Apie panašias problemas žiniasklaidoje rašyta jau ne kartą, internete galima rasti daugybę neigiamų atsiliepimų, o Vartotojų teisės per metus taip pat sulaukia po keliasdešimt skundų. Nepaisant to, kai kurie sporto klubai toliau taiko tas pačias praktikas.

Mato vartotojų mulkinimą

Prieš daugiau nei metus Jūratė nusprendė sportuoti sporto klube „Gym Plius“ ir įsigijo metinę narystę. Sutartis baigė galioti 2022 lapkričio 28 d., tačiau kitą mėnesį iš sporto klubo ji netikėtai sulaukė raginimo susimokėti už gruodį. Per daug neįsigilinusi ji tai padarė.

„Buvo daug darbų, pagalvojau, kad sumaišiau sutarties galiojimo laiką, o būti perduotai antstoliams nesinori.

Šiandien gaunu dar vieną raginimą susimokėti – vėl su grasinimais dėl antstolių. Nuėjau į savo „Gym Plius“ paskyrą, matau, kad sutarties galiojimas pasibaigė, todėl skambinu – maža ką, galbūt pas juos kažkas nesuveikė. Pasirodo, ne, viskas suveikė.

Konsultantas ramiu tonu aiškina: nepaisant to, kad mano profilyje nurodytas sutarties galiojimo terminas, sutartis yra neterminuota, o aš ją privalau nutraukti įspėjusi prieš 30 dienų.

Klausiu, kur tiksliai galėčiau susipažinti su sutartimi ir sutarties sąlygomis. Jos, pasirodo, reikia pasiprašyti raštu „Gym Plius“ administracijos, kaip, beje, ir nutraukti sutartį – to savo profilyje padaryti negali“, – pasakoja ji.

Anot Jūratės, tai – akivaizdus vartotojų mulkinimas, mat tokiu būdu sporto klubų tinklas užsidirba bent dvi papildomas mėnesines įmokas, kol kas klientai susivokia, kaip tiksliai nutraukti sutartį.

„Įdomu, kiek per metus šis sporto klubų tinklas sugeneruoja taip pajamų? Taip pikta už taip nereikšmingai išleisti pinigus. Kažkuriuo metu šiais metais nusprendžiau, kad neverta leisti tokiems ir panašiems dalykams, geriau paaukoti Ukrainai“, – sako ji.

Moteris vis dar laukia sutarties iš sporto klubo administracijos.

Asociatyvioji nuotr.

Į prašymą nutraukti sutartį nereagavo

Panašioje situacijoje atsidūrė ir kita vilnietė Evelina. Tačiau jos atveju – moteris sporto klubą apie norimą nutraukti sutartį informavo dar pernai gegužę, tačiau į jos prašymą niekas nesureagavo ir toliau kas mėnesį skaičiavo mokestį.

Moteris 2021 m. spalio 18 d. užsiregistravo sporto klube ir įsigijo metinę narystę. Nuėjusi kelis kartus sportuoti ji suprato, kad nepatinka, bet toliau tvarkingai mokėjo įmokas iki gegužės mėn., kai parašė laišką į „Gym Plius“, kad nori nedelsiant nutraukti sutartį.

„Pasirašius sutartį net nepagalvojau, kad bus taip sunku ją nutraukti. Į sporto klubą nuėjau kelis kartus, bet man nepatiko. Toliau tvarkingai mokėjau įmokas, kol vieną kartą gavau žinutę, kad vėluoju susimokėti ir perduos mane skolų išieškojimui. Buvo praėję pusę laiko ir gegužę nusprendžiau, kad jau gana mokėti, kad ir kiek tai bekainuotų, reikia nutraukti sutartį.

Skambinu į klubą ir aiškinuosi, kaip tai padaryti. Konsultantė sako, kad reikės mokėti už netesybas, ir telefonu to padaryti negalima, reikia rašyti el. paštu iš anksto – prieš 30 dienų. Nusprendžiu, kad verta. Sumoku už einamą mėnesį ir gegužės 24 d. rašau laišką dėl sutarties nutraukimo. Tačiau į jį niekas nereaguoja.

Atostogos, darbai ir nepastebiu, kaip toliau moku, nes intensyviai ateina žinutės „mokėkit“. Sutartis dar nenutraukta. Neturiu kada vėl rašyt, galvoju, kad tuoj sutartis, t. y. 2022 m. spalio 18 d., ir taip baigsis.

Tačiau ateina gruodis, ir gaunu pranešimą mokėti toliau. Mano profilyje nurodyta sutarties galiojimo pabaiga, bet sutarties nerandu. Skambinu į sporto klubą, kur man paaiškina, kad apie nutraukimą raštu reikia pranešti prieš 30 d., tai jau teks mokėt ir už sausį. Viskas, kantrybė trūko. Pradedu ieškoti informacijos ir suprantu, kad esu ne viena, mūsų taip įstrigusių – daug“, – pasakoja Evelina.

Sulaukė raginimo susimokėti dar už porą mėnesių

Gruodžio pabaigoje sporto klubui išsiunčia jau antrą laišką dėl sutarties nutraukimo. Iš administracijos moteris gavo atsakymą, kad sutartis bus nutraukta tik vasario 1 d., ir kad dar reikia susimokėti už ateinantį sausio mėnesį, iš viso – 28,9 Eur.

„Vyšnia ant torto – reketas sumokėti už sausį, o jei to nepadarai iki sausio 7 d., tai bus per vėlu nutraukti sutartį ir mokėsiu jau ir už vasarį“, – piktinasi Evelina.

Sporto klubas

Per praėjusius metus – 50 vartotojų skundų

Moteris kreipėsi į Valstybinę vartotojų apsaugos tarnybą (VVTAT), ir ji tikrai – ne vienintelė tai padariusi. Vien per praėjusius metus dėl „Gym Plius“ sporto klubų tarnyba sulaukė apie 50 vartotojų prašymų įvairiais klausimais: dėl paslaugų kokybės, kainos skaičiavimo, sutarties vykdymo ir pan.

Dalies vartotojų prašymų atsisakyta nagrinėti, remiantis teisės aktuose numatytais pagrindais: nepateikti prašymą pagrindžiantys įrodymai ar kita informacija, ginčo vertė mažesnė nei 20 Eur ir pan.

Anot VVTAT, daugelis gautų vartotojų prašymų išsisprendė taikiai, tačiau yra priimta nutarimų vartotojų naudai. Keliais pavyzdžiais tarnyba pasidalijo su Delfi.

„Gym Plius“: sutartys atitinka institucijų reikalavimus ir gerąsias praktikas

Pasirodžius publikacijai „Gym Plius“ vadovas Mantas Badikonis Delfi atsiuntė komentarą. Jis patikino, kad su minėta kliente sporto klubas susisiekė asmeniškai ir rado problemos sprendimą.

„Matydami, jog klientams vis dar trūksta aiškumo, imsimės veiksmų peržiūrint informacijos pateikimo procesus, siekdami, kad visiems būtų dar aiškiau dėl besibaigiančių sutarčių galiojimo sąlygų.

Taip pat noriu pabrėžti, kad įmonės naudojamos sutarties sąlygos yra identiškos daugumoje rinkoje veikiančių sporto klubų sutarčių sąlygoms ir atitinka visų priežiūros institucijų reikalavimus bei gerąsias praktikas“, – komentuoja jis.

Kvies įmonę pasiaiškinti

Be kita ko, atsižvelgdama į vartotojams kylančius neaiškumus dėl su „Gym Plius“ sudarytų sutarčių nutraukimo sąlygų, VVTAT planuoja artimiausiu metu kreiptis į įmonę dėl paaiškinimų pateikimo, o prireikus – inicijuoti atitinkamas procedūras dėl vartotojų teisių apsaugos užtikrinimo.

„Kiekvienu konkrečiu atveju svarbu įvertinti, dėl kokių konkrečių paslaugų teikimo sąlygų yra susitarta tarp vartotojo ir paslaugų teikėjo. Taip pat teisės aktai įpareigoja paslaugų teikėją tinkamai informuoti vartotoją apie teikiamas paslaugas. Taigi, jei sutartyje yra numatytos aiškios sąlygos dėl sutarties nutraukimo ir vartotojui ši informacija pateikiama aiškiai ir neklaidinančiai, jis sutarties sąlygų privalo laikytis.

Nesąžiningomis laikomos vartojimo sutarčių sąlygos, kurios šalių nebuvo individualiai aptartos ir kuriomis dėl sąžiningumo reikalavimo pažeidimo iš esmės pažeidžiama šalių teisių ir pareigų pusiausvyra vartotojo nenaudai. Kilus ginčui, kai kyla abejonių dėl sutarties sąlygų sąžiningumo, kiekvienu konkrečiu atveju VVTAT įvertintų sutarties sąlygas dėl jų atitikimo sąžiningumo kriterijams“, – bendrai komentuoja tarnyba.

Asociatyvi nuotr.

Kai kurios sutarčių sąlygos – nesąžiningos

Evelina su Delfi pasidalijo su sporto klubu sudaryta sutartimi. Joje iš tikrųjų nurodyta sąlyga apie automatiškai pratęsiama abonementą po metų, o klientas, nenorintis to daryti, turi pats pranešti prieš 30 dienų.

VVTAT dar 2021 m. atliko įvairių sporto klubų sutarčių peržiūra ir nustatė, kad kai kurios sąlygos yra nesąžiningos vartotojų atžvilgiu. Viena iš jų – sporto klubų teisė vienašališkai pratęsti abonementą, o apie atsisakymą vartotojas turi pranešti neprotingai anksti.

„Teisės sporto klubui vienašališkai automatiškai pratęsti terminuotą sutartį suteikiamas arba neprotingai trumpas laikas, per kurį vartotojas turi pareikšti savo nuomonę dėl sutarties pratęsimo, arba kad apie savo sutikimą ar nesutikimą pratęsti sutartį vartotojas turi pranešti neprotingai anksti, pvz., „sutartis automatiškai pratęsiama, jeigu nei viena iš sutarties šalių likus iki sutarties termino pabaigos ne mažiau kaip 2 mėnesiams nepraneša apie norą nutraukti sutartį“, – rašoma VVTAT.

Taip pat paminėta, kad neprotingai ilgo termino įspėjimui apie sutarties nutraukimą įtvirtinimas sutartyje yra nesąžininga sąlyga kliento atžvilgiu.

„Klientas turi teisę vienašališkai nutraukti sutartį, nenurodydamas nutraukimo priežasčių ir dėl to nemokėdamas kokios nors papildomos kompensacijos, informuodamas apie tai sporto klubą ne mažiau kaip prieš 2 mėnesius. Tokiu atveju Sutartis laikoma nutraukta pasibaigus 2 pilniems abonemento galiojimo mėnesiams“, – pavyzdį pateikia VVTAT.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (9)