Vyriausybės nutarime nurodyta, jog draudžiama teikti grožio, taip pat kitas paslaugas, kurių teikimo metu būtinas ilgesnis nei 15 minučių kontaktas tarp paslaugos teikėjo ir paslaugos gavėjo.

Didžiausio soliariumų tinklo Lietuvoje „Solisun“ atstovė Dovilė Aidulytė Delfi teigia, kad tokia draudimo formuluotė yra nekonkreti ir palieka daug vietos interpretacijoms ir išvedžiojimams. Anot jos, neaišku, ar draudžiama teikti visas grožio paslaugas, ar tik paslaugas, kurioms reikalingas ilgesnis kontaktas.

Dar daugiau sumaišties, kaip pažymi, kelia kiti klausimai, pavyzdžiui, dėl 15 minučių trukmės paslaugos.

„Soliariumo paslaugą teikia ne žmogus, o įrenginys. Uždaroje kabinoje asmuo yra vienas ir turi kontaktą tik su įranga. Žmogiškas (ne artimas) kontaktas užtrunka vos kelias minutes, bet bendrai soliariumo salone klientas užtrunka apie pusvalandį“, – pažymi ji.

D. Aidulytė priduria, kad asociacija kreipėsi į reguliuojančius institucijas išaiškinimo, tačiau specialistai pateikia skirtingus atsakymus.

„Didžiausias paradoksas, kad kaip asociacijos atstovai prašėme išaiškinimo Sveikatos apsaugos ministerijos (SAM) ir Nacionalinio visuomenės sveikatos centro (NVSC) šioje keblioje situacijoje, tačiau gavome skirtingus atsakymus. Net SAM specialistai pateikia priešingus atsakymus, o kontroliuojanti mūsų veiklą NVSC vienbalsiu atsako, jog paslauga nedraudžiama“, – pasakoja ji.

Todėl ji kelia klausimą, kaip turėtų elgtis soliariumo paslaugų teikėjai, turintys apie 100 tūkst. asmenų, besinaudojančių šia paslauga, bendruomenę, jei net patys specialistai ir atsakingos institucijos neturi atsakymo.

„Bendros tvarkos nėra, kaip kas sugalvoja, kaip interpretuoja, taip ir dirba, bet ar tokiu būdu užtikrinamas pagrindinis sugriežtinto karantino tikslas?“ – svarsto D. Aidutytė.

Delfi dėl tvarkos išaiškinimo kreipėsi į NVSC ir SAM, tačiau abiejų institucijų atstovai atsakymų nurodė kreiptis į Ekonomikos ir inovacijų ministeriją. Jos atstovai informavo, kad soliariumo paslaugos nėra draudžiamos.

„Vyriausybės 2020 m. lapkričio 4 d. nutarime „Dėl karantino Lietuvos Respublikos teritorijoje paskelbimo“ soliariumų paslaugos nėra įvardintos kaip paslaugos, kurios draudžiamos, todėl laikytina, soliariumų paslaugos galimos, jei užtikrinamas ne ilgesnis nei 15 minučių kontaktas tarp paslaugos teikėjo ir paslaugos gavėjo, t. y. soliariume – tarp kliento ir soliariumo administratoriaus ar kito soliariumo darbuotojo“, – rašoma ministerijos atsakyme.

Ministerija primena, kad paslaugų, kurios šiuo nutarimu nedraudžiamos, teikimo vietose turi būti užtikrinamas 10 kv. m paslaugos teikimo plotas vienam lankytojui arba vienu metu aptarnaujamas ne daugiau kaip vienas asmuo ir užtikrinamos kitos nustatytos asmenų srautų valdymo, saugaus atstumo laikymosi, būtinos visuomenės sveikatos saugos, higienos, asmenų aprūpinimo būtinosiomis asmeninėmis apsaugos priemonėmis sąlygos.

„Solisun“ atstovė kelia kitą klausimą: „Jeigu soliariumo paslaugos nėra draudžiamos, vadinasi, jos priskiriamos būtinosioms, t. y. vykti į soliariumo paslaugų teikimo vietą yra tinkama priežastis palikti gyvenamąją vietą?“

Ekonomikos ir inovacijų ministerijos nuomone, jei paslauga nėra uždrausta Vyriausybės nutarimu, gyventojai gali vykti į soliariumo paslaugų teikimo vietą savo gyvenamosios savivaldybės ribose. Tačiau ministerijos atstovai atkreipia dėmesį, kad gyventojų judėjimo sritis yra Vidaus reikalų ministerijos kompetencijoje, todėl detalesnio išaiškinimo reikėtų kreiptis į kitos ministerijos specialistus.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (112)