2015 metais Lietuvoje 47 proc. būtiniausių prekių vartotojai prekybos centruose nupirko per akcijas, kaip ir 2014-aisiais. Daugiau kaip 100 pasaulio šalių pirkėjų įpročius tiriančios bendrovės duomenimis, pagal šį rodiklį Lietuva kartu su Čekija, Slovakija ir Vengrija pirmauja Europoje.
„Po 2008-2010 metų ekonominės krizės Lietuvoje, manėme, kad šalyje buvo pasiekta pardavimų per akcijas viršūnė, tuomet prekių su akcijomis prekyba siekė 36-38 proc. Tačiau jau 2013 metais akciniai pardavimai viršijo du ketvirtadalius, o per pastaruosius dvejus metus priartėjo prie 50 proc. ribos. Tyrimai rodo, kad net keturi penktadaliai pirkėjų prekybos centre spontaniškai įsigyja prekių, pamatę, kad joms taikoma akcija ar kainos nuolaida. Akcijų ieškojimu lietuviai tikrai išskirtiniai Europoje“, – sako „Nielsen“ generalinė direktorė Baltijos šalims Ilona Lepp.
Pasak jos, didelis jautrumas kainoms būdingas dėl to, kad vis dar didelę lietuvių kasdienių išlaidų dalį sudaro būtent išlaidos maisto prekėms ir gėrimams. „Nielsen“ duomenimis, Lietuvoje pirkėjai maistui ir gėrimams namuose išleidžia 28 proc. savo biudžeto, kai Latvija atitinka bendrą Europos lygį (20 proc.), o Estija laikosi žemiau jo (18 proc.).
„Ilgų eilių prie „Lidl“ parduotuvių fenomeną lėmė ir ilgametė sovietinė patirtis, kai bananų, dešrelių, mėsos daugelis valandų valandas laukdavo lyg išganymo. Todėl stovėjimas eilėse vis dar žmonėms siejasi su kažkuo išskirtinio, ypatingo, unikalaus“, – teigia „Nielsen“ vadovė.
„Nielsen“ atlikto pirkėjų tyrimo duomenimis, net 30 proc. didmiesčių gyventojų teigia aktyviai iešką akcijų apsiperkant, dar 17 proc. nuolat perka skirtingus prekės ženklus jų akcijų metu, o dar 10 proc. keičia parduotuves dėl patrauklesnių akcijų.
Kita vertus, parduotuvių klientai pažymi, kad jiems yra svarbi ir aptarnavimo kokybė. Lietuvos pirkėjui yra nepriimtina apsipirkinėti sandėlio, angaro ar bazės tipo prekybos vietoje, kur patraukliam prekių pateikimui skiriama mažiausiai dėmesio, jos sukrautos į šaldytuvus, dėžes ar tiesiog ant žemės pastatytų palečių, todėl ir atidarytos „Lidl“ parduotuvės yra premium klasės.
„78 proc. Lietuvos pirkėjų laukia gero aptarnavimo, jiems svarbi aplinka ir parduotuvės personalo elgesys. Visi Lietuvoje dirbantys mažmeninės prekybos tinklai ieško savo išskirtinumo ir pasirūpina interjeru, prekių išdėstymu, šioje vietoje iš konteksto neiškrenta ir pigesnes prekes siūlantys mažmenininkai“, – sako I. Lepp.
Apklausose fiksuojamas nepasitenkinimas prekybos sektoriaus atstovais taip pat gali išeiti į naudą „Lidl“: tik 35 proc. Lietuvos pirkėjų teigia jaučią, kad prekybininkai supranta, kokie yra vartotojų prioritetai ir poreikiai. Šis rodiklis yra žemesnis nei Latvijoje (47 proc.) ir Estijoje (42 proc.), taip pat atsilieka nuo Europos vidurkio (48 proc.).
„Nielsen“ duomenimis, trys ketvirtadaliai pirkėjų būtinai apsilanko naujoje parduotuvėje, jei ji atsidaro netoliese, todėl potencialių klientų smalsumo „Lidl“ neturėtų pritrūkti ilgam.