aA
Siūloma elektromobilių įsigijimui taikyti lengvatinį 9 proc. PVM tarifą.
© Saulius Žiūra

Tai numatančią Pridėtinės vertės mokesčio įstatymo pataisą įregistravo Seimo nariai Paulius Saudargas, Kęstutis Mažeika ir Radvilė Morkūnaitė-Mikulėnienė.

Jų nuomone, tokia PVM lengvata padėtų efektyviai siekti Lietuvos įsipareigojimų Europos Sąjungai dėl klimato kaitos kontrolės, augintų visuomenės sąmoningumą renkantis transporto priemonę, varomą visiškai netaršia kuro rūšimi.

„Šie ekologiški automobiliai į aplinką neišmeta nė gramo kenksmingų dujų, todėl yra viena iš efektyviausių priemonių, siekiant mažinti aplinkos oro taršą ir kartu spręsti aštrėjančią klimato kaitos problemą“, - sako projekto autoriai.

Jų teigimu, elektromobilių skatinimo politika daugelyje ES šalių bei kitose Europos valstybėse remiasi netiesioginėmis (Norvegija) arba tiesioginėmis (Prancūzija, Vokietija) kompensacijomis. Pavyzdžiui, Norvegijoje jau dabar kas trečias parduodamas naujas automobilis yra varomas elektra, o 5 proc. registruotų lengvųjų automobilių yra elektromobiliai.

„Ne veltui Oslas yra vadinamas elektromobilių sostine. Norvegijai tai pavyko pasiekti per netiesioginį finansavimą. Norvegijos vyriausybė iškėlė ambicingą tikslą, kuris skelbė, kad iki 2018 m. šalies keliuose važinės 50 tūkst. elektromobilių. Tam pasiekti buvo numatytos mokestinės lengvatos. Elektromobilių pirkėjai buvo atleidžiami nuo automobilių įsigijimo mokesčio, pridėtinės vertės mokesčio, kelių ir automobilių statymo mokesčių. Šios priemonės davė stulbinamą rezultatą - užsibrėžtas tikslas buvo pasiektas per dvejus metus, t. y. 2015-aisiais metais, tačiau šias skatinimo priemones nutarta išlaikyti iki pat 2017-ųjų metų pabaigos“, - sako įstatymo pataisą parengę Seimo nariai.

Jų duomenimis, Vokietijos vyriausybė visą dėmesį sutelkė į automobilių pirkimą, kiekvienam pirkėjui suteikiant tiesioginę 4 000 eurų kompensaciją. Visuomenės reakcija buvo žaibiška - vos per kelis mėnesius sulaukta kelių tūkstančių paraiškų dėl naujų elektromobilių įsigijimo.

Šiuo metu Estijoje yra keturis kartus daugiau elektromobilių nei Lietuvoje. Didžiausią postūmį lėmė Estijos Vyriausybės sprendimas lėšas, gautas už parduotus taršos leidimus, panaudoti elektromobilių įsigijimui. Elektromobiliais buvo aprūpinti ir viešojo sektoriaus darbuotojai, o pirmiesiems 500 privačių elektromobilių pirkėjų numatytos kompensacijos. Be to, už šias lėšas buvo įrengtas įkrovimo prieigų tinklas, kuris šiuo metu pasaulyje yra antrasis pagal tankumą po Norvegijos.

Seimo nariai apgailestauja, kad Lietuvos pasiekimai elektromobilių paplitimo srityje, palyginti su išvardintomis šalimis, yra labai kuklūs, nes pagal statistiką elektromobilių dalis bendrojoje registruotų lengvųjų automobilių rinkoje sudaro vos 0,03 proc.

Seimo nario P. Saudargo teigimu, iki 2020-ųjų metų planuojama įrengti ne mažiau nei 100 viešųjų elektromobilių įkrovimo prieigų miestų ir priemiesčių aglomeracijose, kuriose gyvena daugiau kaip 25 tūkst. gyventojų. Be to, prie kelių, priklausančių transeuropiniam tinklui, ir prie kitų valstybinės reikšmės kelių iki 2020 m. planuojama įrengti ne mažiau kaip 19 viešųjų elektromobilių didelės galios įkrovimo prieigų, o iki 2022 m. - ne mažiau kaip 28 prieigas.

„Nepaisant to, yra pagrindo daryti išvadą, kad Lietuvos Vyriausybė šiuo metu orientuojasi tik į elektromobilių įkrovimo infrastruktūros plėtrą. Vadinasi, elektromobilio įsigijimas Lietuvoje, priešingai nei kitose Europos valstybėse, finansinę naudą atneša tik eksploatacijos, tačiau ne pirkimo metu. Vienintelės lengvatos vairuotojams, turintiems elektromobilius mūsų šalyje, - galimybė važiuoti viešojo transporto juostomis ir nemokamas stovėjimas centrinėse miestų gatvėse. Tačiau kitų šalių praktika akivaizdžiai rodo, kad šiomis vadinamosiomis švelniosiomis priemonėmis vartotojų įpročių nepakeisi“, - sako P. Saudargas.

Įstatymo pataisą parengusių Seimo narių teigimu, norint, kad Lietuvos elektromobilių rinkoje įvyktų lūžis, kaip tai įvyko kitose šalyse, būtina skatinti ne tik naudotis elektromobiliais, tačiau ir juos įsigyti, t. y. suteikti mokestinę lengvatą per pridėtinės vertės mokesčio tarifo sumažinimą.

Šiuo metu elektromobilių įsigijimui yra taikomas bendras 21 proc. PVM tarifas.

Be raštiško ELTA sutikimo šios naujienos tekstą kopijuoti draudžiama.
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

VTEK tirs buvusio „Registrų centro“ Sertifikatų centro vadovo elgesį

Vyriausioji tarnybinės etikos komisija ( VTEK ) pradėjo tyrimą dėl buvusio valstybės įmonės...

Šalia Vilniaus kils nauja vokiečių gamykla: įdarbins 440 darbuotojų (234)

Vokietijos bendrovė „ Homanit “ – vidutinio (MDF) ir didelio (HDF) tankio medžio plaušų...

JAV atlieka „Deutsche Bank“ patikrinimą pinigų plovimo per „Danske Bank“ byloje (2)

Federalinio rezervo sistema (FRS) tikrina, kaip „ Deutsche Bank “ tvarkė įtartinas milijardų...

Pramonė Lietuvoje pernai augo 5 proc. iki 22,6 mlrd. eurų (5)

Pramonės produkcijos gamyba ir pardavimai Lietuvoje per 2018 metus palyginamosiomis kainomis...

Registrų centras ieško finansų, IT centro ir strategijos vystymo vadovų (4)

Struktūrą pertvarkantis bei atsinaujinantis valstybės valdomas Registrų centras ieško finansų ir...

Top naujienos

Du „valstiečių“ skyriai iškėlė ne Skvernelį: siūlys rinktis slaptu balsavimu papildyta (291)

Du „valstiečių“ skyriai partijos kandidatu į prezidentus iškėlė ne Saulių Skvernelį. Kauno...

„Ryto“ popieriai prastėja: ar atpirkimo ožys Vilniuje – tik vienas? (30)

Vidinių dramų purtomas Vilniaus „Rytas“ per savaitę pralaimėjo visas trejas žaistas rungtynes...

Biržų meras švedams neleidžia kelti kojos į miestą: ne mes juos ėjome grobti ir žudyti patikslinta (520)

Biržų miesto meras Valdemaras Valkiūnas, sužinojęs, kad Švedijos ambasada ruošiasi rengti...

Pietūs Vilniuje už 3 eurus: į tokią vietą koją kelti baisu, bet didelė porcija atėmė žadą (144)

Nors retai skaitau komentarus, o ypatingai anoniminius, po savo pietų pertraukų apžvalgomis, bet...

Vis dar čia? Kaip „Brexit“ atidėjimas gerokai apsunkintų gyvenimą Briuseliui (1)

Nacionalistai – nuo Italijos iki Vengrijos – ruošiasi kovoti Europos Parlamento (EP)...

7 šių metų interjero tendencijos: kaip žinoti, kuri tinka būtent jums

Prieš rinkdamiesi stilių pagalvokime, kas tokie esame ir ko norime. Taip galėtume pavadinti vieną...

Nepagražintas Kubos veidas – už nepriklausomybę, revoliuciją ir vietinių skurdą (5)

Jau pats straipsnio pavadinimas daug kam gali pasirodyti netinkamas ir atgrasus, todėl visai...

Didžiausios pūgos Lietuvos istorijoje: tikras pragaras, kuris šiandien kirstų dar stipriau (32)

Šiųmetė žiema lietuviams priminė, kas yra tikrasis šaltasis metų laikas. Pūgos ir dideli...

Vairuotojo pažymėjimo netekęs Klaipėdos „Gladiatorius“ sugrįžo: ir vėl įkliuvo pareigūnams (11)

Antradienį už KET pažeidimą vairuotojo pažymėjimą praradęs taksi vairuotojas...

Šiųmetis gripas – itin grėsmingas: gydytojai pastebi, kas šiemet serga labiausiai (100)

Smarkiai šoktelėjus sergamumo ūmiomis peršalimo ligomis ir gripu kreivei, nuo antradienio penkiose...