„Labai svarbi aplinkybė yra, kad vis dėlto tie sutarties pakeitimai, avansų priėmimas iš anksto nebuvo suderinti nei su valdyba, nei su akcininku. Jeigu būtų suderinta iš anksto, tai mes turėtume visiškai kitokias aplinkybes“, – ketvirtadienį „Žinių radijui“ tvirtino M. Skuodis.

Ministro vertinimu, sutarties su pakeitimais buvo siekiama ne tik apsisaugoti nuo galimų finansinių nuostolių dėl sankcijų, kaip kad anksčiau aiškino M. Bartuška, bet ir sudaryti sąlygas trąšoms ir toliau keliauti per Lietuvą.

„Išvada, kuri guli ant mano stalo, rodo, kad pakeitimai buvo daryti ne tik, kad būtų apsaugoti įmonės finansiniai interesai (kas yra natūralu), bet ir tai, kad sankcijų įsigaliojimas nesutrikdytų krovinių gabenimo. Aš darausi sau tokią išvadą“, – aiškino M. Skuodis.

Jis tvirtino, jog trąšas gabenantys „Lietuvos geležinkeliai“ derino avansinius mokėjimus su Baltarusijos bendrove, o sutarties su ja pakeitimai galėjo būti pasirašyti, kad sankcijos nesutrikdytų tranzito.

„Vienas dalykas – visą laiką buvo sakyta, kad avansiniai mokėjimai laikotarpiui jau sankcijoms įsigaliojus įkrito patys, tai dabar šitoje vietoje mes labai aiškiai žinome, kad jie buvo suderinti prieš juos pervedant, buvo padaryti tam tikri žingsniai iš „Lietuvos geležinkelių“ juos priimti“, – Žinių radijui ketvirtadienį kalbėjo M. Skuodis.

„Jeigu pagal sutartį viskas būtų tik mėnesio laikotarpiui į priekį, už gruodį, tai būtų vienas dalykas, bet kai mokėjimai priimti iki kovo mėnesio, suderinus ir priėmus sprendimus priimti, tai jau atrodo viskas kitaip“, – pridūrė jis.

Pasak jo, šių metų spalį pakeitus sutartį su „Belaruskalij“ buvo ne tik pereita prie avansinių mokėjimų, bet ir padaryti kiti pakeitimai.

„Jau avansinius mokėjimus reikėtų traktuoti kaip esminius sutarties pakeitimus, dėl ko sutartį reikėjo įvertinti specialioje už nacionalinį saugumą atsakingoje komisijoje, bet buvo ir daugiau padaryta pakeitimų“, – kalbėjo M. Skuodis.

Jo teigimu, kai kurie pakeitimai sumažino galimybes nutraukti sutartį vienašališkai, jeigu „stringa mokėjimai“ – jeigu jų negalima priimti dėl bankų veiksmų.

ELTA primena, kad, praėjus nepilnai savaitei po Vyriausybę sudrebinusio skandalo dėl „Belaruskalij“ trąšų tranzito, premjerė I. Šimonytė antradienio vakarą apsisprendė – Ministrų Kabineto sudėtis nesikeis.

Vyriausybėje krizė kilo, kai, pastarąją savaitę įsigaliojus Jungtinių Amerikos Valstijų sankcijoms Baltarusijos valstybinei kalio trąšų gamintojai „Belaruskalij“, šios įmonės produkcijos tranzitas per Lietuvą nesustojo.

Savo ruožtu „Lietuvos geležinkelių“ valdyba antradienio vakarą pranešė nutarusi, kad įmonės direktorius Mantas Bartuška pasitrauks iš posto po pereinamojo laikotarpio.

Kaip atskleidė M. Bartuška, Baltarusijos bendrovė „Lietuvos geležinkeliams“ pervedė avansinį mokėjimą už trąšų tranzitą už lapkritį, gruodį ir pusę sausio mėnesio.

Šaltinis
Temos
Be raštiško ELTA sutikimo šios naujienos tekstą kopijuoti draudžiama.
ELTA
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (100)