Verslų kūrimo entuziastė ir investuotoja San Franciske padeda įmonėms kurti ištikimas bendruomenes per virusinį marketingą bei socialinius tinklus. Ji dirbo su tokiais prekių ženklais kaip „Yelp“ ir „Airbnb“, šiuo metu yra mentore „500 Startups“ organizacijoje.

Paklausta, kas įmonėms padeda pasiekti gerų rezultatų, ji nedvejoja, tai – tinkamai motyvuoti darbuotojai, kuriems būtini keli dalykai sėkmingam darbui.

„Užtikrinkite sąžiningumą, vertinimą ir pripažinimą“, - DELFI kalbėjo ji.

- Sakėte, kad darbuotojai dirba kur kas geriau, kai jaučia, kad su jais elgiamasi sąžiningai ir teisingai. Gal turite keletą patarimų, kaip to pasiekti?

- Svarbu, kad kasmet darbuotojai būtų vertinami 360 laipsnių, t. y., būtų išklausoma ne tik jo tiesioginio vadovo nuomonė, bet ir kolegų bei pavaldinių atsiliepimai. Reikia suvokti, kas žmonės yra iš tiesų, o ne tik tai, kaip juos vertina vadovas.

Kitas svarbus aspektas, jei norima darbuotojų pasitikėjimo, yra skaidrumas. Pavyzdžiui, jeigu įmonei nesiseka veikla, darbuotojams reikia paaiškinti, kaip ir kodėl keičiama darbo kryptis. Skaidriai ir atvirai reikia bendrauti ir tuomet, kai darbuotojai palieka įmonę: jeigu žmogus tiesiog dingsta, likusieji ima bijoti „ar aš sekantis?“. Paaiškinti darbuotojams situaciją visuomet yra gerai, tai kuria pasitikėjimą.

Verta žinoti, kas motyvuoja darbuotojus. Vienas populiaresnių sprendimų - padidinti atlyginimus. Tai ne visuomet veikia, nes dalį darbuotojų motyvuoja pinigai, kitus – statusas, kuris rodo žinias, trečius – galimybė tapti įmonės akcininkais. Gerai, kai kiekvienas darbuotojas su savo vadovu iš anksto gali aptarti, kas juos motyvuoja. Kalbat apie paaukštinimus, yra įmonių, kur kolegos siūlo paaukštinti bendradarbius, nurodydami kartą per pusmetį ar ketvirtį, kieno profesionalumas jiems turėjo įtakos, kas daug dirbo ir nusipelnė paskatinimo. Labai gerai yra paskatinti darbuotojus būti geranoriškais vieni kitiems.

- Vienose darbovietėse yra vertinamas lojalumas, kitose – svarbesnė kuo įvairesnė patirtis kitose įmonėse. Kokiai pozicijai jūs linkusi pritarti?

Ligaya Tichy
- Bendrovei, kaip ir bet kuriai organizacijai, reikia pokyčių, kai ji bręsta. Iš pradžių reikia žmonių, kurie yra agresyvesni, kūrybiškesni – jiems patinka kloti pamatus. Kai bendrovė auga, reikia žmonių su kitais įgūdžiais, pavyzdžiui, profesionalių procesų valdytojų, kurie dirbtų efektyviai, taip pat galinčių labai gerai atlikti vieną ar kelias funkcijas.

Jei pradedate įmonėje dirbti kaip vienas pirmųjų darbuotojų ir galiausiai pasiekiate tokią stadiją, kai jūsų įgūdžiai gali būti ne tiek vertingi, aš laikausi nuomonės, kad tokiam darbuotojui geriau keisti darbą, jeigu jis to nori ir jaučia, kad nepakankamai tobulėja.

Abejoju, kad darbdaviams reikia saugoti darbuotojus vadovaujantis vien lojalumu, priešingai, tikiu, kad ilgalaikiai darbuotojai turi teisę į orius pasitraukimus iš įmonės: žmogus kūrė įmonę, dirbo su puikia komanda, daug išmoko, bet dabar ateina naujas etapas ir žmogus imasi, pavyzdžiui, kurti verslą iš naujo.

- Kalbėjote, kad įmonėms svarbu išsaugoti savo identitetą, susikurtą kultūrą. Visgi, jei senbuvių įmonėje nedaug, tai turėtų būti sunku padaryti?

- Tai yra vienas didžiausių iššūkių. Vienintelis būdas išsaugoti įmonės identitetą, tai stengtis, kad naujokai bendrautų su senbuviais, tuomet naujasis personalas gali perimti įmonės papročius bei tvarką. Svarbu, kad įmonės darbuotojai į kolektyvą pritrauktų žmonių iš savo pažįstamų rato, taip būtų kuriamas tinklas ir vieni jo nariai skatintų kitus, palaikytų ryšius.

Tikiu, kad jei bendrovėje lieka darbuotojų, kurie joje yra nuo pat įsikūrimo, tai didina įmonės dinamiškumą. Puiku, jei bendrovės senbuviai sau randa patraukią ir jų lūkesčius išpildančią rolę. Visgi, manau, kad ankstyvoje įmonės stadijoje dirbusiems žmonėms vėlesnės užduotys tampa per daug apibrėžtos, nepatrauklios. Sunku sutelkti dėmesį į kelis veiksmus, kai neseniai matei kaip veikia visuma.

- Jūs pritariate nuomonei, kad įmonės kolektyvas turi palaikyti ir neformalius ryšius?

- Komandos efektyvumui įtakos turi ir papildoma veikla po darbų, gerai, jei įmonėje dirbantys žmonės turi bendrų interesų, pavyzdžiui, sportuoja ar užsiima kokia kita veikla. Tuomet jų santykiai ir pagarba darbe yra pagrįsta daugiau faktorių. Kai žmogus mato skirtingas kolegų elgesio dimensijas, pagarba, pasitikėjimas ir suderinamumas dažnai yra didesni. Be to, kai žmonės mėgsta savo kolegas, jie yra linkę darbovietės nekeisti.

- Kodėl yra sėkmingų bendrovių, kuriose darbo aplinka yra palyginti prasta?

Ligaya Tichy
- Manau, tai galima paaiškinti jų nišą užėmusiu produktu ir išgrynintu verslo modeliu. Tačiau tokios bendrovės nėra saugios, nes jei atsiras konkurentas, kuris klonuos jų produktą ir verslo modelį, veikiausiai jų darbuotojai nuspręs išeiti dirbti kitur. Tokios įmonės laukia bėdos.

- Ačiū jums už pokalbį.

Spalio 11 - 12 d. Lietuvos parodų ir konferencijų centre „Litexpo“ trečią kartą Lietuvoje vyksta tarptautinė verslo konferencija „Silicon Valley Comes to the Baltics“. Joje vieši 20 verslininkų iš Silicio slėnio ir verslo entuziastai iš Lietuvos bei kaimyninių šalių.
Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (123)