„Skinest Baltija“ teigia, kad tokią žalą ji patyrė dėl „Lietuvos geležinkelių“ grupės įmonių veiksmų vengiant rengti viešuosius pirkimus ir taip atribojant „Skinest Baltiją“ nuo galimybių konkuruoti savo prekėmis ir paslaugomis. Bendrovės ieškinį nagrinės Vilniaus apygardos teismas, teigiama „Skinest Baltijos“ pranešime.

Anot „Skinest Baltijos“, „Lietuvos geležinkelių“ įmonės, sąmoningai vengdamos organizuoti viešuosius pirkimus, sukūrė selektyvią pirkimų sistemą, kurioje užsakymus galėjo gauti tik tie rinkos dalyviai, kuriuos pasirinkdavo pirkėjai. Tokiu būdu „Skinest Baltija“ buvo tiesiog eliminuota iš konkurencinės kovos.

„Skinest Baltija“ nurodo, kad 2010-2017 metais, kai „Lietuvos geležinkelių“ įmonės organizuodavo viešuosius pirkimus, jos pasiūlymai laimėjo 184 pirkimus, kurių bendra vertė viršijo 43 mln. eurų. Tuo tarpu 2018-2020 metais, kai daugumą prekių ir paslaugų „Lietuvos geležinkelių“ įmonės įsigydavo vadinamųjų komercinių pirkimų būdu, „Skinest Baltija“ sudarė tik 5 sutartis, kurių vertė siekė vos 269 tūkst. eurų.

„Teismai jau ne kartą konstatavo, kad „Lietuvos geležinkelių“ grupės įmonės elgiasi neteisėtai, tačiau tai nė kiek netrikdė valstybės valdomo monopolininko – komerciniai pirkimai ir toliau buvo organizuojami, o viešojoje erdvėje liejosi keisčiausi paaiškinimai, kuriuos antrinių įmonių vardu visuomet transliavo motininės įmonės atstovai“, – pranešime sakė „Skinest Baltijos“ direktorius Valdas Rasimas.

„Jokio kito būdo spręsti problemai nėra – tik teisinis. Tą ir darome“, – pridūrė jis.

V. Rasimo teigimu, „Skinest Baltija“ laimėjo tris teismo procesus, kuriais patvirtinta, kad „Lietuvos geležinkelių“ įmonės yra laikytinos perkančiosiomis organizacijomis ir privalo pirkimus vykdyti pagal viešųjų pirkimų įstatymą.

Pasak „Lietuvos geležinkelių“ atstovo Manto Dubausko, bendrovės vertinimu „Skinest Baltijos“ ieškinys yra nepagristas.

„Atkreipiame dėmesį, kad vykdome teismų sprendimus ir iš karto po atitinkamų teismų sprendimų bendrovės pradėjo skelbti viešuosius pirkimus“, – BNS sakė M. Dubauskas.

Jis taip pat pažymėjo, kad „Skinest Baltijos“ gautų užsakymų skaičius ženkliai sumažėjo po to, kai 2018 metais vyriausybinė komisija konstatavo, kad „Skinest“ grupė neatitinka nacionalinio saugumo interesų. Be to, anot M. Dubausko, 2010-2017 metais VLRD dalį prekių ir paslaugų įsigydavo ir komercinių pirkimų būdu.

Viešųjų pirkimų tarnyba 2019-ųjų birželį paskelbė, kad „Lietuvos geležinkelių“ antrinės įmonės Geležinkelių tiesimo centras (GTC), VLRD ir „LG Cargo“ yra perkančiosios organizacijos, todėl joms turėtų galioti Viešųjų pirkimų įstatymas. „Lietuvos geležinkeliai“ teigia, kad tokiu atveju šioms įmonėms būtų sudarytos prastesnės sąlygos konkuruoti rinkoje.

VLRD šiemet buvo prijungta prie „LTG Cargo“, o riedmenų remonto ir modernizavimo paslaugas nuo balandžio rinkoje teikia nauju prekės ženklu – „LTG Tech“.

Šaltinis
Temos
Naujienų agentūros BNS informaciją skelbti, cituoti ar kitaip atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB "BNS" sutikimo neleidžiama.
BNS
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (2)