aA
Susisiekimo ministras Marius Skuodis komentuodamas „Lietuvos geležinkelių“ (LTG) vadovo Egidijaus Lazausko pasisakymą, kad LTG palaikytų sprendimą atsisakyti krovinių gabenamų iš Rusijos ir Baltarusijos, tvirtina, jog „Lietuvos geležinkeliai“ patys turi priimti tokį sprendimą, o Susisiekimo ministerija tokių sprendimų nepriiminėja.
Marius Skuodis
Marius Skuodis
© ELTA / Andrius Ufartas

„Geležinkeliai patys, ministerija tokių sprendimų nepriiminėja“, – ketvirtadienį žurnalistams teigė M. Skuodis.

Jis pažymėjo norįs, kad nebūtų gabenami kroviniai, kurie gali sukelti riziką tiek LTG, tiek Lietuvos reputacijai.

„LTG vadovas pritaria mano išsakytai minčiai. Norėčiau, kad nebūtų gabenami jokie kroviniai, kurie gali sukelti bet kokią riziką tiek įmonės reputacijai, tiek Lietuvos reputacijai. Jeigu rizika yra didesnė negu kažkokia nauda, nors mes apie ją čia nekalbame, tai būtų paprasčiausias būdas jų atsisakyti“, – sakė ministras.

Politikas tvirtino, kad paprasčiausias būdas, kaip užkirsti kelią sankcijų apeidinėjimui, koks buvo baltarusiškų trąšų atveju, yra srauto mažinimas.

„Vienos krovinių grupės nėra sankcionuotos, kitose krovinių grupėse kai kurie prekių kodai yra sankcionuoti, kiti ne. Tai jeigu susiduriame su iššūkiu, kaip patikrinti kilmę tokių prekių, susiduriame su nusikaltimais, kurie yra daromi kiekvieną dieną. Paprasčiausias būdas užkirsti jiems kelią yra mažinti srautą, kuris ir dabar yra stipriai sumažėjęs“, – tikino jis.

M. Skuodis akcentavo, kad yra įmanoma atsisakyti tam tikrų prekių grupių, gabenamų iš Rusijos ir Baltarusijos, tačiau šioje vietoje komercinių santykių dalyviai patys priima sprendimus, įskaitant LTG.

„Mūsų tikslas yra, kad nebūtų sukuriama jokia rizika, nei įmonės reputacijai, nei Lietuvai. Dabar jau įmonės būdas pasirinkti geriausius būdus, kaip tą įgyvendinti. Kalba yra apie tas prekių grupes, kurios kelia didžiausią riziką. Natūralu, jeigu srauto neliktų visiškai, tai ir rizikos neliktų“, – aiškino ministras.

„Nenoriu per daug plėtotis, bet šiandien kalbame apie trąšas. Šiuo metu yra sulaikytas didelis krovinys su tam tikromis statybinėmis medžiagomis, matome labai daug bandymų apeidinėti sankcijas pervežant medieną, t.y. tos grupės, kur bent kažkokia prekių dalis yra sankcionuota. Jeigu trąšos kelia tiek daug rizikų, galėtų būti jos negabenamos ir mes išspręstume labai daug prekių tikrinimo, kilmės nustatymo ir kitų dalykų“, – akcentavo jis.

Galiausiai susisiekimo ministras pabrėžė, kad valstybės valdoma įmonė negali sukelti jokių reputacinių rizikų nei pačiai įmonei, nei valstybei ir tokių prekių gabenimas yra nacionalinio saugumo klausimas.

„Jeigu įmonė pajėgi valdyti rizikas, nes pripažinkime, yra trąšos, kurios atvažiuoja ir iš kitų trečiųjų šalių, ne tik iš Baltarusijos ir Rusijos... Visokių prekių yra, jeigu įmonė pajėgi suvaldyti rizikas, bendradarbiaujant su kitomis institucijomis, muitine pirmiausia, tada viskas gali būti tvarkoje. Jeigu yra bent kokia rizika, tada geriausia eliminuoti tas rizikas“, – teigė M. Skuodis.

ELTA primena, kad žurnalistikos centras „Siena“ vasario 20 d. paskelbė tyrimą apie baltarusiškų trąšų gabenimą per Lietuvą. „Siena“ su partneriais išaiškino mechanizmus, kurie panaudoti galimam sankcijų apėjimui.

Teigiama, kad karbamidas, kurio vienintelė gamintoja Baltarusijoje – Gardino „Grodno Azot“ – geležinkelio sąstatais toliau rieda iki Klaipėdos Birių krovinių terminalo (BKT), kurio dalį akcijų valdo Baltarusijos valstybinė kompanija „Belaruskalij“. Jai, kaip ir „Grodno Azot“, taikomos Europos Sąjungos sankcijos.

Taip pat sakoma, kad sankcijos yra taikomos būtent įmonėms, o ne jų produktams, o mechanizmas, leidžiantis į Lietuvą įvežti karbamidą, yra nesankcionuotos įmonės, formaliai veikiančios kaip trąšų gamintojos, nors „Grodno Azot“ įvardijamas kaip vienintelis karbamido gamintojas Baltarusijoje.

Lietuvos muitinės kriminalinės tarnybos pareigūnai, bendradarbiaudami su Valstybės saugumo departamento (VSD) ir Finansinių nusikaltimų tyrimo tarnybos (FNTT) pareigūnais, atlieka 2023 metų sausio 13 d. pradėtą ikiteisminį tyrimą dėl galimo tarptautinių sankcijų pažeidimo ir kontrabandos gabenant trąšas, pagamintas Baltarusijos Respublikos įmonėje „Grodno Azot“.

Ikiteisminiam tyrimui vadovauja Klaipėdos apygardos prokuratūros Organizuotų nusikaltimų ir korupcijos tyrimo skyriaus prokuroras.

Atliekamo tyrimo metu sulaikyta daugiau nei 3 tūkst. tonų geležinkeliu gabentų azoto trąšų – karbamido, kurio vertė viršija 2 mln. eurų. Ikiteisminio tyrimo metu atliktos kratos trijose Lietuvos miestuose esančiose įmonėse, kurios, kaip įtariama, galėjo dalyvauti „šešėlinėse“ schemose apeinant tarptautines sankcijas. Ikiteisminiame tyrime sulaikyti du asmenys, kurie įtariami dalyvavę padarant tiriamus nusikaltimus.

ELTA
Turite teisinį klausimą?
Aiškiai ir konkrečiai aprašykite savo situaciją – jos teisinį vertinimą ir savo įžvalgas „Delfi Plius“ platformoje pateiks Lietuvos jaunųjų advokatų asociacijos nariai.

Be raštiško ELTA sutikimo šios naujienos tekstą kopijuoti draudžiama.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(6 žmonės įvertino)
2.3333

Savaitgalį nebus galima pasinaudoti Elektroninių valdžios vartų portalo paslaugomis

Nacionalinė mokėjimo agentūra praneša, kad kovo 25–26 dienomis neveiks Elektroninių valdžios...

Tendencijos pramonėje sukėlė nerimą: užsakymų mažiau, eksportas krito

Lietuvos pramonė jau jaučia krizės užuomazgas. Skaičiuojama, kad krinta užsakymai , trumpėja...

Lingė: Seimą gali pasiekti pakoreguotas bankų solidarumo įnašo modelis

Seimo Biudžeto ir finansų komiteto (BFK) pirmininkas Mindaugas Lingė tvirtina, kad parlamentą...

KTU ekonomistė apie recesijos grėsmę Lietuvoje: gali atsiliepti ir darbo rinkai kaip pasiruošti krizei

2022 m. pabaigoje Bendrajam vidaus produktui ( BVP ) pasiekus neigiamą augimą bei šiemet Lietuvai...

Navickienė: 2022 metais Lietuvoje buvo rekordinis aukštos kvalifikacijos darbuotojų kiekis

Pasak socialinės apsaugos ir darbo ministrės Monikos Navickienės, 2022 metais buvo pasiektas...

Top naujienos

Baltarusijos ir Rusijos piliečius Lietuvoje šokiravęs pasiūlymas bus tikslinamas: taip elgtis tiesiog negalima (1)

Antradienį Seimas per svarstymą balsų daugumą pritarė įstatymo projektui, kuriuo siūloma...

Verslas PliusEglė Girdenytė

Europos Sąjungoje – naujas užmojis: prie vairo jaunuoliai galėtų sėsti anksčiau

Nors vis dažniau vairuotojai raginami atsisakyti nuosavų automobilių ir keliauti kitomis...

Vytenis Miškinis

Kruviną egzekuciją sugyventiniui suplanavusi moteris: jis nesirūpino manimi ir nesitvarkė (5)

Sugyventiniu atsikratyti nusprendusi vilnietė nuviliojo jį prie geležinkelio bėgių, ten du...

Daiva Žeimytė-Bilienė, ciklas „(Iš)gyventi", parengė Agnė Keizikienė

Iš Mariupolio ištrūkęs Sergejus – apie karo baisumus ir žmonių nusiteikimą: „rusų pasaulio“ laukę vietiniai savo akimis pamatė, ką jis reiškia (5)

„Aš iš Ukrainos, iš Mariupolio, mano vardas Sergejus. Tik truputį kalbu lietuviškai,...

Elektros kaina Lietuvoje priartėjo prie nulio: kovo mėnuo gali tapti tokiu, koks buvo jau seniai (75)

Elektra Lietuvoje šeštadienį paryčiais atpigs iki maždaug 0,2 cento už kilovatvalandę. Tai...

Parengė Eglė Gatelytė

Vokiečių ekspertas: Vakarai turi naują lyderę (2)

Kol Vokietiją dusina neryžtingumas ir biurokratinė inercija, Vakarai sulaukė tikrosios...

Euro 2024 atrankos starte progų turėję lietuviai iš Serbijos grįš tuščiomis

Lietuvos futbolo rinktinė nesėkme pradėjo 2024-ųjų Europos čempionato atrankos turnyrą:...

Atsargos pulkininkas nesupranta Ukrainos sprendimų: tai niekais pavers svarbiausią kariuomenės užduotį (31)

Ukrainos karo ekspertas Olegas Ždanovas įsitikinęs, kad Ukrainos pajėgoms nėra jokios...

Toma Miknevičienė

Itin sparčiai plinta priklausomybė nuo pornografijos: į seksologą kreipiasi savo vyrus pričiupusios moterys (7)

Neseniai „Gemius“ paskelbtas tyrimas atskleidė įdomią lietuvių naršymo internete statistiką....

„Žalgiris“ patampė „Fenerbahče“ už atlapų, bet Stambule liko be svarbios pergalės (1)

Kauno „Žalgirio“ (15-15) viltys prasibrauti į Eurolygos atkrintamąsias varžybas neišaugo....