimyniniame Tadžikistane...

Sinoptikas: ramių orų jau nesitikėkime, vės savaitgalį, bet ne visur

Kretingoje tokios karštos dienos kaip šį birželį nebuvo 75 metus, o pastarąją parą oro...

Karas Ukrainoje. Po dar kelių kruvinų Rusijos atakų – grėsmingas Zelenskio pareiškimas (8)

Rusijos atakos, pareikalaujančios ir žmonių gyvybių, Ukrainoje nesiliauja – vėl apšaudyti...

Tiesioginė transliacija / Socialinė apsauga ir darbas: kokie pokyčiai laukia nuo liepos?

Spaudos pusryčiai „Socialinė apsauga ir darbas: kokie pokyčiai nuo liepos 1 d.?“ Ddalyvauja:...

Trečiadienio liūtis paskandino Vilnių: vairuotojai įamžino, su kokiais iššūkiais jiems teko susidurti vykstant į darbą

Trečiadienio ryte praūkusi audra į darbus skubantiems sostinėms vairuotojams tapo nemenku...

Pareigūnų pričiuptas įžūlus maisto išvežiotojas bandė nuslėpti dar vieną nusikaltimą

Dėl įžūlaus Kelių eismo taisyklių pažeidimo įkliuvęs maisto išvežiotojas ėmė muistytis,...

Kristupas Dautartas

Kuo pasižymi naujasis „Apple MacBook Pro”: liaupsinamas spartus M2 procesorius, bet verčiau palaukti „Air“ modelio

Rinką pasiekė naujasis 13 colių „ Apple MacBook Pro 2022” – pirmasis „Pro“ versijos...